Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MINOLTA 9000

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana annimanni, 23 Helmikuu 2007.

Hei, osaako joku sanoa onko tommosella pelillä enää mitään rahallista arvoa? Olen moisella kuvannut kohta koko ikäni ja mitään vikaa ei ole koskaan ollut, tosi hyvä kamera ollut. Mutta nyt ajattelin siirtyä digiaikaan myös järkkäripuolella ja mietin kannattaako tommosta enää edes yrittää myydä...? Vai onko tunnearvo merkittävämmässä roolissa jo, taitaa olla..

1. Vs: MINOLTA 9000

On se.

Pidä itselläsi. Objektiivit käyvät Minolta, Konica-Minolta, ja nykyisin Sony-merkkisiin digeihin.

2. Vs: MINOLTA 9000

Tuohan on melkoisen vanha ammattijärkkärirunko. Ei siitä mihinkään kannata luopua. Sitten kun olet hankkinut digijärkkärin ja kyllästyt digiaikaan, niin voit kaivaa taas oikean kameran esiin.

Katselin Ebay päättyneitä huutokauppoja tuolle rungolle, ja kyllä hinta näytti pyörivän sadan euron molemmin puolin hieman.

3. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36
    Vs: MINOLTA 9000

Joo, kyllä noita aika vähän pyörii. Voi siitä toista sataa saada jos on hyvässä kunnossa. Löytäjän ostaminen saattaa joskus olla vaikeaa, mutta halvemmalla löytyy helpommin.

Onko sulla siihen jotain lisävarusteita? Nimim. onnellinen 9000:n omistaja.

PS. Mä ite ainakin odottaisin vielä niitä kinofilmin ruudun kokoisella kennoilla varustettuja, eli niin sanottuja full frame -runkoja, ennen kuin alkaisin edes harkita digiä. Esim. joku entisten pro-mallien standardein tehty full frame digirunko, vaikkapa Dynax 9D, vois olla harkitsemisen arvoinen. Eipä silti, ei mulla siitä huolimatta oo mikään kiire sinne digiin. Ja luultavasti tulen aina kuvaamaan filmille silti. On se kuitenkin eri hommaa. Mua vasta puras diakärpänen, ja mustavalko vaan vie yhä syvemmälle. Ja onhan ne digirungot kalliita, varsinkin suhteessa niiden laatuun, huollettavuuteen ja käyttöikään. Ja on kai niissäkin vähän pelättävä kiina-ilmiötä. Eli kannattaa punnita tarkoin, jotta saa niistä digin eduista todella kaiken irti. Muutoin sortuu suomalaisten perusongelmaan "tekniikka on kivempaa kuin laatu".

PPS. Uskaltaa vähän filmiänkyräillä taas, koska eihän digimiehet edes kuse tämmöstä ketjua päin... ;)

4. Kutunluu

Kutunluu Member

252
    0
    16

Turha tuollaista runkoa edes harkita, kun Konica Minolta ei ole vähään aikaan enää kameroita valmistanut. Jos on tosi optimistinen, niin Sonylta voi aina toivoa FF runkoa.

5. Vs: MINOLTA 9000

Tekeekös se, ettei Konica Minolta enää tee kameroita, tuosta rungosta yhtään sen huonompaa? Ja mistäs päättelet, ettei Sony tekisi itselleen FF runkoa jossain vaiheessa?

6. Kutunluu

Kutunluu Member

252
    0
    16

Kyllä, sillä tuollaista runkoa ei ole olemassa.

Ja sanoinhan että aina Sonylta voi sellaista toivoa :) Itse ainakin toivon hartaasti, että saisin joskus 5D:n vaihdettua järeämpään runkoon.

edit: typo

7. Vs: MINOLTA 9000

Toivoisi kyllä että Sony värkkäisi jonkun enemmän Minoltan hienoja 9-sarjalaisia tai edes 7-sarjaisia vastaavan digirungon, tuo alpha muistuttaa vähän turhan paljon niitä muovivitosia. Paikallinen Minolta/Konica/Sony-kauppiaskin piti sitä itsestään selvänä, mahdollisesti toki vain virankin puolesta. Täyden kinokoon kennosta tunnelmana kyllä vähän on että turha lipoa huuliaan ihan rohtuneiksi ennen kuin tipahtaa, sen verran verkkaisesti uusia tuollaisia näyttää tulevan, etenkään kohtuuhintaisina.