Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mira Bar Soolossa + uusi foto + VIDEO

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana jus_si, 25 Heinäkuu 2009.

1. c

c Well-Known Member

5 425
    111
    63
    .

.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Mira Bar Soolossa + uusi foto + VIDEO

Täsmälleen samaa mieltä.
    Eivätkä nämä mielestäni näytä loppuun asti mietityiltä, juuri noista asioista, mistä KB mainitsi johtuen.
    T Jukka
    T Jukka

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Omissa oloissa ei yksinään rävelletä, vaan haetaan oppia koko ajan.
    Siksi kannattaa vakioida jotkut asiat, että voi keskittyä esim. siihen, miten yhtä sateenvarjoa suuntaamalla valo muuttuu paljon.
    Kun oppii, miten valot käyttäytyvät, voi keskittyä muihin asioihin.

Tuossahan itsekin sanot, että jos olisi päässyt paikan päälle aikaisemmin, olisi voinut käyttää enemmän tuikkuja.
    Järkkää itsellesi aikaa päästä ennemmin ja katso kaikki ja laita ne valot valmiiksi.
    Käske joku toinen malliksi ja mittaa valot,mieluummin valotusmittarilla, jos ei sitä ole, niin kalibroidulta näytöltä etukäteen. Näissähän salamoissa ei ohjausvaloa ole, mikä on mielestäni yksi tärkein peruste käyttää studiosalamoita käsisalamoiden sijaan.
    Kameran näyttö ei ole riittävän tarkka, jos haluaa huolellisesti valotukset tarkoituksenmukaisiksi.
    T Jukka

4. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Eih, miten voikaan olla taas kovin kaukana? :D

Ei näillä olla nousemassa minkään yli, eikä näissä olla keksimässä mitään uutta. Suurin osa käytetyistä setupeista löytyy mistä tahansa vailaisuun keskittyneestä kirjasta, joka käsittelee muotikuvia.

Näitä ei löydy jussi aallon kirjasta, koska hän on muotokuvaaja, onko nämä muotokuvia? No ei ole.

Jos edes joskus täällä nähtäisiin sitä "isompaa kuvaa.."

5. Vs: Mira Bar Soolossa + uusi foto + VIDEO

Nähdäänhän tääl toki niitä perinteisii passikuvii, onhan sekin jotain.   :-\

6. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Hmm enpä erityisemmin kaipaa valotusmittaria edelleenkään, enkä ohjausvaloja. For the record.. yhdenkään kuvan valaistussuhteet eivät olleet pielessä, vai pitäisikö sanoa "vastoin sitä mitä olin hakenut". Yhteenkään kuvaan ei korjailtu kasvojen varjoja, saati että kuvattava olisi näyttänyt perspuoltaan päävalolle. Sen sijaan pystyin antaa kevyet tuikut assarille pidettäväksi hiusvalona, en ole mitenkään verkkovirrasta riippuvainen joka olisi ollut taas yksi vaatimus liikkeen omistajalle.

Mitenköhän kuvittelette että nämä on lokaatikuvaukset menee? Ja kuten näit videollakin (ehkä) siellä oli sijaismalli testivalotuskia varten.

Näitä settejä tehdään liikkeiden ehdoilla. Baarin pitäjä tulee mestoille 30min ennen kuin avaa ovet, sen on riitettävä meille.. ja se riittikin. Saimme valot kasaan ja ekan setupin kuvat otettua ennen asiakkaita..

Se että taustat on jätetty osaksi - mutta vain osaksi - oman onnensa nojaan johtuu osaamattomuudesta ja siitä ettei uskallus riittänyt kaivaa 3 ylimääräistä lainatuikkua ja laitella niitä sinne tänne, värittää ne ja säätää ettei mikään missään tilanteessa heijastu malliin / näy kuvissa / tuo flarea jne jne.. plus että nyt voin tehdä juuri sitä mistä mainitsit, keskittyä olennaiseen eli malliin..

Sitä voidaan jeesustella kalibroiduista näytöistä, studiotuikuista ja muusta, mutta niin kauan kuin mun kuvauskaluston arvo on vähemmän kuin herra J:n pelkän rungon arvo, niin no.. siinähän jeesustelet  Ei ole fyrkkaa, saat toki ostaa mulle valotusmittarin, mutta tällä hetkellä ruoka on ostoslistalla ekana.

7. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

KB.lle kiitos viimisestä järkevästä kommentoinnista tässä threadissa.. saa olla aika fakiiri että saa kaarevasta alum.listasta kiillon pois. Tuli vaan nyt vasta mieleen..

Muutoin, mä taidan lähteä naureskelee tälle tuonne terdelle..

8. Vs: Mira Bar Soolossa + uusi foto + VIDEO

Tsopilla saa.  8)

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Rahalla ja kameralla ei oo tän kanssa mitään tekemistä.

Mua vain ihmetyttää, miksi tänne postaat kuvia, kun kaikki negatiiviset kommentit käsittelet joka kerta samanlain:" nämä on juuri niin kuin oli tarkoitettu."

Mene vain naureskeleen, sillä laillahan sitä oppii lisää.
    T Jukka

10. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    548
    113

Se on toi nykynuoriso jotenkin liikuttavan herkkää. Ovat niin osaavia.

kapa

11. Vs: Mira Bar Soolossa + uusi foto + VIDEO

Se on kato sitä valokuvauksen punk-aikakautta, tiiäthä sie.

12. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Onko nuori, jos on 38?
    T Jukka

13. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Mikähän sulla on menny ohi??

Eih, en pidä itseäni osaavana.. eih, postaan tänne kuvia halutakseni kritiikkiä ja kommentteja. En postaa tänne kuvia kuullakseni että hiusvalon käyttö näissä on väärin ja kuvat on surkeita koska EN ole kuvannut vai yhdellä valolla saati vain vallitsevassa valossa fillkalle, tai studiovaloilla...

Kassos..tämä kauan täällä jankkaamani pointtini omissa, rion ja juhanan kuvaketjuissa, sekä sunkin omissa on ollut että nähkää metsäpuilta...

Nähkää se mitä on lähdetty hakemaan ja arvostelkaa niistä lähtökohdista. Hyvä jukkis mutta teet aina sen saman erheen ja katsot näitä kuin nämä olisivat koulukuvia.. ei nämä ole. Olen tehnyt niitäkin ja teen vastaisuudessakin, mutta tämä ei ole niitä joten miksi katsoa kuvaa kuin se olisi? Kuin katsoisit makroa ja arvostelisit sen maisemakuvana..

Enkä edes koe että nämä ovat taidetta, tai että nämä haistattaisivat paskat perinteiselle muotokuvaamiselle.. kuinka nämä sen voisivat tehdä, koska ovat toisesta päästä koko skeneä.

Moneen kritiikkiin vastaan puolustavasti, koska koen tarpeeksi selittää mitä olen hakenut. Totta, siinä kohtaa olen epäonnistunut kuvaajana koska kuva ei puhu puolestaan tarpeeksi voimakkaasti..

14. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

en mä katso näitä kuin ne olisivat koulukuvia.
    olen vain kbeen kanssa samaa mieltä puutteista ja frankin kanssa teennäisyydestä.
    äh...antaa olla...
    t jukka

15. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

LOL LOL

16. Rio

Rio

100
    0
    0

Mua häikkää ehkä eniten se että kaikki huutaa täällä mielipiteitään, itse en edes tiedä mikä näiden kuvien perimmäinen tarkoitus on. Kuvia baarille, muotikuvaa, muotokuvaa,katalogia, frendille kuvia vai mitä? (Antakaa anteeksi jos se jossain lukee)

Joka kategoriaan tulee muutamia juttuja mieleen :)

Jos nämä on mainoskuvia baarille niin toivoisin sitä baareissa käytävää kanssakäymistä näihin (ei sitä baarin jälkeistä), toinen malli, iloista juttelua, kevyttä flirttiä, katsekontaktia, kaikkea missä näkyis että baarissa todella viihtyy. Nyt jää vähän semmonen yksinäinen tyttö vetelee tylsänä baarissa drinksuu eikä siellä ole ketään muitakaan, baarimikkokin jossain menossa.

Sitten jos kuvataan muoti/katalogi kuvaa niin menee vähän liian keikistelyksi, semmonen keikistely on aina vähän huonosta malli/muoti/katalogikuvissa. Jos haluaa nähdä mitä keikistelyllä meinaan niin iltalehden sivuille katsomaan iltatyttöjä, tuksukin käy, se on hyvä esimerkki miten ei pidä poseerata. Siitä keikistelystä ei välity mitään tunnetilaa, muutakun se "ihihihihihih, mä oooon niiin nätti"

Ja se mikä pätee näihin kaikkiin kuviin on toi jukkaveen mainitsema, olet saanut tytön ainakin mielestäni näyttämään vähän pulskemmalta mitä se on.
    Tuo jokaisen kuvan varjosta valoon ylettyvä keltasuus vie vähän sävyiltä "syvyyttä"

Tommoset koevalaistukset on vähän pahoja tämmösissä kaveripohjalta tehtävissä jutuissa, harvemmin sitä varsinkaan tämmösissä kuvauksissa käytyä hiplailee vaatteita mallin kotona että tietää mitä kangasta ne on, tai että onko malli justiinsa sattunut lojumaan rannalla hakien sitä täydellistä brunaa, tai että malli onkin meikannut juuri niillä minimanin paskimmilla meikeillä jotka saavat kattolampunkin heijastumaan kasvoista. Ja mistä sitä tietää että vaikka ikkunoista sattuukin paistaa aurinko ja sitten on sekavaloo ja sitä ja tätä ja paska housussa, se nyt on vaan pakko sopeutua siihen mitkä eväät annetaan ja on kuvaa varten. Tai mistä minä tiedän että puhuttiinko edes koevaloista, oletin vain.

Ja anteeksi hirmusesti jos oletin jotain väärin tai pahotin jonkun herkän taiteilijasielun ymmärtämällä jotain väärin lukiessani tätä ketjua :)
    Ja pahoitteluni, sanon vaan mikä mielestäni kuvissa "kusee" kun olen niin laiska paskiainen että jaksaisin kertoa miten tehdä toisin. MIELESTÄNI.

17. Rio

Rio

100
    0
    0

Ja ps. Mä tykkään näistä edelleen :)

18. Vs: Mira Bar Soolossa + uusi foto + VIDEO

kas jus_si se on täällä laukussa silviisiin että täällä on establishmentti, ja sit ne toiset. Jos itsensä korottaa, tulee taatusti turpiin, jos taas anelee, kaikki annetaan anteeksi. Oikeesti ainakin mun kohdalla, kun tekee asiallisen tsekkauksen saa kyllä asiallisen vastauksenkin, se on niitten velvollisuus, jotka oikeesti jotakin tietävät. Sit on ne jotka vain puhuvat, niihin olen vähän, ihan hiukkasen vaan...kyllästynyt.

19. Vs: Mira Bar Soolossa + uusi foto + VIDEO

jus_si, sulla on oikeanlainen asenne ja hyvä yritys päällä. Jatka samaa linjaa.

20. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Olenkohan kommentoinut tätä kuva ketjua aiemmin? Ai en. No josko nyt kolmannella sivulla.
    Mua jaksaa hämmästyttää niin tällä kuin ulkomaisillakin palstoilla se kaksinaamaisuus, joka kumpuaa tämän tyylisistä kuvista. Keikisteleviä pikkupi**uja teennäisessä ympäristässä. Kukaan ei tunnusta kuvaavansa sellaisia tosissaan ja kommentoijat valittaa pölvästeistä mitäänsanomattomista detaljeista. Aina ne ovat sivun alkuosassa.
    KErtakaikkiaan merkillistä.

Katsoin videon. Malli näyttää viideossa paljon paremmalta kuin näissä kuvissa. Jompi kumpi on väärällä aiheohjelmalla laadittu.