Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mistä Konica Hexar RF kamera tai Minolta CLE?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana jaahv, 2 Tammikuu 2007.

Vs: Mistä Konica Hexar RF kamera tai Minolta CLE?

No, M2-M5 -janalta löytyy aika helposti Bessan hintaisia Leica-runkoja.

1. Jan

Jan Member

825
    0
    16

Jep, noita m2 ja m3 malleja on myyty 300-550euron hintoihin mitä olen seurannut.
    Varsinkin toi m3 on mekaaniseltaan laadultaan about niin hyvää kun se voi kamerassa
    olla, minusta kaikkein hienoin m runko ulkonäöllisestikin, uusi MP pääsee lähelle kyllä.
    Vanhemmat rungot kannattaa melkeen huollattaa ennen käyttöönottoa niin
    palvelee pitkään, aika harva noita on kuvaamalla saaanut loppumaan.

2. Vs: Mistä Konica Hexar RF kamera tai Minolta CLE?

Jos nostaisi hiukan tätä.
    Ihan käyttökokemuksia Konicasta ja vielä parempi jos pystynyt vertailla Leica/Leitz ja Zeiss Ikon sarjoja keskenään.
    Vielä joku hyvä mittaetsin jossa on luotettava valotusmittari kiinnostaisi.
    Löysin netistä muutaman myynnissä olevan Hexar RF:n 50/1:1.2 M-Hexanon (noctilux) joka kyllä kiinnostaisi kovasti, vielä kun tuollaista saisi kokeilla niin sais käsityksen. Kiehtova ainakin on. Kyllähän tuo Bessa R3A on kiinnostava myös.

3. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Viimeksi kun kävin EP Kamerassa (siitä on jo aikaa), niin oli myynnissä f1.2 objektiivilla joku Hexar. Hinnasta ei hajua, eikä käyttökokemuksia.

Leica M4:n ostin 550 eurolla ja Saksasta ostin siihen 35/1.7 Voigtländer Ultronin 306 eurolla posteineen, uutena.

Noctiluxin hinnat taitaa pyöriä tuhansissa, Hexanonista en tiedä.

4. grep

grep

92
    0
    0

Heitänpä sekaan ideaksi huomattavan veikeän elintasovaihtoehdon, Hasselin Xpanin, halvan dollarin myötä voisi olla aika hyvä amerikantuliainen. Pelkällä 40-millisellä paketti on (kaltaisekseen) yllättävän pienikin, ja vivusta vääntämällä saa laajempaa näkymää ilman optiikan vaihtoa.

5. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
  6. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Mä olen ymmärtänyt, että Hexar RF:n suljinviive on aika pitkä, ainakin M-rungoksi. Tosin niissähän vertailukohdat on aika kovia...

Mittaetsinkään ei ole leica-tarkkuutta, mutta muuten en oo hirveen hyvin siihen tutustunu. Ku mä en noita sähkörunkoja ottanu oikein tosissani. Mut jos se ei haittaa, niin Zeiss ikonikin on uutena joku 1200 euroa tmv. Mut jos Hexarin saa vaiks puoleen hintaan siitä, niin eiköhän se oo ihan ok diili.

Cameraquestissahan tuokin on esitelty.

7. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

EP:ssä ei muistaakseni ollu noin kallis. Paitsi että ei se kai uuskaan ollu, laatikosta en tiedä.

En kyllä ihan hirveesti laskis sen obiskan varaan, varsinkaan täyden aukon. Noctiluxille hävinnee joka tapauksessa, mutta paljon halvempihan se on.

8. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36

Lisäyksenä: Tuohon 2054 euron hintaan pitää lisätä 19% ALV eli yhteensä noin 2444 euroa.

9. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36

Onko tästä Leica Noctilux 50/1 vastaan Konica M-Hexanon 50/1.2 tehty puolueettomia vertailuja?

10. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Ei ainakaan google ihan heti löydä mitään testiä, mutta onhan nuo valovoimaltaan hiukan eri tasolla vielä, mikä vaikuttaa mm. bokehiin ja syväterävyyksiin, että siltä osin ero on selvä ilman testiä.

Boostillahan on kai vielä myynnissä Bessa R2 ja 35/1.2 Nokton, alle kolmasosaan tuon mainitun setin hinnasta ;-).

11. Boost

Boost

591
    0
    0

Pitäiskö mun korottaa hintaa?

12. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Tai ehkä se on vaan alle puoleen hintaan. Muistelin pelkän Noktonin hintaa..

13. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

En oo nähny. Äkkiseltään vain tuntui siltä. Mutta en siis tiedä. Ja valovoimassa on juu vielä vissiin kaks kolmasosa-aukon ero.

Mut se Boostin kolmevitonenhan tärähtää vaikeammin, koska on laajiksempi. Että enpähän vilkuilis noita Hexareita sen kauemmin.

14. zenig

zenig Member

997
    0
    16
  15. grep

grep

92
    0
    0
  16. Boost

Boost

591
    0
    0

Tai sitten mä ahneena haistoin tilaisuuden ja oon vaivihkaa nostanu hintaa ;)

17. Vs: Mistä Konica Hexar RF kamera tai Minolta CLE?

Voisiko hyvät herrat ja naiset kertoa tuntemuksia ja kokemuksia Leican 50mm/1,5 (summarit)  ja 50mm summilux laseista?

18. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Onko Summarit 2,5?

<SIZE size="70"]Mulla oli tossa Summilux myynnissä, mutta lupasin juuri tänään ostajalle.. Tosin kaupat ei ihan vielä ole varmistuneet.</SIZE>

19. Vs: Mistä Konica Hexar RF kamera tai Minolta CLE?

tuota 5cm/1.5 mietin, tosin ilmeisesti Summilux 50mm/f1.4 on "parempi"?
    Lisäksi mietin laukaisuääniä esim vertailuina Hexar RF, Leica, Bessa R-sarja. Tuossa "edullisessa" Oly 35 RD:ssä on suljinääni tuskin kuultavissa ja sellaista kaipaisin myös ominaisuuksina.

Edit#
    Tuossa Konicassahan taitaa olla elektrooninen filminsiirto, pitääkö minkälaista meteliä?