Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

"minun tarina" (tarina lisätty)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana strawberryash, 14 Maaliskuu 2012.

1. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: "minun tarina"

Vaikuttaa hyvältä.

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Idea on hyvä toteutusta miettisin vielä. En osaa kyllä sanoa mitä. Tähän on varmasti montakin erinlaista näkemystä.

3. Vs: "minun tarina"

Yksi perusasia: Kuvallisen viestinnän ala lajin "kuvituskuvan" sisältö on aika useasti tekstillinen. Visuaalisen kuvan sisältö taas perustuu sävyihin, pintohin ja kuvan sisällön symbooleihin. Kun alkaa "jalostaa" sanottavaansa, kannattaa miettiä "mitä tahtoo sanoa"

4. Vs: "minun tarina"

En tajunnut mitään. Ni mitä sanoit? Mitä tarkoitat?

5. Vs: "minun tarina"

Ei voi mitään jos et tajunnut, lue uudestaan ensi viikolla...

6. Vs: "minun tarina"

Pitää kokeilla. Voisit joskus jutella selkokielellä. Yleisellä tasolla tajuan, mutta miten se tohon liittyy ni ei jymmärrä.

7. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  8. Vs: "minun tarina"

Mä ymmärrän kyllä mitä Watanen tarkoitti. Ilman selitystä näistä kuvista ei oikein selviäsi miksi jengi pitää noita käsissään (pitkätukkaheppu ja hoitoaine tosin on parina linkittynyt).  Eli toimivat enemmän tekstin kanssa kuin valokuvina. Mun mielestä noi tiiviimmät kuvat toimisi ehkä paremmin jos ne olisi eri kulmasta tms. Nyt tulee vähän laiskasti hoidetun fiilis..

9. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

minäkin ymmärrän vatista nyt.
    Kirjallinen ja kuvallinen ilmaisu jaetaan usein erillisiksi. tavallaan ihan syystäkin.
    mutta en oikein ole varma - tarvitseeko tuotakaan tottumuksellisuutta kunnioittaa.

tuo idea voi paremmin aueta kehittyessään - tai tarkastelijoiden mahdollisesti kehittyessä?

10. Vs: "minun tarina"

Okei, nyt taitaa raksuttaa. Teksti tohon kuvaan olis "Löytyi lääke joka tekee minulle ihmeitä"

11. Vs: "minun tarina"

No hyvä, pienellä avituksella, kiitos auttajille !  Niin, jos otettaisi uudestaan: Kun on kuvituskuvasta kyse eli jonkun idean julkituomisesta, täytyy tuo idea lyödä läpi ja kerralla tai sitten  olla mukana auttava teksiti. ( tämä tuskin on kuitenkaan piktoriaalinen "taidekuva")  Jos ja kun tuo purkki sisältää ihmelääkettä  joka saa hiukset törröttämään , olisi aika hyvä käsittely ollut esimerkiksi kaveri levittämässä tuota mönjää pähänsä ja sitten toinen kuva jossa yrittää sukia pääkoppaansa ryhtiin . Nyt jää aika kauas tuo sanoma, varsinkin kun purkin sisällöstä ei oikein tahdo saada selvää. Hyvä yritys kuitenkin...

12. Vs: "minun tarina" (tarina lisätty)

kiitos potkimisesta.

13. Vs: "minun tarina" (tarina lisätty)

Nyt alkaa jo näyttää journalistiselta valokuvalta, tuo konekirjoitusjälkikin on juuri sopivaa tähän yhteyteen.
    Jos asia on tosiaankin näin, niin tuo flegmaattisen avuton katse ja asento puhuu jo paljon, kun tietää mistä on kyse.
    Eikun kehiin uutta kamaa uusin eväin...