Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mitä järkeä postata ja kommentoida, jos

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jukkis71, 3 Kesäkuu 2013.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

kommentit otetaan aina tähän tyyliin vastaan.
    Tässä oma kommenttini ja vastaus siihen Aranevan kuvassa:"Ylioppilas"
    Lainaus käyttäjältä: Jukkis71 - tänään kello 21:37:34

Liian tiukka rajaus sivuttaissuunnassa.
        Näyttää siltä, että on surullinen ylioppilaaksi tulostaan.
        T Jukka

Mun mielestä rajaus on ihan just kohdillaan :) surullisuutta en havaitse, jos jätetään huomioimatta puuttuva jakoavainhymy :)"

En ymmärrä, miksi postata, jos kommentoi kommentteja tuohon tyyliin?
    Onko todellakin niin, että pitää vain laittaa sitä
    +1
    tykkään
    hieno kuva
    mahtava

Onko nykyaika todella tällaista hymistelyä?
    T Jukka

2. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Mitä järkeä postata ja kommentoida, jos

Miksi et käytä foorumin lainaus-toimintoa? Nyt ainakaa minä en ymmärrä kuka sanoi mitä?

3. Vs: Mitä järkeä postata ja kommentoida, jos

Kaipaan mennyttä aikaa. Ennen ei hymistelty aiheettomasti, eikä aiheesta. Valokuvafoorumeilla postauskulttuuri oli järkevällä pohjalla. Kuvakritiikki oli perinpohjaista ja oivaltavaa. Ankara, mutta hyvin perusteltu ja kuvaajaa opastava moite otettiin vastaan järkevällä tavalla. Menneiden aikojen kaikki elämänalueet läpitunkeva järkevyys on saanut väistyä hymistelyn tieltä. O tempora, o mores. (Inhoan nykyaikaa)

4. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Kannattaisko lukea ensin omia vastauksia, sinun itsesi lähettämiin kuva postaus kommenteihin?
    Et kai vain loukkaantunut Aranevan vastauksesta, vai onko ken ties Araneva kommentoinut kriittisesti jotain ottamaasi kuvaa?

Ja ota toki talteen, niin saat hymistellä niin paljonko haluat.

Kaikki eivät ( esim. minä) ole verbaalisesti yhtä lahjakkaita kuva kriikoita kuin sinä.

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Minä taas olen korkeasta iästäni huolimatta sitä mieltä, että jopa se +1 menee jos jotain positiivista haluaa sanoa, mutta kapasiteetti ei riitä enempään. Ei maailma murjottamalla parane.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minä taas olen sitä mieltä, että kaikkien kukkien pitää antaa kukkia.
    Jos minulle on tärkää rakentava palaute +1 linjan sijaan, niin sillekin pitää antaa tilaa.
    Samoin kuin noille 'tykkään, +1' linjalle. Jotenkin vain tuntuu, että kaikenlainen palaute, jossa on vähänkin negatiivista sävyä, on kiellettyä. Myös ohjeet koetaan monesti loukkaavana.

Andycappin henkilökohtaiseen ruikutukseen minua kohtaan en tämän jälkeen ota kantaa.
    T Jukka

7. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113

No kyllä nyt tuli tikusta asiaa.  Jos poistaa hymiöt, eikö se ole aika neutraali toteava vastaus?  http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,81804.0.html

8. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 387
    6 226
    113

Älä nyt noin pienestä hernettä nenään vedä, meillä oli erilaiset mielipiteet kuvasta, ei kai se sen ihmeellisempää ole, vai olisiko minun sitten pitänyt olla samaa mieltä kanssasi ja todeta, että voi voi, tulinpas paskan kuvan laittaneeksi? Mun mielestäni rajaus oli kohdallaan, yhtään laajempaa en olisi halunnut, jos olisin, siinä olisi enemmän tilaa.

9. Vs: Mitä järkeä postata ja kommentoida, jos

Mielestäni melkein kaikkien, jopa keskenään erilaisten kukkasien, tulisi saada kukkia. Olisi mielestäni väärin jos vain eräät  kukat saisivat kukkia. Esim. ristikukkaiset pelkästään. (Ennen oli paremmin)

10. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Nyh, kuka ruikuttaa?
    koita nyt päättää, ensin kirjoitat hymistelystä ja sitten alat kirjoittelemaan kaikista kukista.

11. Vs: Mitä järkeä postata ja kommentoida, jos

Aloittaja kertoi kuvasta mielipiteensä, johon kuvaaja vastasi olevansa eri mieltä... ja nyt siitä piti avata erillinen ketju, koska aloittajan mielipidettä ei otettukaan ainoana totuutena, vaan syntyi keskustelua?

12. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ajattelin, että parempi käydä keskustelua täällä kuin kuvan yhteydessä.
    Kommentointi kuvalle kuin kuvalle on turhaa, koska kaikki on niin kuin kuvaaja on tarkoittanut ja kaikki on tehty tarkoituksella.
    T Jukka

13. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Minä sanoisin ennemminkin, että turha on kommentoida kuvaa jos kuva on huitaistu ja kuvaajakin tietää sen olevan epäonnistunut.

14. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu 2019
  15. Vs: Mitä järkeä postata ja kommentoida, jos

Mutta eikös nämä nyt aika mielipideasioita monesti ole, joten on kait ihan luonnollista etei niistä ole yhtä totuutta ja että niitä mielipiteitään saattaa joutua perustelemaan.

16. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Näinhän se on.

17. markku55

markku55 Active Member

Olen kyllä pitkälti samaa mieltä Jukan kanssa.
    Minusta kuvaaja asettaa kuvansa esille silläkin uhalla, että kuvasta ei pidetä tai siitä esitetään erilaisia mielipiteitä sen parantamiseksi. En ymmärrä sitä, että kuvaaja alkaa "kinaamaan" arvioijan kanssa, ompas, eipäs jne., minusta ei järjen häivää, eikö kuvaaja usko, että arvioija on sitä mieltä mitä kertoo, vai mistä on kyse?
    Miksi kuvaaja ei kommentoi kaikkia arvioita, +1,  "niin minustakin" tyyliin. Ei kai tässä ole kyse mistään taistelusta siitä kuka on oikeassa, eikä kuvaaja voi asettaa arvioijan mielipidettä omaansa huonommaksi.
    Jos siis suoraan sanon, niin minusta kuvaajan ei tulisi (ei saisi) kommentoida vähättelevästi kommentteja lainkaan, keskustella kuvan parannukseen tähtäävistä ajatuksista kylläkin - siis minun mielestä:)

18. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 387
    6 226
    113

Argumenttisi ovat lievästi sanoen järjettömiä, ihan niin kuin kuvaajalla ei saisi olla omaa mielipidettä kuvastaan? Meillähän oli Jukkiksen kanssa eriävät mielipiteet yhdestä kuvasta, ei siinä sen vakavammasta asiasta ole kyse. Sun mielestä vain kommentoija saa olla jotain mieltä kuvasta ja kuvaajan pitäisi olla kiitollisena samaa mieltä? Ehdoton enemmistö kuvan nähneistä on pitänyt siitä :)

19. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu 2019
  20. markku55

markku55 Active Member

Juu, huomaan sen, että pidät mielipiteitäni järjettöminä, se on sinun oikeutesi :)
    Totta kai kuvaajalla saa olla omat mielipiteet kuvistaan, mutta siihen ei minusta kuulu kinaaminen arvioijan kanssa kumpi on väärässä. Kuvaaja on ilmoittanut pitävänsä kuvastaan laittamalla sen esille, minusta kuvaajan ei tulisi alkaa puolustelemaan kuviaan jos joku on erimieltä, jos kuvia pitää ruveta puolustelemaan, niin eiköhän se ole todiste, että kaikki ei ole kunnossa, joko korvien välissä tai itse kuvassa.
    Minun filosofiaa ei tarvitse ymmärtää, mutta minulle itselleni tämä on päivänselvää.