Lapsellista on se, että venäläiset eivät ymmärrä, että heidän aloittamansa brutaali hyökkäysota ei ole kaikkien ihannoima ja hyväksymä, ikävä kyllä vaikuttaa siltä, että venäläiset ovat oikealla asialla sinun mielestä.
No, tuo sota on alustettu jo vuosikymmeniä sitten ja aloitettukin jo ainakin kymmenen vuotta sitten. Sinunkaan ei olisi olisi hyvä elää iltapäivälehtitelineiden otsikoiden mielikuvitusmaailmassa.
Nyt kun otsikko "mitä katselet" repesi huhuiluun ja (akuut)t(iin)uumailuun, (mulle/ei kai sentään muille,-) ilmestyi ihan saitin yläpalkissa (kaunoälyistä) kaltevaa mustavalkoista ylämaan kuvapintaa (randomize kuva, mihin on tot(t)ut(el)tu?) The truth is out there Kehystäminen, havu-lehtipuiden kongtext. Hieno.
Ole huoleti. Asiattomat solvauksesi eivät sinänsä häiritse. Se mikä häiritsee enemmän ovat keinotodellisuudessa elävät suomalaiset, jotka eivät edes tunnista oikeita vihollisiaan.
Mitä jos et antaisi sen häiritä. Olethan ainakin parhaasi tehnyt ihmisten ohjaamiseksi ”oikean” tiedon lähteille. Jos ihmiset eivät ymmärrä omaa ”etuaan”, niin eihän se sinun vikasi ole, kovasti olet kuitenkin yrittänyt. Siis, annapa olla, itsepähän sitten ”kärsivät”!!!
En sinänsä kauppaa mitään ratkaisuja. Yritän vain saada keskustelijoita esimerkiksi vertaamaan historiallisia tapahtumia niistä kerrottuihin tarinoihin ja sitä kautta fundeeraamaan itse valmiiden meille syötettyjen mielikuvien sijaan ja lopettamaan toimimisen milloin minkäkin propagandatuutin äänitorvena. Tuossa äskenkin minun kimppuumi käytiin Ilta-Sanomien otsikkolainauksilla. Se on totta, että maailma näyttäytyy silloin erilaisena, mutta usko huviksesi, että sillä on puolensa. Motto voisi olla vaikkapa, että pitkä kiekko, icing - aloitus omaan päähän!
Eiköhän meistä jokainen ole historiallisista tapahtumista jonkun tarinan varassa. Se on sitten jokaisesta itsestään kiinni kenen tarinoihin uskoo.
Se on totta, mutta nyt jälkeenpäin tietyt tarinat ovat osoittautuneet vääriksi, joten niihin ei enää kannata uskoa.
Aivan. On äärimmäisen vaikeaa - ja tavallisimmin mahdotonta - osoittaa jotain "tarinaa", siis vaikkapa historiankirjoitusta sen enempää oikeaksi kuin vääräksikään. Uskontotieteiden tutkimuskohteisiinhan ne tavallisimmin tosiaan kuuluvat.
Useimmiten ilmiöstä ilmiöstä löytyy tietoa, kunhan vain näkee vähän vaivaa. Helpointa on toki ottaa uskomukset valmiina. Siihen löytyy useimmiten paljon valmista materiaalia, jos esimerkiksi kyseessä on vaikkapa perinteisten käsikirjoittamisen suurmaiden sotapropaganda, kuten edellä olleessa esimerkissä.
Missasit sen pointin. Yksityisellä henkilöllä ei ole juurikaan mahdollisuuksia erottaa sitä "tietoa" niistä "uskomuksista". - Jää toki sitten se mahdollisuus valita, mihin uskomuksiin uskoo.
"Mitä katselet" ketju pursuilee taas mainioita (kompromissejä?), "mitä ajattelit/agitoit/pe(rs)uit" puvuttomin mie(l/h)in? Jo vain, niin pientä (ja pelkistetyn subjektiivista) lienee maallisten matojen liik(untamuodot)keet "isompien" asioiden ympärillä? Saitin yläpalkin kau(takei)no-äly vali(st/ts)i tällä kertaa myös mitä mainioimman valokuva-linkin: Valokuvia 1955- Pelkkä "Ahneus, veljeys ja sata-arvo" ei taida riittää. (juuri) Nyt inspiroiduin tästä (algoritmein yläpalkkein tuomasta) kuvasta. Siis ”mitä katselin”, iloinen Foord?(tms?), jonka (päällä istuessaan) uudet sukupolvet unohtaa, mutta vain hetkittäin, palatakseen... Rutiinien maailmaan? Jossa vanhan ajan muotoilu ja logot aina II(k)TTalo(npoikas)ineen, säännöllisin väliajoin palaavat muot(t)iin,-) Diggaan, valokuva, jossa valokuvaaja itse (ja ehkäpä valokuvaa katsova) näkyy peilinä, valokuvassa(an). Sori, (asioiden) kryptisyys,-)
Erikoislaatuisessa "todellisuudessa" voisi kuvitella elävänsä sellaisen joka kokee, alan sivustolla, "asiattomaksi solvaukseksi" kun kerrotaan jonkun katselevan uudehkon kameramallin esittelyjä mutta itse puolustaa toistuvasti & häpeilemättä verisen ja murhaavan diktaattorin hyökkäyssotaa. Tuhansien syyttömien murhaamista ja vieraan sekä itsenäisen maan aineellista tuhoamista. Itse keskittyisin mieluummin muihin asioihin, täällä. Puolustatko noita, idänihmeitä, myös silloin kun ne taas seuraavan kerran yrittävät anastaa Suomea suomalaisilta? Nytkö taas solvauksia, toistuvaan, tyyliin: " Ei mitään geopolitiikan ymmärrystä, toistaa iltapäivälehtien narratiivia" jne. yms.? Eihän täällä kuva-asiat moniakaan enää kiinnosta vaan lienee, nykyisellään, lähinnä ikääntyneiden ukkojen turhautumisen sekä vänkäämisen hiekkalaatikko? Ikävä kyllä. Edit. Ja itse katselen videoita, joita nyt editoin.