Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Missä olitte 11.9. eli nine-one-one-päivänä?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana diefenbaker, 11 Syyskuu 2022.

1. diefenbaker

diefenbaker Well-Known Member

3 404
    1 067
    113
    Kun hyvikset (USA) kumosivat vaalituloksen ja palauttivat demokratian? Chilessä siis. Sitten myöhemmin oli vielä toinen 11.9., mutta silloin oli tietysti pahikset asialla.

de3bbed9.palacioBombing_800x554.jpg

2. Est

Est Well-Known Member

15 592
    1 397
    113
    Muistan vaan sen toisen (tornijuttu)- et mis silloin olin.
    Hetken piti miettii mis oon nyt...

3. riekkosak

riekkosak Well-Known Member

1 311
    300
    83
    Minä olin 11.9.1973 koulussa.

4. diefenbaker

diefenbaker Well-Known Member

3 404
    1 067
    113
    Niin minäkin. Uutisista en silloin hirveästi välittänyt vielä. Meni noin 5 vuotta vielä, kunnes kuulin enemmän tapauksesta ja taustoista.

5. JPu

JPu Well-Known Member

5 195
    110
    63
    Teki tuo sotilasjuntta aika häijyjä puhdistuksia ja murhaamista aikanaan Chilessä, vaikka Usa:n kannattaja en olekaan, ei sitä voinut hyväksyä.

6. jaska26

jaska26 Active Member

286
    86
    28
    Päiväkirjani mukaan 11.9.1973 mm. harjoiteltiin RSSKO lukon purkua, ohjelmassa oli myös pyöräsulkeiset ja papin oppitunti.
    Olin siis Vekaranjärvellä aliupseerikoulussa. Niissä oloissa tuoreita uutisia tuli seurattua aika vähän, joten tietoisuus Chilen tapahtumista varmaan tuli sitten joskus vähän myöhemmin.

7. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

1 749
    377
    83
    Siis, oletko pitänyt päiväkirjaa elämästäsi mainituista ajoista lähtien, tai kenties jo ennen sitä?

Jos, niin jatkuuko homma vielä?

8. jaska26

jaska26 Active Member

286
    86
    28
    Vuoden 1971 alusta se alkoi, ja jatkuu edelleen päivittäin. Moniin vanhoihin valokuviinkin löytyy sieltä tietoa, että mistähän tuokin kuva on, mutta aika työlästä se on etsiä. Joskus kun muistaa vain muutaman vuoden tarkkuudella mistä kohtaa pitää ko. tapahtumaa alkaa etsimään.

Vinski, diefenbaker ja Jari_S tykkäävät tästä.