Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä kuuntelet!

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana nieppi, 15 Elokuu 2005.

Jazzia, hoppia ja niiden sekoitusta. Ei sitä muuta tarvi.

1. Mahe

Mahe Member

454
    3
    18
    Mä kuuntelen vain hyvää musiikkia :)

2. Musiikkimakuni liikkuu about akselilla Hank Williams - Norah Jones - Lynyrd Skynyrd - Deep Purple - Iron Maiden - Dimmu Borgir. Eli kaikenlaista, mutta pääapaino hevissä ja 70-luvun rokissa.

Jos viisi bändiä pitäisi valita listaan, niin sitten ne olisivat:
    - Manowar
    - Deep Purple
    - Scorpions (etenkin 70-luvun Uli Jon Roth -aikakausi)
    - Whitesnake (Ennen 1987-levyä)
    - Iron Maiden

Niin ja vanha Queen tietysti, uskomatonta settiä..

Ja räppäreistä mainittakoon suosikkini The Last Emperor sekä Dilated Peoples...

3. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Aina jotain unohtuu, mutta..

CCR, The Who, Lynyrd Skynyrd, Led Zeppelin, The Doors, Deep Purple, BlackSabbath, Jimi Hendrix, Rolling Stones, Beatles.

Metallica, AC/DC, Motörhead, Ozzy, Dio, Bon Jovi, Alice in chains, Stone Temple Pilots, Soundgarden, Rage against the machine, Iron Maiden, ZZ Top (vanhempi tuotanto), RHCP, Mötley Crue, Live, GNR.

Audioslave, Disturbed, System of a down, The Donnas, Hellacopters, Franz Ferdinand, Coldplay, The Darkness.

Uusia vanhoja: Madonna, Michael Jackson, Queen..

Kotimaisia:
    Kollaa kestää, Eppu Normaali, Isokynä Lindholm, Dingo, Kolmas nainen, Maija Vilkkumaa, J. Karjalainen, Don huonot, Egotrippi, Apulanta, Trio Niskalaus, Verenpisara, Tehosekoitin, Hanoi Rocks, Hurriganes, Tuomari Nurmio, Mauri Antero Somerolta (ja ne ihanat lastenlaulut:)

Noiden lisäksi suosittelen ehdottomasti tutustumaan:
    http://www.icet.com Body Count levy, sanoituksia ja särökitaroita
    Blues Traveler • EST 1987 jotkut vain osaa
    Yanni herkkää ja lumoavaa

Ja sokerina pohjalla, parasta 2000-luvulla Home Town Property | Home Town Property Supporters Club Hughes&Turner project ;,-) ROCK!!!!
    Jos et tästä pidä niin oma on häpeäsi.

PS. Fangiolle terkkuja, eilen tuli taas veivattua Peitsamoa.

4. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    On muuten mieletön tempon vaihdos tuossa Stairway to heaven kipaleessa, siis versiossa minkä ne tossa vetää :)

5. Eikä ole ainut Z:n kappale missä tempo vaihtuu ennekun huomaatkaan.

Nimim.Zappaa jo vuodesta 1970

6. Kyl o jouhee lista...kelpais suurin osa meikäläisellekin

7. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Musaa kuunnellaan tilanteen ja mielialan mukaan, olen aika kaikkiruokainen.
    Bossa Novaa ei kai kukaan ole suosikikseen vielä maininnut? Aloittakaa tutustuminen vaikkapa Luiz Bonfan Tristezasta, jonain rauhallisena hämyhetkenä

8. Yksi parhaimpia on ollut Anttilan alesta helsingistä ostettu cd-levy jossa oli vain ja ainoastaan mehiläisen surinaa ja pörinää, hinta oli YKSI markka !
    Siinä Parhain tämänhetkisistä, siis makuja löytyy aidosta äänestä luonnossa kurkku suoran kiljuviin laulajiin, ota siitä sitten selvää, kysyn vaan !

9. Vielä vinkkinä Zappa friiekille joilla on melkein kaikki Z:n levyt, jos tätä ei ole niin kannattaa hankkia.

King Kong
    Jean-Luc Ponty
    Plays the music of
    Frank Zappa
    Todella hankkimisen ja kuuntelemisen arvoinen levy;)

10. Kaikki klassisesta discon kautta teknoon. suomihiphop ja angstaava gangstaräp ei soi mulla missään.

viimeisimmät hankinnat on 5 tupla-cd:tä ministery of soundin kokoelmia.
    70's/80's, sankarihevi ja trance ovat lähinnä sydäntä.

jos kiinnostaa nettiradiot, oon keränny Digitally Importedit (konemusaa ja pari muuta) ja SomaFM:t (groove) yhteen winampin playlistiin
    http://kameli.ath.cx/random/nettiradiot.m3u

11. Yllättävän paljo jaksaa jengi kelaa noita sukkahuosuhevareita

12. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Se on niin simppeliä musaa et putoo melkein aina?
    Pepe Ahlqvist unohtui ja SF-blues sekä Lemonator ja.. Hassisen kone, Pelle Miljoona, Santana, Monster Magnet, Godsmack, Anouk, Alanis Morissette.. Turha se on kaikkia listata, fiiliksen mukaan mennään.

EDIT: DREAD ZEPPELIN HOME- Official Dread Zeppelin Website Led Zeppeliniä hieman reggae vetoisesti, yllättävän toimiva, imo.

13. Fiiliksen mukaan mennään pitää kutinsa täälläkin, ja valikoimaa pitää olla kun koskaan ei tiedä aamuilla onko lääkitys kohdallaan.

Hittovie maistelkaapa suussanne sanaa Sankari/sukkahousuhevi....

14. RB

RB Well-Known Member

9 402
    1 265
    113
    En oikeastaan tiedä mitä kuuntelen. Jotain kivaa, mutta en useinkaan tiedä esittäjien nimiä, enkä välitäkkään: unohdan kuitenkin.

Muttamutta, Suomipoppi ja muukin suomenkielinen ei natsaa jos se ei sovi mun ajatusmaailmaan ja mielentilaan. Usein se ei sovi. Tahdon kuunnella musiikkia taustalla tai niin ettei sanat ole liian hallitsevat, ne vain kuuluvat kivalta. Toki paljon suomalaistakin kivaa on tarjolla mutten voi eritellä.

Paljon tulee kuunneltua 60-ja 70-luvun ulkomaista musiikkia, muita CD:tä ei tuu ostettuakaan, tosin viimeisimmän CD:n olen itse ostanut viime vuosituhannella.....kuuntelen vanhoja ja muiden mulle ostamia.

15. Saaga

Saaga

293
    0
    0
    Rammstein on ehdoton Number One, mutta en sitä koko aikaa kuitenkaan jaksa kuunnella. Lisäksi tulee kuunneltua System of a Downia, Metallicaa, Amorphista, klassista, hurripoppia, Eppuja ym. kotimaisia, 80-luvun listahittejä, vanhoja kotimaisia, vanhoja ulkolaisia, Eminemiä jne. Mun musiikkimaku on aika monipuolinen, en ole mitenkään kaavoihin kangistunut, kuuntelen kaikkia hyviä biisejä. Mun biisivalinnat ei ole sidottu yhteen esittäjään, vaan siihen, että tykkään biisistä, aivan sama onko se sitten Dannya vai Deep Purplea.

16. Vissiin niepin hyviä ystäviä vai kuinka...

17. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Sillä periaatteella on menty jo vuosikausia että laulu pääasiassa pilaa musiikin.

18. Adverts, Alanis Morissette, Alice, Alice Cooper, Au Pairs, Bangles, Bauhaus, Beatles, Beethoven, Björk, Black Crowes, Blondie, Bryan Ferry, Buzzcocks, Cardigans, Clash, Comsat Angels, Creedence Clearwater Revival, Cult, Cure, Cyndi Lauper, David Bowie, David Sylvian, Dead Kennedys, Deep Purple, deke leonard, Echo & The Bunnymen, Elastica, Gang Of Four, Genesis, Hellacopters, Iggy Pop, Imogen Heap, Japan, Jimi Hendrix, Jonathan Richman, Joy Division, Kate Bush, Kauko Röyhkä, Kevin Ayers, Killing Joke, Led Zeppelin, Lou Reed, Marianne Faitfull, Mickey Jupp, Motels, Mountain, Neil Young, Nick Lowe, Nico, Offspring, Papu ja Pojat, Patti Smith, Pauline Murray, Peer Günt, Peter Gabriel, Peter Murphy, Pink Floyd, PJ Harvey, Police, Posies, Pretenders, Psychedelic Furs, Radiohead, Rolling Stones, Sex Pistols, Simple Minds, Siouxie and the Banshees, Smashing Pumpkins, Steve Miller, Stone Temple Pilots, Stranglers, Talking Heads, Teenage Idols, Television, Thin Lizzy, U2, Undertones, Vaavi, Van Halen, Velvet Underground, White Stripes, Wire.. joitain mainitakseni.

19. noita pitkiä bändilistoja jaksa lukea..

jokusen bändin vois itse kuitenkin mainita:

cmx - vuodesta kirves ja kypärä. yrjänä on jumala! :D

hanoi rocks - vuodesta.. jotain vielä vanhempaa. nimenomaan 80-luvun tuotanto. nykyiset säädöt ei kiinnosta.

alice cooper, guns n' roses, skid row, nirvana, ... - näitä ei tarvi ees perustella. rokki vei teini-vitan mennessään..

suomirokista ismo alanko + projektinsa, neljä ruusua, don huonot.. uudemmista maija, jonna, zen cafe, teräsbetoni..

ja sitten vielä vois heittää poppispuolelta vaikka lab, kemopetrol, garbage..