Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Missä obiskat luuraa?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Juke.K, 9 Tammikuu 2008.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Onko niin että kohta (3-10vuoden kuluessa) on kaikki ammatti/harrastaja digi järkkärit täyskoon kennolla olevia? Eikös sitten saa nää vanhat opiskat hyvää käyttöä. Mua onkin ihmetytänyt se kun ammattilaisia sun muita on siirtynyt digiin, niin missä ne useat opiskat on nyt? Odottaako kaikki sitä että ollaan taas kinokoossa ja samalla viivalla opiskojen suhteen? Vai käykö niin että, tekniikkaa on vaan pakko uudistaa, niin että ne vanhat lasit on mennyttä rompetta.

    Voipi olla että tää aihe oon "taas" tosi tyhmä eikä keskustelua asiasta synny. Olkoon sitten niin.
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Missä obiskat luuraa?

    Hmmm... Mulla on kyllä se käsitys, että nuo samat "vanhat" opiskat pyörii siellä ammattilaisten runkojen nokalla vieläkin. Eli ne Canonin älläsarjalaiset yms, mitä merkkiä kuvaaja sattuukaan käyttämään. Eipä toi digiin siirtyminen ole entuudestaan hyviä objektiiveja huonontanut, eikä parempiakaan ole tehty.

    Ja mitä noiden ammattilaisten (lehtikuvaajien) kamoja oon nähnyt, niin yleensä ne on ulkoisesti siinä kunnossa että normaali harrastaja ei noita hirveän kovalla hinnalla ostaisi. Mutta sitä se on, työkalut kuluvat. Käyttöarvoa kyllä on :)
     
  3. PKivireki

    PKivireki Active Member

    729
    31
    28
    Vs: Missä obiskat luuraa?

    Oma testi: halvalla poistokorista kakkosrunkoon ostettu kymmenen vuotta vanha (justiinsa huollettu) Canon EF L 28-70 pesi uudenkarhean Canon EF L 24-70 terävyydessä ja kontrastissa.

    Sample variations, sanois Canonin myynti..
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Missä obiskat luuraa?

    Nyt en malta olla vastaamatta, että täällä opiskat luuraa tietenkin plakkarissa, niin kuin aina. Satsi parhaita kiinteitä Ais Nikkoreita joo ja arvaapa vaan laskeskelenko jo digijärjestelmärungon (ensimmäiseni) hintaa suhteessa töihin. D3, jokin muu vai vaan filmiä ostoslistalle, kun näköpiirissä on alan työtä melko pitkän tauon jälkeen.

    Kyseessä ei ole toki lehtikuvaus.  Olisi niinkin leipäisää kiikarissa kuin tuotekuvaus ja käyttöympäristö lähinnä netti.  Shiftiäkin löytyy putkista. Öööh.  :=O 

    (OT.  Alkuajatus digirungon hinnan kuoleentumiselle on filmin ja kehityksen hinta noin 10 euroa/rulla, millä kuvittelen saavani aikaan 10 kuvaa.  Lisäksi pitää luonnollisesti miettiä ainakin työprosessin eroa.)