Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mistä kehyksiä

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana RDahl, 5 Helmikuu 2006.

1. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Mistä hankkisitte kehyksiä valokuviinne??
    Ikealla on kehyksiä, mutta niissä on se "lasi" muovia, onko siitä mahdollisesti haittaa.
    En halua ostaa tiimarin vaihtokehyksiä, haluan niihin edes jonkinasteiset raamit.

Vinkkejä kiitos. Kehyspahvit teen itse.

2. kto

kto Well-Known Member

2 586
    102
    63
    Oisko kehystysliikeet ja lasiliikeet mitään;)

Raamit omiin mittoihin leikattuna ja vaikka parin millin lasia pienempiin kuviin. Sitten vaan kasaamaan. Tulee samalla tuettua paikallisia yrittäjiä. Tosin ei niitä sitten eurolla taida saada...

3. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    No ei ne Ikeankaan tuotteet ihan ilmaisia ole, joten täytyypä huomenna lähteä katsastamaan.
    Tulipa heti mieleen, yksi paikka josta voisi saaada raameja.

Kiitti vinkistä.

4. kto

kto Well-Known Member

2 586
    102
    63
    Juttelin juuri kaverin kanssa. Hän mainitsi, että Kaapelitehtaalla on joku kaveri, jolta saa hyviä kehyksiä kohtuuhintaan. Kannattaa käydä tutkimassa.

Samainen kaveri kasasi juuri parit kehykset (26x36cm) melkein silmieni edessä. Puutavarat taisi olla kympin verran eli kuulemma kallista, mutta tulivat valmiina jostain kehystysliikkeestä mukaan. Liimalla kehykset kasaan, 2 millin (noin pieneen kehykseen) lasi lasiliikkeestä. Lasi maksoi pari-kolme euroa. Siihen arkistokelpoisesta lumppukartongista leikkurilla omat paspikset ja kuvapohja, muutamalla nupilla paketti kehyksiin ja takasaumat jollain ihmenauhalla (siis jotain museokamaa) kiinni pölysuojaksi.

Pitäisi kehystää muutama omakin kuva, laitan kommentteja ja kokemuksia kehystyksestä, jos joskus saan aikaiseksi.

5. Mä oon edelleen sitä mieltä, että kehystyksiä tulee kuitenkin tehtyä vuodessa niin vähän, että kehykset voinee teetättää aivan kuvan/tilan mukaisesti. Ei ne kuitenkaan niin tolkuttoman kalliita ole ammattikehystäjänkään jäljiltä.

Lisänä on, että omaa kuvaa pitää kuitekin arvostaa edes hivenen, eikä pilata sitä kaikenmaailman haalistuvilla ja viilatuilla viritelmillä. Tietenkin jotkut tykkää virittelystä ja se heille suotakoot, mutta hinta ei mielestäni ole se elementti, mitä näissä hommissa kannattaa tuijottaa.

6. msb

msb

147
    0
    0
    Itse olen käyttänyt (Kodin) Anttiloista löytyviä b+h-kehyksiä, joita on eri väreissä. 30x40cm on kympin tienoilla. Omaan makuun sopivia, hopeat pyöristetyt kehykset. Paikallisesta valokuvaamosta ostin joululahjakuviin kotimaisia Kodin Ilona -kehyksiä, joissa oli parempi, heijastamaton, lasi kuin b+h:ssa ja puiset reunat. Hinta pyöri 15 eurossa.

7. jaffa

jaffa

778
    0
    0
    itse saan enon hellulla teetettyä materiaalien hinnalla

8. Ostin tuossa just pari päivää sitten City Sokokselta kehyksiä. Ihan hyviä oli mielestäni ja kohtuuhintaisia vielä.