Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mistä filmiä

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana nieppi, 25 Maaliskuu 2005.

    Mistä saa netin halvimmat filmit kotiin kannettuna?
     
  1. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Hyvä kysymys. Kerolan Juho on noita tilaillut jenkeistä isompia satseja kerralla, pitäis siltä varmaan kysellä jos kimppatilaukseen mahtuisi seuraavalla kerralla mukaan. Olis meinaan tarvetta trixille taas vaihteeksi.
     
  2. Joo infoa tänne kun ootte tilaamassa.
    Mä oon mukana kimppakivassa...
     
  3. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Itse huomasin noissa mv-kinofilmeissä, että jenkeistä olisi pitänyt tilata monta kymmentä rullaa että tulisi halvemmaksi. Telefotossa hinnaksi taisi tulla 20kpl:n satsissa n. 3.60 eur/rulla - eli aika edullinen. Jostain syystä jenkkien postikulut kameraliikkeissä on ihan pilvissä... Barnes & Nobelilta tilatun 5kg painavan kirjan lähetyskulut olivat n. 15-20 USD, kun kolme kertaa kevyempi filmitilaus oli lähetyksenä kolme kertaa kalliimpi...

    Itse löysin onneksi "pakaste käytettyä" t-max400 filmiä muistaakseni n. 50rullaa 2 eur/kpl.

    Mutta kun/jos on kimppakivan aika - minäkin voisin harkita asiaa!
     
  4. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Joo, telefoto on kyllä edullinen jopa jenkkihintoihin verrattuna. Juho on vaan tilaillut melko ahkerasti noita kamerakamppeita tuolta meren takaa ja samalla noita filmejä saa isompina määrinä kivasti tilailtua.

    Minä ostin gerberalta ~10 rullaa agfan apx-100:sta reilulla eurolla / rulla. Tarttis vaan kuvata ja kehittää noi pois myöskin.
     
  5. Noihin rahtikuluihin vaikuttaa aika pitkälti se, että minkälaisen sopimuksen kyseinen firma on saanut tehty kuriirifirman kanssa, oli se sitten fedex tai ups. Luonnollisesti isot firmat saavat edullisemmat sopimukset helpommin kuin pienet/keskikokoiset.
    Tai näin ainakin mulle on uskoteltu kun olen golf-komponentteja tilaillut amerikasta.
     
  6. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    594
    2
    18
    Jenkeistä filmit tulevat edukkaasti JOS tilaa jonkin putken yms. kanssa samalla, tai tilaa isoja määriä. Eihän 20 rullaa ole vielä määrä eikä mikään.. Itsekin viimeksi tilasin telefotosta TriX:ää, varsin edullista oli.
     
  7. Netistä en tiedä, mutta Lidlistä saa värinegaa edullisesti: kaksi 36 kuvan rullaa 3,79 euroa. Merkki on Agfa XRG 200. Made in Germany.
     
  8. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    594
    2
    18
    Odotan että Lidlistä saa Fujin Realaa tai NPS:ää tuohon hintaa, vaatimuksena vieläpä tuoreus. Sitten vain ostoksille.
     
  9. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Joo-o, agfan värinegaa taitaa saada anttilasta 3 pakettia 5e:llä tjsp. Eipä ole kyllä toi agfa vielä vakuuttanut värinegapuolella jostain syystä. Eipä silti, ei muutenkaan tule värinegaa kuvattua kuin erikoistapauksissa, mv-filmiä lähinnä käytän.
     
  10. Juu, mutta Lidlin filimit on halvempia /ruutu. 0.053 euroa/ruutu, kun Anttilan filmille (Agfa400-24+3 vista/hdc, värifilmi/3) tulee hinnaksi 0,074 euroa/ruutu. Onhan tuossa noin 37 % etu. Se on paljon! Eikös olekin?
     
  11. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    594
    2
    18
    Nuo ovat halpisfilmejä, joille on paikkansa, mutta itse en niihin sekaantuisi. Koska termi halpis aiheuttaa useasti väärinkäsityksiä, kerrottakoon että filmien tekniset ominaisuudet ovat varsin heikot. Ei minulla mitään halpaa hintaa vastaan ole.

    Monesti sukulaisten filmejä skannatessa olen kyllä kironnut parit jumalat ja pohtinut miksei voitaisi käyttää laadukkaampia filmejä, jotka maksavat sen 1€ enemmän rullalta, ja saataisiin huomattavaa parannusta väritoistoon/rakeeseen/ym.

    USA:sta esim. Fujin Reala maksaa n. 2.6€ rullalta, ja mukaan on laskettu Suomen ALV ja tulli. Kaveri osti eilen realaa jostain turkulaisesta liikkeestä ja maksoi 10€ rullalta. Telefoto kyllä myy sitäkin vajaaseen 4€:hon mutta useimmat "paikalliset" ovat lähempänä tuota kymppiä.

    edit; Aiheeseen liittyvää (kinda) http://creekin.net/films.htm
     
  12. Halvimmista en tiedä ,mutta monipuolisin ja suht edullinen mv-mastskun toimittaja on http://www.mahn.net/Frameset.htm. Saa jopa ISON koon (30,5 x 40,6) kameraan filkkaa.
     
  13. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36