Olen yrittänyt etsiä koirien ja kissojen kanssa kunnollisia Leica-M-objektiiveja myyviä nettikauppoja EU:n alueelta, mutta tuntuu olevan harvassa. Rajala näyttää myyvän Suomessa. Onko kellään suositella esim. edullista saksalaista webstorea?
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Helsingin EP-Kameraa ei voi nettikaupaksi haukkua, mutta suosittelen kuitenkin käyntiä tai soittoa ennen kuin tilaat ulkomailta. Ebay.de on kai se suurin ja kaunein.
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? ...tai AC-foto. Hintavertailut jätän kysyjälle. Pitikö olla uusia vai käytettyjä?
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Tarkottaako tää nyt Leican (Leitzin) optiikkaa, vai sellaista optiikkaa, joka käy Leicaan? Jos jälkimmäistä, niin www.foto-mundus.de myy hyvään hintaan Voigtländeria. Yhden oon ostanu ja tulevaisuudessa ajattelin käyttää uudestaan. Ei kannata väheksyä noita, vaikkei nimi ole aivan yhtä kova kuin Leitz... eBaysta löytyy laajemmin, mutta myös Munduksen tavaraa. EP Kamera Helsingissä myy käytettyä ja kai uuttakin, Zeissin ZM-optiikkaa ainakin uutena. Lähettänevät kyllä postitsekin jos on tarve.
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Rajalasta saa kans Leitzin ja Zeissin objektiiveja Leica-M kiinnityksellä. Mut hinnat on tietty kohtalaiset ;D
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Huh on tuollakin kyllä hinnat kohdillaan . Lähes puolet halvempaa Munduksella, siis Voigtländerit.
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Juuh, on tuli viimeviikolla itseasiassa käytyä. =) Kiitos vinkistä. En ole koskaan huomannut että AC-fotossa olisi ollut Leican M-sarjaa myynnissä? R:ää näyttää olevan. Uusista ja käytetyistä olen kiinnostunut. Nyt kysyin nimenomaan Leican valmistamaa. Foto-mundus on tuttu paikka ja olen sieltä yhden Voikkarin ostanutkin. Juu niihin olen törmännytkin, kuten tuossa aloitusviestissäni kerroinkin. Itse asiassa yllättävän kilpailukykyiset hinnat näyttää olevan Rajalassa, kun olen nyt parista paikasta katsonut.
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? "En ole koskaan huomannut että AC-fotossa olisi ollut Leican M-sarjaa myynnissä? R:ää näyttää olevan. Uusista ja käytetyistä olen kiinnostunut." Ne ovat vähän vaikeasti löydettävissä. Etusivulta ensin MF OBJEKTIVE, sitten Leica, niin sivun oikeassa yläreunassa on Alles von Leica ja siellä M-System.
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Kappas, siellähän ne ovatkin. Pikaisella vilkaisulla hintataso on sama kuin Rajalassa, ehkäpä kalliimpaakin.
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Tarviiks olla Leitz? Voigtländerit on vallan hyviä.. Ja siihen nähden pirun halpoja. Vielä yks paikka: www.rangefinderforum.com -> classifieds
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Niinpäh. Olen itse myös etsiskellyt Leitzin 35mm lasia M-Leicaan. On kuitenkin senverran kallis jokapaikassa vielä käytettynäkin ettei taida persaus kestää. 35 Biogon ZM olisi kanssa kiva mutta ei niitäkään käytettynä ole, uuden hinta on myös korkeahko. Niinpäniin, laatu maksaa. Pitää kait kohta tosissaan harkita voikkaria. Takuulla ihan hyvä lasi ja luulen (oma päätelmä) ettei näiden kolmen välillä kuvanlaadulla merkittäviä eroja ole kinokoossa? Eri asia sitten on se merkkihifistely. Näinollen jatkan vielä tovin Biogon ZM:n etsintää
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Jep, oma 35/1.7 Ultron on ainakin ollut aivan helmi. reilut 300 euroa uutena Mundukselta. Nyt olis myös tarjolla toi 1.4 Nokton Classic. Tietysti Summicron on klassikko ja mm. selvästi pienempi kuin Ultron.. Summilux 35mm sitten alkaa jo oleen aika kovan hintanen kun vertaa tohon Noktoniin . Oon kyllä itekki ajatellu tohon Noktoniin vaihtaa, jos sais (mustan) M4-P:n ostettua. Sit vielä se 28/2 . Vaan MC vai SC? Valinnanvaraa .
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Yks hyvä paikka kytätä käytettyä mittaetsinoptiikkaa on Rangefinderforum www.rangefinderforum.com edit: ai katsos, Frank ehti ensin. no, vielä yksi tuli mieleen: www.leicashop.com
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Taitaahan sillä erotuksella aika monta filmirullaa saada tai vaikka digipokkarin edit: siis digipokkarit koko perheelle, jokaiselle oma.
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Missäs hinnoissa se nyt "tarkalleen" menikään.. Onko tonnin verran eroa? =)
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Juu Leitzeja juuri kyselin. Jeah, lempifoorumini (tietty heti kameralaukun jälkeen ) Juu, ei kyllä valittamista Voikkareissa, omistan 40/1.4 MC:n ja 12/5.6 on tilauksessa. Hinta-laatusuhde ihan mieletön. Voigtländer Nokton Classic 35mm F1.4 389,99 € (Foto-Mundus), Leica Summilux-M 35mm f/1.4 Asph. ...... 3095,00 € (Rajala) Laittakaa toki vielä linkkejä Leitzia myyviin nettikauppoihin. Kiitosta tähän mennessä tulleisiin. =)
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? Hih . Hmm aika hurja tuo 12mm, onko sulla RD-1 (tai M8) vai ihanko filmille? =)
Vs: Mistä Leica-objektiiveja? http://products.photografica.com/shop/templates/Group.asp Uusi sivusto on jotenkin sekava, niin laitoin linkin suoraan tuolle sivulle mistä löytyy omissa lokeroissaan uudet ja vanhat Leicat.