Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Esimerkki on huono,koska jakovalta on sitä haluavalla. Mutta joo, on olemassa sellainen hallintaoikeustestamentti; jollekin voidaan antaa esim. elinikäinen hallintaoikeus johonkin omaisuuteen, vaikka sen omistajaksi määritellään testamentilla joku muu. Tarkoitettu tilanne kyllä on mahdollinen. Tuota mahdollisuutta sinänsä käytetään useimmiten perintöveron kiertoon; määritellään omistajaksi lapsenlapsi ja haltijaksi lapsi. Menee vero vain kerran, ja sekin alennettuna, koskapa hallintaoikeus vähentää verotusarvoa.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Sinä se tunnut maalaavan piruja seinälle asiasta kuin asiasta. Ennemmin kuin veron kiertoa, niin tuohan on usein tarkoituksenmukaista verosuunnittelua, jos omaisuus on lopulta päätymässä lapsenlapselle.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? No mielipiteeni asiasta oli hieman hätäinen, olet siis aivan oikeassa, mutta ydinjuttu onkin siinä, että on aloja joiden painostuksen merkitys yhteiskunnalle on todella paljon suurempi kuin jonkun muun ja yllätys yllätys niiden alojen palkat onkin sitten aika hurjat verrattuna niihin aloihin joiden lakkoilulla ei ole niin paljoa merkitystä. Hoitoalalle on hankittu melkoisia määriä työntekijöitä mm Virosta, siihen ei ole pystytty vaikuttamaan, eli hoitoalan palkat on ja pysyy alhaisina. Muistelen hämärästi lakkoja joissa AKT nimen omaan esti ulkomaalaisten palkkaamisen kalliiden suomalaisten tilalle.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? On ne sitten ainakin joskus tehnyt jotain hyvääkin
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Kalliiden ja kalliiden, ei noille kuorma-autokuskeille koskaan ole kunnolla maksettu, mutta onhan ne kalliita sellaisiin maihin verrattuna, joissa elinkulut ovat 25% meikäläisistä.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? No, voihan tuon tulkita noinkin, itse tulkitsen sen niin, että ylläpitämällä suomalaisten ylikorkeita palkkoja heikentää AKT pahasti juuri noilla tärkeillä logistisilla aloilla Suomen kilpailukykyä.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Joo, kuskit ei olekaan ilmeisesti AKT:n lempilapsia, vaikka liiton toimenkuvasta voisi niin päätellä.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Emme pysty ikinä laskemaan palkkojamme niin alas, etteikö jostain löytyisi halvempia tekijöitä, itse pitäisin ne mielelläni jossain muualla ja ihmettelen kovasti kuinka kukaan suomalainen kaipaa tänne "ilmaista" työtä tekeviä, ei se ainakaan suomen asemaa paranna.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Tai sitten palkat ovat edes siedettävällä tasolla AKT:n ansiosta? Onhan se tietysti ikävää, että on aloja joiden lakkoilu vaikuttaa koko maahan, mutta ei lakkoon kovin helpolla mennä.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Minulla ole kovin eksaktia tietoa siitä, mitkä mm ahtaajien/satamatyöntekijöiden työehdot on, mutta ihmettelin erään parturin kertomusta omasta miehestään, jonka työehdot tuntui harmittavan jopa aviovaimoa, sairastaa SAI milloin vaan ilman sen kummempaa lääkärintodistusta, hampaiden hoito ja silmälääkäripalvelukset silmälaseineen oli ilmaisia ja työaika/lomasuhde pärjäsi ilmeisesti jopa kuntien/valtion palveluksessa oleville - tämä näin muistikuvien perusteella (asia ei kerrottaessa oikein minua kiinnostanut). Pointtina se, että pelkkä palkka ei ole se kaikki mikä merkitsee.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Ihan kaikkea ei kannata uskoa, vaikka sen kertoisi katkera vaimokin
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Hienoa, toivottavasti en ole muodostanut mielipiteitäni väärän tiedon varaan.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Duoda duoda, oikeasti, noihin (ainakin 90-luvun puolivälistä 2000-luvun alkuun) ahtaajien liksoihin ja etuihin hämmästellen kertomiseen ei tarvita edes katkeraa vaimoa. Kyllä ne aika räyhäkkäät olivat. Ja jos vaikka kesäjamppa ei liitynyt AKT:hen, koko satama löi perseen penkkiin. Reilu meininki reilussa talossa. Topi
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Niin, meinaat, että sairaslomalle voi jäädä milloin huvittaa ilman todistusta ja liksa juoksee? Mielenkiintoista miten verenpaineet nousee, jos duunarit on saanut etunsa kohdalleen, mutta johdon kohdalla ne on aina ihan oikein ja ansaittuja
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? OK. tarkistettu ja etuja käytetään melko häikäilemättä hyväkseen, paska juttu, itse toivoisin reilua peliä molemmilta puolilta.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Ei sellaista olekaan, me ollaan ihmisiä eikä enkeleitä.
Vs: Mitä helvettiä tulevaisuudesta pitäisi miettiä? Mulla on paria poikkeusta lukuun ottamatta ollut aina nelvetin hyvät työnantajat, vastapainoksi olen ollut aina lojaali ja tehnyt duunini kunnolla, ehkä ihan ipanana oli löysempää