Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Missä voi kokeilla opiskaa?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 18 Syyskuu 2008.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Taas hieman hassu kyssäri. Olen hiukan alkanut haluamaan kameraani parempaa opiskaa ja olen mieltynyt tähän.
    Sony-tuotteiden tuki | Sony FI
    Se on kallis ja olis hienoa kun sais jossakin laittaa sen runkoonsa kiinni ja ottaa muutaman valokuvan kennolle.Tietty ottaisin muutaman kuvan samasta kohtaa myös omalla kitti zuumillani. Näin ois helppo katsoa opiskan tuoma laatu.

    Onko semmoista paikkaa olemassa tai onko jollakin tollanen putki mitä vois kokeilla?
     
  2. Vs: Missä voi kokeilla opiskaa?

    http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=2154

    Ainakin Porin Rajala antaa ottaa koe kuvia kun kauniisti pyytää, mut hieman on edellytystä että objektiivin myös ostaa...

    Eri asia on löytyykö obiska hyllystä...

    Ei muuta kuin paikallisiin kauppoihin kiertelemään, joku siltä suunnalta varmaan osaisi antaa kauppavaihtoehtoja
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Missä voi kokeilla opiskaa?

    Sellainen kokemus minulla on, ettei samantyyppisten objektiivien välisiä eroja aivan helpolla havaitse  ellei siinä huonommassa ole oikeasti jotain vialla. Voisin esimerkiksi kuvitella, että kittizoomi on silminnähtävän heikko esim polttovälialueen ääripäässä täydellä aukolla. Ja laajispäässä tynnyrivääristymät saattavat kiusata. Mutta noiden "ominaisuuksien" havaitsemiseenhan ei vertailua tarvita, vaan kyse on siitä häiritsevätkö ne sinua.

    Zoomeista puhuttaessa "uutta kivaa" tuovat parempi valovoima (2.8 on normi)ja uudet polttovälialueet (sekä laajis- että telezoomi ovat olleet hyviä hankintoja). Kuvalaadullisesti uusille ja silminnähden paremmille olen päässyt kiinteäpolttovälisten kautta. 24mm, 50mm ja 100mm primet ovat olleet hyviä ja aika edullisia hankintoja. Mutta mikään ei ole varmaa, 20mm ja 35mm primet eivät olleet mikään sykähdyttävä kokemus. (Kirjoittelen nyt Nikon -rungon omistajana.)

    Paras tapa kokeilla optiikkaa on ostaa hyväkuntoisia käytettyjä objektiiveja. Silloin voi halutessaan myydä tavaran eteenpäin, eikä taloudellinen tappio koskaan ole suuri. Joskus jopa voittaa muutaman euron :D