Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mitä ihmeen kalibrointia?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana fangio, 5 Tammikuu 2009.

    Ohjekirjaa ei löydy - tai ainakaan ole vielä osunut eteen. Kwaanon 1DIII herjaa seuraavaa:
    - Suositellaan kalibrointia seuraavan latauksen yhteydessä.

    Hyviä ehdotuksia?
     
  1. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
  2. Vs: Mitä ihmeen kalibrointia?

    Kiitos Matti.

    Kyse on tosiaan toiminnosta, joka joskus oli muodossa "refresh".

    Laturissa on namiskuukkeli, jonka voi tuikata pohjaan ja sitten akku kalibroituu.

    1DIII on siitä mukava värkki, että se ilmoittaa akkutiedoissa kuinka monta kuvaa viimeisen latauksen tai akun vaihdon jälkeen on otettu. Minulla on kaksi akkua ja vuoden verran kerkesin niillä kuvailla ennen tätä "kalibrointi-pyyntöä". Harmi, että en tullut katsoneeksi kuinka paljon akulla sai kuvia ennen kalibrointia. Hiton hyvin akut joka tapauksessa toimii. 1DII-aikana mulla oli yleensä teemana, että aina keikalle ladatulla akulla ja vara-akku vielä ehkä mukaan. Nyt menee varmaan pari viikkoa samalla, vaikka ottaisin tuhansia kuvia viikossa.
     
  3. Vs: Mitä ihmeen kalibrointia?

    Odotan vain innolla sitä kalibrointitoimintaa joka ilmoittaa fotarin aivoissa: KALIBROI AJOISSA kopiokonefirman laitteesi kamerafirman laitteeksi. Olen seurannut japsituristeja tällä, ei yhtään Cwanonia, niksoneita ja korean/kiinan härpättimiä kyllä.
     
  4. Vs: Mitä ihmeen kalibrointia?

    Vuoden päivät minullakin 1D3 oli ennenkuin alkoi pyytelemään kalibrointia. Ei sillä, ei sitä akkua montaa kertaa tarvinnut vuoden aikana ladata...