Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä katselet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana kebax, 16 Syyskuu 2012.

  1. motris

    motris Well-Known Member

    4 743
    707
    113
    Ihan näin yleisesti..

    Huomiosi on varmaan ihan huomioisen arvoinen.

    Hyvää läppää sulla, mutta itteeni ei niin kiinnosta noin äärilaidat. Eikä tavallaan sitä kautta nimetkään. Nimet lähinnä v^^tuttaa. Vain arvoilla merkitystä. ite kuuntelen muitakin arvoja arvoihinkin pohjautuen. Toki tämä vaikeasti ymmärrettävä.

    Sori siitä.
     
  2. motris

    motris Well-Known Member

    4 743
    707
    113
    Kerro tästä lisää.

    Jos ei tästä kerrottavaa löydy, niin Marinin hallituksesta löytynee.

    Mutta ensisijaisesti siis haluan kuulla häivelentokoneista jne.
     
  3. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 115
    654
    113
    Kuulehan sinä punaniska juntti! Elämänkokemukseni on onneksi sen verran laaja, että olen oppinut olemaan tekemättä joitakin stereotyyppisiä määritelmiä ihmisistä, joita en tunne.

    1960-luvun taistolaisista en tiedä mitään, eikä juurikaan kiinnosta. Jokainen saa minun puolestani kannattaa mitä tahansa laillista ideologiaa, mitäpä se minua liikuttaisi.

    Meitä ihmisiä on kovin monenlaisia, ja jos joku rakastaa joitakin esineitä, niin se on hänen asiansa, mitäpä se minulle kuuluisi.

    Muistuipa mieleen, että nuoruudessani tunsin kuusihenkisen perheen, joka asui pienessä kaksiossa Helsingissä. Olin kaveria kaikkien ko. perheen neljän lapsen kanssa, ja muistan, miten tuon perheen molemmat vanhemmat olivat kiihkeitä kommunisteja.

    Kuuluivat Suomi-Neuvostoliitto-Seuraan, lukivat Kansan Uutisia ja tekivät lomamatkoja Neuvostoliittoon.
    Silti heidän kotonaan ei ollut ainuttakaan Neuvostoliitossa valmistettua tavaraa.

    Sitten minulla oli nyt jo edesmennyt sukulainen, joka omisti kirjapainon ja asui Espoossa hulppeassa 650 neliöisessä omakotitalossa. Kävi kauppaa Neuvostoliittoon ja vieraili siellä usein. Hänen kotonaan taas oli Neukkulasta tuotuja matkamuistoja vaikka kuinka paljon.

    Eli, ihmisistä ei kannata tehdä erityisempiä oletuksia ilman todellista tietoa.
     
    ougle, keegan ja motris tykkäävät tästä.
  4. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Olenkohan kommari. Kuvaan joskus oheisella kameralla ja olen ollut jopa tyytyväinen sillä otettuihin kuviin, toisinaan.
    Olen koko ikäni budjannut stadissa, joskus on tosin joutunut asumaan muuallakin väliaikaisesti.
    No, semmoinen tunnustus vielä, että kokoomus on ainoa puolue, joka on kysynyt minua mukaan toimintaansa. En innostunut, koska ajattelin puoluejäsenyyden rajoittavan oman mielipiteen muodostamista.
    Kuva vielä kamerasta, koska valokuvaustahan täällä olevat harrastavat. :)

    Kommarikamera.jpg
     
  5. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Niinpä, kumpikohan meistä on se punaniska juntti?
    Olen asunut kaksi kolmasosaa aikuisiästäni ulkomailla useita kertoja Tsadia suuremmass6 kaupungissa. Puhun suomenkielen lisäksi kolmea
     
  6. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Niinpä, kumpikohan meistä on se punaniska juntti?

    Olen asunut kaksi kolmasosaa aikuisiästäni ulkomailla useita kertoja Tsadia suuremmassa kaupungissa. Se kaupunki on oikea city toisin kuin Tsadi. Puhun suomenkielen lisäksi sujuvasti kolmea maailmankieltä, joista yhtä natiivitasoisesti kiitos vaimoni ja hänen sukulaistensa. Palasin tänne Euroopan takapajulaan viettämään hyvin ansaittuja eläkepäiviä 2 vuotta sitten. Täällä ei näköjään ole mikään muuttunut lähtöni jälkeen. Edelleen täällä on omasta mielestään cityssä asuvia tsadilaisia, jotka pitävät oikeutenaan nimitellä muita ihmisiä junteiksi ja punaniskoiksi. Asuinmaassani sellaisia ihmisiä olisi pidetty sivistymättöminä punaniskaisina juntteina Ja suomalaisiin suhtauduttiin etenkin ulkomailla asumiseni alussa hiukan kuin ryssiin. Kerran jos toisenkin sain kertoa ettei Suomi ole ryssälän vasallivaltio.

    Kieltämättä Suomeen palaaminen on joskus harmittanut täällä vallitsevan negatiivisen ilmapiirin vuoksi, mutta näin mennään toistaiseksi.
     
  7. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 115
    654
    113
    Heh, ”tsiisus” mikä PELLE! :D

    ”Punaniska juntti” on mielestäni henkilö, jolla on hyvin kapea asenne erilaisten elämänilmiöiden suhteen. Tyyppi kuvittelee, että vain ja ainoastaan se hänen tapansa elää on ainoa oikea, ja jos joku muu kehtaa elää jotenkin toisella tavalla, häntä kohtaan pitää voimakkaasti hyökätä vähintäänkin sanallisesti.

    Eli, kaikki erilaisuus on ehdottomasti kiellettyä.

    Nyt jätkä rupeaa kehua retostelemaan jollakin asumisillaan ja väitetyllä kielitaidollaan, vaikka sinulla tuskin on aavistustakaan meikäläisen asumisista ja kielitaidosta, mutta en todellakaan rupea tässä tämän enempää profiloitumaan.

    Ehkäpä sinun kannattaisi palata sinne Suomi24-sivustolle, sieltä löytynee juuri sinulle sopivia keskustelukavereita.

    (En kyllä tiedä, miksi olen näinkään kauan kuluttanut aikaa jonkun typeryksen kanssa kirjoitteluun).
     
  8. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Kielenkäyttösi paljastaa ikäsi ja sen, että elämänkokemuksesi on todella suppea.

    Ja se ikäsi, noh märkäkorviksi ikäisiäsi on joku joskus kutsunut.
     
  9. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Johan olet sen verran ennättänyt profiloitumaan, että piireihisi kuuluu selvästi ainakin veturinkuljettajia.
    Sehän onkin muistaakseni aika monen pikkupojan toiveammatti.
     
  10. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Olethan senkin verran profiloitunut että olet kertonut nuorena käyttäneesi metallipajalla ryssäläisiä työstökoneita ja jopa virkasi puolesta. Olitko siis virkamies?

    Perusduunari virkamies onkin melko harvinainen yhdistelmä.

    Olet myös kertonut olevasi työssä Pohjanmaalla suuressa metallialan yrityksessä. Olet siis teollisuustyöntekijä. Siinähän sitä meriittiä keskiverto punaniskalle onkin melkeinpä liiankin paljon.
     
  11. Est

    Est Well-Known Member

    17 115
    1 827
    113
    Kaikille bolsuille hyvää yötä ;)


     
  12. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 252
    512
    113
    Olen pyrkinyt viime aikoina välttämään näitä "meidän isällä on isompi kuin teidän isällä"-tyyppisiä keskusteluja ja keskusteluja, joissa pitäydytään telmimään stereotyyppisessä kuplassa, jonka jo luuli kadonneen vuosikymmeniä sitten, mutta onpahan taas sellaista tuubaa, että oksat pois. Nämä maabrändäykset eivät ainakaan nykyisellään ole hedelmällisiä, koska korporaatioiden hallitsemassa maailmassa innovaatiot saattavat tulla ihan minkä väriseltä pulliaiselta tahansa. Yritykset eivät muutenkaan välttämättä tuotekehittele enää juurikaan mitään itse ihan konservatiivisimpia yrityksiä lukuun ottamatta, vaan toimivat enemmänkin rahoituksen ja mentoroinnin kautta jalostajina tuotekehityksessä. Eroja on tietenkin toimialakohtaisesti, mutta jos otetaan nyt esimerkiksi kansainvälisen korporaation tuotekehitystoiminnot, jos sellaisia on olemassa, niin siellä puhutaan kieliä kuin Baabelin tornilla. Väkeä tulee töihin ihan joka suunnasta sotapsykoosienkin vallitessa ja esimerkiksi kansainvälisten yritysten huoli on siinä, että tällaisina epävakaina aikoina työntekijät saattavat lähteä kotiin edustamaan kotimaitaan, jolloin kyvykkään työvoiman pitämisessä on haasteensa.
     
    ougle ja SakkeM tykkäävät tästä.
  13. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Ryssän romut ovat vain ryssän romuja.
    Jokainen miettiköön miksi sana ryssiminen tarkoittaa totaalista epäonnistumista.
     
  14. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Itse tiedän yhden hyvän säilytyspaikan tuollaiselle "kameralle". Se paikka on lähin pohjaton suonsilmäke.
     
  15. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 655
    3 178
    113
    Ideologinen suhtautuminen on aina tasan yhtä typerää, ihailee sitten idän tai lännen aikaansaannoksia. Faktapohjainen suhtautuminen on sitten eri juttu.

    Jos vaikka ajatellaan sotilasteknologiaa, niin mittavampia yhteenotoja lännen ja itäblokin teknologioitten välillä on WW2 jälkeen ollut kolme: Korea, Vietnam ja Afghanistan. Toistaiseksi tilanne on 3-0 itäpuolen hyväksi.
     
  16. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Niin, se on kopio Leica ii kamerasta.
    Mikäli halutaan kaikki kommunistien valmisteet suokuoppaan on sopivan kuopan löytäminen melko ongelmallista. Kiinalaiselle älykellolleni löytyy helposti suo, mutta minne upotetaan tänne tuodut kiinalaiset sähköautot. Tai miljoonat tonnit erilaisia Kiinasta tuotuja työkaluja. Entäs kaikki puhelimet, kamerat. Lista on melko pitkä.
    Oletko jo löytänyt niille kätköpaikan.
     
    saloma-3 ja SakkeM tykkäävät tästä.
  17. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Irak, Kuwaitin sota]: Tilanne 100-0 lännen hyväksi..
    Jenkit mm. tuhosivat Irakin ryssävalmisteiset Migit kentälle ennenkuin irakilaiset edes arvasivat että tuho on tulossa. Ryssävalmisteisen tutkajörjestelmän teho oli siis 0.
    Afganistan: Talebanilla ei ollut mitään jakoa länsikalustoa vastaan, mutta länsi vetäytyi koska läsnäolon jatkaminen olisi ollut turhaa. Tulevan pääsi niskan päälle vasta läntisten joukkojen vetäydyttyä.
    Syyria: Ryssän palkkasotilaat erehtyivät hyökkäämään sellaiseen tukikohtaan jossa sattui olemaan amerikkalaisia sotilasneuvonantajia. Jenkit tilasivat paikalle ilmatukea ja tuloksena oli suuri joukko rumia kuolleita ryssiä.

    Ja muutama kymmenen vuotta sitten Mathias Rust lensi pienkoneellaan esteettä punaiselle torille saakka, eikä ryssien ilmapuolustus tiennyt asiasta mitään ennenkuin Rust oli jo perillä.
     
  18. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Kiina vs Ryssälä vertailun Kiina voittaa 100-0,
    Kiina on ryssälään verrattuna teknologisesti kehittynyt valtio. Ryssälä on lähes kehitysmaan tasolla oleva perusmateriaalien ja raaka-aineiden tuottaja. Teknologisia innovaatioita ei siellä ole syntynyt juuri lainkaan ja jos teknologian kehitys olisi ollut sikäläisten varassa, niin kaipa täällä edelleen asuttaisiin öljylampun valaisemissa pirteissä, eikä Internetistä, tietokoneista, televisioista tai kännyköistä osattaisi edes haaveilla.
     
  19. Flying Spur

    Flying Spur Member

    140
    10
    18
    Tuo kamera on siis Leican huono KOPIO.
    Johan aikaisemmin kirjoitin että itärajan takana on keskitytty lähinnä läntisten tuotteiden kopiointiin ja teknologioiden varastamiseen.
    Esimerkkejä löytyy nykyajassakin.

    Ketkä varastivat Fortumin omistamat Siperiassa sijaitsevat voimalaitokset?
    Ketkä varastivat Nokian Renkaiden itärajan takaisen tehtaan?
    Ketkä varastivat useiden läntisten autovalmistajien idässä sijainneet tuotantolaitokset?

    Entäs ketkä varastivat toisen maailmansodan jälkeen Opelin tehtaan, siirsivät koneet ja laitteet itään ja alkoivat valmistamaan Opelin malliin pohjautuvaa piikkinokka mossea.
     
  20. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Kosmonautti vai astronautti, kumpi oli ensin avaruudessa. Tätä väittelyä voi tietysti jatkaa loputtomiin, mutta et vastannut kysymykseen, minne ne idästä tänne tuodut tavarat upotetaan.
     
    paraneva tykkää tästä.