Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä kuuntelet!

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana nieppi, 15 Elokuu 2005.

1. paraneva

paraneva Well-Known Member

10 179
    1 533
    113
    Ne ovat usein siitä erikoisia juttuja, että ne kestävät edelleen kuuntelua, olen itse kyllä kuunnellut uuttakin musiikkia kaiken aikaa, pois lukien puhelevyt, niitä en jaksa. Vanhemmiten ole alkanut kuuntelemaan myös perinteistä iskemää, mutta suurin rakkaus on edelleen vanhakantainen heavy, riippumatta siitä milloin se on tehty.

2. paraneva

10 179
    1 533
    113
    Upea.

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 721
    289
    83
    No etpä voi enemmän väärin arvata minun musiikintuntemisestani, kuuntelemisista ja diggailuistani. On ihan oma juttunsa heittää tänne jotain. Lähinnä laitan tänne (ja harvoin kuten näet edeltä) mitä täältä puuttuu. Mulla ei ole tarvetta esitellä musiikillista puoltani kattavasti ja laaja-alaisesti täällä. Eikö se olisi jopa outoa. Valokuvafoorumilla sentään.

4. Mirrored

20 721
    289
    83
    @Jari_S Kun kerran olet niin "paremman musiikin lipunkantaja" pakko sanoa yksi toisenlainen esimerkki minulle tärkeimmistä ja koskettavimmista musiikeista. Maria Kalaniemi - Ahma (albumi vuodelta 1999). Kävin sen jälkeen ostamassa Emulta Viiskulmasta muutaman muunkin albumin Kalaniemeltä kun hiukan kolahti. Kyyneleet valuu, niin se koskettaa. Mitäs siihen sanot?

5. Jari_S

Jari_S Active Member

273
    29
    28
    No, enpä minä edes yritä arvailla joidenkin yksittäisten ihmisten musiikkimieltymyksiä, eikä asia minua edes erityisemmin kiinnosta. Olen vain pannut merkille, että niin täällä kuin joillakin muillakin foorumeilla, joissa pääasiassa keski-ikäiset setämiehet käyvät, on tilanne ihan sama.

Eli, näissä ”Mitä kuuntelet” -keskusteluissa näkyy pääasiassa juuri ne yhdet ja samat bändit ja biisit jotka jokainen niitä diggaileva on kuullut jo satoja kertoja. Mutta, mitäpä tästä, siinähän kuuntelevat…

Omapa on vahinkonsa, jos ei halua laajentaa musiikillista kokemuspiiriään.

6. Mirrored

20 721
    289
    83
    Oisko tossa koko Ahma albumi kuunneltavissa?

7. Mirrored

20 721
    289
    83
    En oikein tiedä kuinka voisin vielä laajentaa. Jos joku on ollut kaikkiruokainen niin minä. Silti lapsuuden kotikokemukset ja tunteet niin harmoniikasta ja vanhasta musiikista kuin hevistä ovat aina voimakkaimmat. Toinen tuli isältä ja toinen isobroidilta.

8. Jari_S

Jari_S Active Member

273
    29
    28
    Enpä minä tässä mitään ”lippuja” kanna, eikä minun ole tarkoitus laittaa eri musiikkityylejä mihinkään paremmuusjärjestykseen. Ihmettelen vain sitä, että miten joku jaksaa kuunnella samoja juttuja ihan oikeasti useita satoja kertoja uudestaan ja uudestaan.

Joo, Maria Kalaniemi on minullekin musiikkinsa kautta tuttu ja pidän siitä myös…

9. Mirrored

20 721
    289
    83
    Se noissa on ihmeellistä, ettei ne olekaan samoja aina vaan. Tuossa edellisessäkin Purplessa oli taas ihan uusia ulottuvuuksia, joita digitaalinen käsittely ja nettiaika tuo. Enkä mä tota esitystäkään ole muistaaksni ennen kuullut saati nähnyt. Myös se kuinka aika seuloo jyvät akanoista. Tai kuinka Hendrixiltä on tullut 2000-luvulla mielettömästi uutta ja hienoa, kun Henkan isä kuoli ja perikunta pääsi yhteisymmärrykseen.

Ja tuo 60-70 taitteen rock ja proge on myös ainutlaatuista musiikillisesti. Kannattaisi tutustua ettet vaan jämähdä kaavoihin. Se on muuta kuin ne muutamat usein kuullut kappaleet. Mutta jos ei hudaa niin sitten jotain muuta. Oikeasti asia on niin, ettei juuri kukaan ole täydellisen kaikkiruokainen. Ainakaan samaan aikaan, kausia sen sijaan on.

Radiosta tulee loistavia musiikkiohjelmia. Mutta sielläkin on sama juttu: ei voi kuunnella yhtäaikaa ykköstä ja suomea. Jotkut jämähtää ykkösen puolelle eikä laajene maku ja tajunta - pakko sanoa noin samankevyisenä vastaheittona. :cool:

10. Jari_S

Jari_S Active Member

273
    29
    28
    No, ehkäpä ei kannattaisi täysin vieraalle ihmiselle ruveta tuollaista selittämään. Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, mihin minä olen tutustunut ja mitä ”aarteita” minun levyhyllystäni löytyy jne.

Itse olen ottanut kantaa lähinnä siihen, mitä olen nähnyt näillä foorumeilla ja mitä ihmiset ovat itse kertoneet kuuntelevansa.

11. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

5 135
    1 113
    113
    Leoš Janášek: Sinfonietta, the Diary of One Who Disappeared, Berliner Philharmoniker & Claudio Abbado

KeppiHevonen tykkää tästä.
  12. Vinski

Vinski Well-Known Member

3 483
    85
    48
    Wagnerin Nibelungin sormus -sarja mennen tullen autoillessa. Soitossa Daniel Barenboimin johtama sarja Bayreuthin musiikkijuhlilla 1990-luvun alussa.

13. paraneva

10 179
    1 533
    113
    Suzi Quatron pikkubroidi

Viimeksi muokattu: 16 Heinäkuu 2019
  14. motris

motris Well-Known Member

3 294
    261
    83

15. motris

motris Well-Known Member

3 294
    261
    83
    Ei ole ei.

Ensi viikolla Ed Sheeran. Mitäs ajatuksia...?

16. Vinski

Vinski Well-Known Member

3 483
    85
    48
    Ajattelin, että Bach voisi kuulostaa hyvältä tuolla soittimella. Eikä paljon toisin ole, paitsi ehkä äänityksen suhteen.

17. Topi

Topi Active Member

777
    109
    43
    Tätä:

18. Est

Est Well-Known Member

12 953
    513
    113