Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä katselet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana kebax, 16 Syyskuu 2012.

  1. Est

    Est Well-Known Member

    17 114
    1 825
    113
    ... jostain "tampesterista", vaikkapa, ei kannattaisikaan presidenttejä tuottaa.
    Sellainen olisi lähes luonnonjärjestyksen rienaamista. Kansallinen mutta myös universaalikin erhe.
    Sensijaan Suomen ainoasta oikeasta kaupungista kyllä, kuten nyt tapahtuikin. Onneksi.
     
  2. Kona

    Kona Well-Known Member

    1 173
    1 062
    113
    Hyvä pressa! Kaksikielinen, monikielinen, edustava, hyväkuntoinen ja erinomaiset verkostot.
    Ei kuitenkaan nyt mikään varsinainen stadilainen. Tarja Halonen taitaa olla ainoa ns. oikea helsinkiläinen pressa.
    Tarjasta olemme - luulen mä - pitkälle samaa mieltä.
     
  3. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 287
    5 977
    113
    Kyllähän Stubb Stadissa asui ensimmäiset parikytävuotta, jotta kyllä hän ihan stadilaisesta käy. Halonen oli ihan hyvä pressa, ei mulle ainakaan sen kummempia traumoja jäänyt kuin muistakaan presidenteistä.
     
  4. Kona

    Kona Well-Known Member

    1 173
    1 062
    113
    Stadilaisuus kylläkin tarkoittaa, että sukujuuret ovat Helsingin ns kantakaupungista 5-6 sukupolven ajalta.
     
  5. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 287
    5 977
    113
    Noin tiukoilla kriteereillä ei taida montaa löytyä? Tampereella ei tunnu olevan niin väliä, kunhan nyt on joskus muuttanut sinne tai ainakin käynyt ahkerasti?
     
  6. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 287
    5 977
    113
    Koska Vauva.fistä löytyy kaikkeen totuus, sieltä löytyy myös osuva stadilaisuuden luvaus: "Stadilaisuutta ei määritellä sukupolvissa eikä syntymäpaikalla vaan se on mielentila. Aidon stadilaisen tunnistaa siitä että se rakastaa kaupunkiaan; sen kulttuuria, kieltä, rakennuksia, puistoja, asukkaita kaikkea kaupungin tarjoamaa. Oikea stadilainen myös suvaitsee muut ihmiset joita täällä asuu ja vierailee."
     
    Kona tykkää tästä.
  7. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 091
    650
    113
    Mitähän ihmeen väliä sillä on, kuka missäkin on syntynyt ja lapsuutensa viettänyt!!!

    Jokainen ihminen on kuitenkin itse täysin syytön/ansioton sen suhteen, missä on sattunut syntymään!
     
  8. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 287
    5 977
    113
    Ei sillä pitäisi olla, mutta kovin tarkkaa sekin monelle on.
     
  9. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 091
    650
    113
    No, sillehän tuo näyttää.

    Ilmeisesti ko. henkilöissä itsessään ei ole mitään sellaista mistä voisi olla tyytyväinen/ylpeä, kun pitää niinkin turhanpäiväisellä asialla kehuskella kuin syntymä- ja/tai asuinpaikka.
     
  10. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Stubb on kielitaitoinen ja varmasti sivistynyt, mutta ei se kaikkien tsadilaisten kohdalla ole mikään itsestäänselvyys. Kirjoitustesi perusteella sinä olet Stubbin täydellinen vastakohta.
     
  11. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Tuota "Est" nimimerkkiä en ole koskaan tavannut ja mielestäni en ole silti jäänyt mistään paitsi. En minäkään aivan kaikenlaisia hiippareita halua tavata.
     
  12. Tuojuk

    Tuojuk Well-Known Member

    1 489
    1 516
    113
    Minäpä olen tavannut. Est on älykäs, sivistynyt, viisas, iso ja vahva mies.
     
    SakkeM tykkää tästä.
  13. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    On vai? Niiden hänen kirjallisten oksennustensa perusteella sitä on hyvin vaikea uskoa.
     
    Kona tykkää tästä.
  14. Tuojuk

    Tuojuk Well-Known Member

    1 489
    1 516
    113
    Sinulla on oikeus mielipiteeseesi
     
  15. Kona

    Kona Well-Known Member

    1 173
    1 062
    113
    Höpö höpö Pauli.
    Tamperelaisuuden kriteerit ovat selkeät: 1. Syntynyt Mariankadulla, vanhemmat ja esivanhemmat tamperelaisia: 2. käynyt koulunsa Tampereella, esim. Amurissa, Kalevassa tai Nekalassa; 3. Syö mustaa makkaraa Tammelantorilla tai halllisssa; 4. Käy peleissä; 5. Kannattaa Ilvestä, Tapparaa tai KOOVEEta; 5. Ja tärkein: puhuu Tampereen murretta: kyä näin o meinaan nääs, jolloin ei saa turpiin Hämpillä.
     
    SakkeM tykkää tästä.
  16. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    En ole Tampesterista kotoisin, mutta silti Mansessa asuu hienoa väkeä joihinkin täälläkin kirjoitteleviin tsadilaisiin verrattuina. Kaikenlainen ylimielisyys ja kus...päisyys ei muutamaa politiikassa vaikuttanutta poikkeusta lukuunottamatta yleensä kuulu tamperelaisten luonteenpiirteisiin.
     
    Kona tykkää tästä.
  17. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 287
    5 977
    113
    Juicehan oli Manserokin ruumiillistuma, olihan noita paljon muitakin, yhteistä taisi olla, ettei kukaan ollut syntynyt tai asunut Tampereella, muuten olen sitä mieltä, että Tampere on upea kaupunki.
     
    Kona tykkää tästä.
  18. Kona

    Kona Well-Known Member

    1 173
    1 062
    113
    Ikurin Turbiini sentään taitaa olla.
     
  19. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 287
    5 977
    113
    Popedan unohdin, kun en ole siitä ikinä pitänyt.
     
  20. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 091
    650
    113
    Jep, tuosta olemme samaa mieltä.

    Tietyistä syistä olen viettänyt paljonkin aikaa tietyissä Tampereella sijaitsevissa kirkoissa, ja samoilla reissuilla on ollut aikaa tutustua myös itse kaupunkiin.

    Erityisesti minua viehättää Tampereen teollisuushistoria ja vieläkin siellä jäljellä olevat vanhat punatiiliset runsaslukuiset teollisuusrakennukset.

    Musta makkara maistuu myös, mutta ”lätkä” ja ”rokkistarat” eivät kiinnosta pätkän vertaa…

    Mielestäni Tampere on sellainen ”sopivan kokoinen” kaupunki. Ei mikään pikkupaikka, mutta ei myöskään mikään ”kuohuva metropoli”.
     
    Kona tykkää tästä.