Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mä puran paraikaa mun kehityssumaa Rodinal + Stand kehityksellä x2 kerrallaan. Se on totta, että eri kehittäjillä on eri purkinkääntövahvuutensa. Nyt koetan tehdä taas rauhallisemmin, että kontrastit pysyy kurissa. Paras tarjous mulle oli joltain että 8€ filmi. Mutta aloin sitten itse kehittää.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mutta jos saa solmittua yhteistyösuhteen jossa toinen tietää kuin valotetaan ja toinen osaa sopivasti kehittää ja toiminnalla on sopiva frekvenssi ja jatkumo, niin mikä ettei. Aloittelu ja kokeilu vaiheessa en kovin halvalla kuitenkaan kallista aikaani haaskaisi.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mä kehitän Jobolla hitaammalla vauhdilla aina tyyliin 75% normiajasta ja ihan on tullut hyvää jälkeä, ainakin itse ole ollut tyytyväinen. Pikkuteemulle joskus kehitin joitakin rullia. En tiiä menikö jo mainoksen puolelle
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? ehdottoman suositeltava palveluntarjoaja jos vain suostuu tekemään. Menenkin heti kaivamaan niitä negoja..
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? En iedä millaisen salaisuuden nyt paljastan, mutta muutamalta kaverilta olen saanut tarjouksen 6€ rulla (120, sekä 135-36), minusta todella ymmärrettävä ja noilla hinnoilla ainakin ensi alkuun lähden liikkeelle siirtyen lopulta omaan kehittämiseen, tai lopettaen filmikuvauskokeilun alkuunsa. Muistelen suurimpien ongelmien liittyneen filmin lataamiseen kierukkaan, ei liu-u, ei sitten millään, 36 kuvan kino ja 120 filkka niitä pahimpia. Tein tuon lataamisen aina kuivana, oisko joku märkäsysteemi toimivampi, vai alkaako "kalvot" tahmata tai peräti irrota?
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Hommaa toisenlainen kierukka.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Olen joskus kirjoittanut tänne foorumille, että Patersonin muovikierukan täytyy olla kuiva, niin latausongelmia ei tule. Tarkoitan, siis todella KUIVA. Huoneilman kosteus saattaa olla jo liikaa ja tekee joskus lataamisesta tahmeaa. Kuivaan aina kierukat ennen filmin latausta joko hiustenkuivaajalla tai nykyisin kiertoilmauunissa muutamaan minuutin n. 40-50 C lämmössä. Ei enää tuon kuivaamisoperaation jälkeen koskaan ole ollut tahmaamisongelmaa Patersonin muovikierukoiden kanssa.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Keskeltä ulospäin ladattava metallikieruka, toimii kuivana ja kosteana.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mielestäni ainoa järkevä ratkaisu. Kapa
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mun kokemusten mukaan tahmaamisen syy on lika. Ilmeisesti huuhteluaine jäämät on se tahmaava tekijä. Normaalisti käytön jälkeen pesen pelkällä vedellä ja sitten kun alkaa vähänkään tahmata niin perusteellisempi pesu. Fairyä ja hammasharja niin hyvä tulee. Ehkä joka viides kerta sit pitää jynssätä hammasharjan kanssa puhtaaksi.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mulla varmaankin (en ole vielä kaapeista löytänyt) Paterssonin muovi kierrukat (tosin on muistin syövereissä mielikuva myös teräslanka kierrukoista), joten kysyn, onko nuo sisältä ulospäin ladattavat kierrukat kene valmistetta ja onko ne sopivia samoihin kehityspurkkeihin kuin Paterssoninkin kierrukat?
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Kyllä niille on omat purkit. Ainakaan mun metallispiraalit ei käy patersonin purkkiin (eikä jobon). Merkistä osaa sanoa mitään kun noissa mulla lue mitään. Jos sulla patersonit löytyy niin kokeile ihmeessä niillä. Ei ne niin huonoja ole kuin (täällä) annetaan ymmärtää. Mä käytän niitä mieluummin kuin metallisia tai joboja. Peset hyvin (ja vaikka sillä föönillä kuivaat, kuten jotkut tekee) niin niitä on ilo käyttää.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? http://www.thedarkroom.co.uk/traditiona ... tanks.html"]http://www.thedarkroom.co.uk/traditional/darkroom-equipment/hewes-stainless-steel-spiral-35mm-with-1-inch-core-for-paterson-tanks.html Tuo sopii Patersoniin. Minulla on noita ja pidän kyllä paljon.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mä olen samoilla Patersonin muovirullilla kehittänyt vähän vajaa sata rullaa eikä ole vielä tarvinnut hinkata puhtaaksi kertaakaan. Filmi menee (35, 127, 120) ongelmitta spiraalille (paitsi jos on kosteat).
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Minusta paterssonilla on ollut aina paras tehdä.. Tietty voi olla etten vaan muilla osaa. Mutta alkuperäiseen aprikointiin Markulle, että fotoykkösessä näyttivät mv filkkoja vielä kehittelevän ja tosi huokella hinnallakin vielä.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Patersonin muovispiraaleilla on tullut kehitettyä semmoset 35 vuotta eikä mitään ongelmia. Tosi on ettei onnistu filmin syöttäminen spiraaliin jos se on kostea mutta mä oon ratkaisuu tuon sillä että olen haalinut spiraaleja riittävästi.
Vs: Missä filmikehitykset, saako palvelua laukkulaisilta, entä mv-filmit? Mä olen käyttänyt niin Patersonia kuin Joboa, ja nykyisin käytän joboa, ja olen ihan tyytyväinen siihen. Mulla on pyöritäjä ja saan aina tasalaatuista kamaa.