Säälittää. Liian ahdasta. Asunnoista pääsääntöisesti näkymänä viereinen laatikko jota taloksikin kutsutaan. Kiitettävät liikenneruuhkat, jotka lisääntyvät alueella koko ajan vääjäämättä. Kivoja, pitkittäisiä katuja = tuulitunnelita joka suuntaan. Mainioita erityisesti talvisessa meren rannassa. Värjötteleminen suolaisessa tuulessa on seksikästä. No onpahan laivaterminaali heti pihassa joten pääsee kätevästi ihailemaan Tallinnan vanhan kaupungin kauneutta.
Vs: "Uljas" uusi Helsinki Melkein upea maisema. Ymmärrän toki rakentamisen painetta ja tämähän on vain yksi kuva keskeneräisestä hommasta. Toki ei käsittelemätön kuvakaan mahdottomiin pysty
Vs: "Uljas" uusi Helsinki Hei.... se on sitä "kaupunkikuvan tiivistämistä" Nyt ei asuteta ihmisiä liian ahtaasti vaan kaupunki on huomannut, että kaupunkikuva kaipaa tiivistämistä Löysät pois! Herää tietysti epämiellyttävä kysymys, että kenen kaupunkikuvasta on lopulta kysymys ja kuka sen määrittelee millainen kaupunkikuvan pitäisi olla. Itse olen sitä mieltä että, että meidän kulttuuriimme, kansaluonteeseemme ja ilmastoomme ei sovellu Välimereltä tai Keski-Euroopasta lainattu kaupunkikuva. Itse nyt 32 vuotta Helsingissä asuneena viihdyn huomattavasti paremmin väljässä lähiössä kuin näissä "tiivistetyissä". Toinen hyvä termi on "täydennysrakentaminen", mikä kuulostaa positiiviselta mutta millä yleensä tarkoitetaan puistojen ja muiden viheralueiden pienentämistä.
Vs: "Uljas" uusi Helsinki Nykyinen 20-30 vuotta vanhojen sukupolvi (mukaanluettuna oma tyttäreni) janoaa nimenomaan tiiviiseen kaupunkiin. Valitettavasti kaikki eivät mahdu Punavuoreen ja osa joutuu tyytymään periferiaan eli Jätkäsaareen. Mikä on suomalaisen "kansanluonne"? Yhtä absurdi käsite se on kuin kuin "kansa tietää".