Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Missä on kaikki keskiformaatin kamerat ?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Kimo, 18 Marraskuu 2018.

  1. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 409
    1 061
    113
    Ei löydy Mamiya rb/rz , eikä Fujin 6x7 /9 keskiformaattia, eikä isoa Penaa Suomesta juurikaan. Ebayssa ollaan jo nousujohdanteisessa hintapolitiikassa. Onko joku pannut asian jo aiemminkin merkille. En varsinaisesti ole ostamassa mutta jos sopiva sattuu niin.... t Kimo
     
    Viimeksi muokattu: 18 Marraskuu 2018
  2. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 409
    1 061
    113
    Mihin tää maailma on menny :)
     
    Est tykkää tästä.
  3. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 409
    1 061
    113
    Kyllä , jengi tajus että ei se filmi kuollutkaan ja alettiin jo vaihtelun vuoksi palaamaan filmiin ja mielummin keskariin vähintään. Kysyntä nostaa hintoja, itse tyhmänä möin Pentax 67 II:n joskus lähes koomiseen hintaan kun vertaa nykyhintoja, tosin Pentax 67 peilin nostolla on yhtä hyvä jos ei kaipaa valotuksen mittausta kamerasta.
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Now we are talking. Eläkesijoitukset on. Hasselit ja leicat. ;)
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Leipäkin pian itse leipoa pitää ja toivoa jauhojen saatavuutta.
     
  6. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Mä olen nyt alkusyksystä ostanut RZ67:n, ja siihen winderin, 90, 127 ja 180 lasit. Enkä mielestäni maksanut paljon, noi kaikki yhteensä viissataa...
     
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Ei ole kuollut. Porukka on varmaan tajunnut, että enemmän filmistä saa irti näissä hiukan isommissa formaateissa. Ja myös toisin päin. Keskiformaatti ei ole kustannustensa vuoksi diginä harrastajalle mielekäs.

    Täällä oli joku aika sitten myynnissä hyvä Rollei. Oli työjuttuja juuri silloin päällä... Kun palasin koneelle, niin kamera oli jo myyty :-/
     
    Kimo tykkää tästä.
  8. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 409
    1 061
    113
    Rollei mikä :)
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Flex :)
     
    Kimo tykkää tästä.
  10. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 188
    5 808
    113
    Olen jo kauan leiponut itse, saa kunnollista.
     
  11. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 146
    1 189
    113
    Isommat Fujit ebayssä maksavat tuhannesta eurosta kolmeentuhanteen. Yksi halvempi on nyt myynnissä mutta ilman lasia ja yksinäinen lasi saattaa olla hakusessa. Pienemmät 6x4,5 Fujit maksavat nekin viidestäsadasta ylöspäin. Kaikkiaan vähänkään kelvollisten keskikoon kameroiden hinnat ovat tosiaan nousussa joskin kyllä selvästi harvinaisempien hinnat nousevat enemmän (vanhoja täysin mekaanisia foldereita saa toki edelleen halvallakin). Jopa RB67 maksaa koko ajan enemmän ja enemmän, pitäisi kai hyvissä ajoin hommata vararunko. Osin hinnat on kyllä aika tolkuttomia, Mamiya 7 rungon ja normaalilasin pyyntihinnat järjestään liikkuvat kolmen ja puolen tonnin paikkeilla.
    Sinällään tietysti hyvä, että filmiromppeille on kysyntää.
     
  12. Säätäjä

    Säätäjä Member

    111
    2
    16
    Hei just laitoin 1 kpl Mamiya RB67 50 mm linssin myyntiin, halpa kilohinta, huolto ei ole monimutkainen kun suljinta vetreyttää. Katso olisko vielä. Kameratori myy Mamiya TLR:ää, toisessa myynti-ilmossa on laseja siihen tyyliin hyvän huollon kautta käyntiin. Tämä siis sillä varauksella että vielä ovat tai jossei kukaan osta niin lähtevät muualle.
     
  13. jounitapani

    jounitapani Active Member

    625
    94
    28
    Rollei SLX, Yashica 24, Minolta Autocord, Zeiss Super Ikonta voisi mennä myyntiin.