Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Minne laittaa kuvansa myyntiin?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Henna, 21 Maaliskuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    ^ ASIAA !!! jouduin ylläolevan tekstin luettuani hurmoselliseen valaistuneisuuden tilaan! Oikeesti.

    tPeksilli
     
  1. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Samaa mieltä kanssasi, ettei ole mitään oikeutta arvostella toisten makua, ei musiikkiin, ruokaan, tai kuviin, joista pitää. On eri asia, kun kuvasta pyydetään mielipidettä, silloin on oikeus kertoa oma mielipide, mutta siltikään ei saisi mennä henkilökohtaisuuksiin.

    Minulla on aivan moukkamainen maku taiteeseen, sillä pidän juuri kauniista luonnosta, eläimistä, ihmisistä sekä tietenkin myös urheilukuvista, ilman että niille tehdään mitään hilavitkutin tehosteita.
     
  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Jos viette kuvianne ABC:lle myyntiin, niin en ainakaan ole potentiaalinen ostajaehdokas.

    Yleensä kierrän KAIKKI ABC-myymälät kaukaa.
    ST1 tai joku muu asema jolle tulee pysäytettyä.
     
  3. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Ehdota itse parempi myyntijuttu, valittaja. Ehkä kameranäytös olisi mielestäsi sikatiukka pisnes ;-)
     
  4. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Juu, toiset haluaa myydä huonoa ja toiset ei. Kumpaan lajiin itse kuulut?
     
  5. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    En viitsi edes katsoa, mutta aikonaan meni niin että kun laittoi mikrostokkiin kuvia, sai parin tunnin työstä parin minuutin palkan. Monesta viksua. Itse en ajatellut niin. Moni ajattelee että on se vähänkin riittävästi, kunhan edes joku muu tienaa työlläsi.
     
  6. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Mitäköhän tekemistä esim. urheilukuvilla on taiteen kanssa? Ei kaikki valokuvaus ole taidetta. Ei musiikissakaan väitetä kaikkea taiteeksi, vaan ymmärretään, että ilmaisu voi olla esim. viihdettä tai kansan perinnemusiikkia tai populaarimusiikkia. Samaan tapaan on olemassa mm. viihdevalokuvausta ja perinnevalokuvausta ja populaarivalokuvausta.
     
  7. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Silti jokainen maalaus on taidetta?
     
  8. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Pakkohan tähän keitokseen on lusikkansa heittää:
    Olen " eläkeläisvalokuvaaja" kuten Pekkakin, tosin hyppäsin kyydistä huomatavasti aikaisemmin pois, ja olen nyt "iloinen amatööri".  Näissä keskusteluissa heijastuu taustalla valokuvauksen alennustila. Mennään riman alta niin että ropisee. Ainahan näitä harrastajia on ollut jotka ovat iloisia saadessaan edes jonkun korvauksen matskuihin upottamistaan rahoista, mutta en käsitä' että joku voi kutsua tuotoksia  "Fine Artiksi" ja myydä neljälläkympillä. Kännykkäräpsyistäkin saa satkun tienoilla.
    Jos hinta olisi neljäsataa, voisin jotenkin hyväksyä "galleriaprintin" arvoksi. Fredan sisustusliikkeisä myydään printtejä pohjustuksineen noin tonnilla...
    Itse olen ratkaissut asian jo kauan sitten että raha saa kun vaan myy ITSEÄÄN oikeaan hintaan ( enkä tarkoita Gigolona oloa). Ei tarvitse "huorata". Muutama kolleega pyörittää remppafirmaa , eräällä fotarilla on ollut jo kauan lammasfarmi ja lihabisestä.
    Minä ajan ( kuten moni ilkkuu) Limusiinia viikonloppuisin. Olen hinnoitellut itseni fotarina niin ylös, ettei tarvitse luuhata skeidahommissa. Lähtöhinta on Tonni + alvi.
    Muutaman reppiksen ja levynkannen olen tehnyt ( rahasta) näillä systeemeillä.
    Siihen tonniin saa myydä aika monta printtiä bensiksen nurkassa, ja kai se bensiskin jonkun prosentin tuosta liiketilasta haluaa.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Olen ilmoittanut valvojalle henkilökohtaisesta solvauksesta tai nimittelystä. Teen sen tästä lähin aina kun sitä ilmenee.
     
  10. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Jos ajattelet "huorauksella" itseäsi, olet väärässä, huorausta on tehdä ammattilaisena julkkukuvia alle satasella. et kai ole siinä kuuluisa...
     
  11. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Etköhän sä ole tehnyt sitä jo pienestä pitäen?
     
  12. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Ei sinusta ole kyse. Et sä ole ketään osoittanut henkilökohtaisesti. Sanoit asioita yleisesti kuten pitääkin.

    Asiaton loukkaava kommentti.
     
  13. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Yritetään edes, pysyä aiheessa ja jätetään henkilöihin kohdistuvat letkautukset pois.
    Ansela/ylläpito
     
  14. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Ach! On onneksemme meitä muitakin, jotka eivät kuvittele elävänsä parhaassa mahdollisessa maailmassa (Voltaire), jota voi vielä hieman parantaa seinälle kehystetyllä mieltä tyynnyttävällä kauniilla kuvalla.
     
  15. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Ei kai kaikessa ole kyse maailmanparantamisesta?  kaunis kuva seinällä saattaa todellakin tyynnyttää ja voi saada ajatukset jonnekin kauas.

    Mutta että maailmanparantamista? aika jyrkkää on elämä jos kaikessa pitää olla kyse maailmanparantamisesta.

    Mutta ehkä hiukan säällisemmäksi tekemisestä kuitenkin, vain hieman aavistuksen siedettävämmäksi? jos jäisi tekemistensä kanssa lopussa edes aavistuksen plussan puolelle? ettei pahemmaksi paikaksi kuitenkaan tätä muokkaisi...
     
  16. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Älä yleistä, jos kirjoitat itsestäsi. Ei ole olemassa yksittäistä tavallista ihmistä, on vain erilaisia makuja. Haluat määrittää hyvän oman makusi mukaan, se ei onnistu. Ihan samalla tavalla kuin Timo Soini yrittää ottaa haltuunsa kansan tietoisuuden - "kansa tietää" - mutta jää silti alle viidesosan (tai ihan mitä se nyt tulee olemaankaan). Ei se ole "kansa".

    "Kansan" maku voidaan kylläkin puristaa Gaussin käyrän todennäköisyysprosentteihin monissa asioissa. Tavaratalon sisäänostaja tietää tasan tarkkaan miten hän painottaa värejä ostaessaan 2000 kesämekkoa. Lisäksi väripainotus on erilainen 20:n ja 200 euron kesämekoissa. Lisäksi Helsingin Stockan ja Moskovan Stockan sisäänostajilla on erilaiset käppyrät, koska "kansat" eroavat.

    Postmoderni valokuva-americana menee hyvin kaupaksi ihmisille, joiden taidekäsitystä voitaisiin pitää "alkeellisena" maalaustaidegalleriapostmodernismin näkökulmasta. Ovatko he tavallisia ihmisiä? Kyllä ja ei. Riippuu aivan siitä mitä makua määrittävää Gaussin käyrää katsotaan. Eli joo, olen nähnyt paljonkin postmodernia valokuvaa maakunnissa ihmisten seinillä ihan tavallisena sisustuskuvana. Hassua kyllä esimerkiksi prätkä- ja autoharrastajat (jopa jengiläiset) voivat olla hyvinkin friikkejä valokuvapostmodernisteja. Mutta ehkä heitä ei voikaan pitää tavallisina ihmisinä. Mutta eipä ylensä galleriataiteenkaan kuluttajina.

    Tämäkin vääntö vain on taas aivan sivussa siitä minne myydä kuvia. Vai onko?
    -p-
     
  17. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Toisekseen, ne tuhannen euron galleria kuvien aiheet ja aiheen käsittely on suurimmasta osasta suomalaisia täysin omituisia. Aivan valtaosa nykykuvista on suoraan sanottuna rumia, koska postmodernismi hylkäsi tavoitteenaan kauneuden.

    Ilmaisun (mitä sillä nyt sitten kukin tarkoittaakin) painottaminen kaiken muun kustannuksella tekee kuvista monesti niin omituisia, ettei tavallinen ihminen halua niitä seinälleen, koska ei ymmärrä miksi ne on tehty.

    Ne eivät ole kauniita, ne eivät herätä ajatuksia koka ei ymmärretä mitä tekijä on yrittänyt sanoa (kai hän on jotain yrittänyt sanoa, vaikea yleensä tietää), eivät herätä muita tunteita kuin kummastusta jne. Ei ihme että postmoderni taide on jäänyt  pienten piirien leikiksi.

    En ole nähnyt postmodernia valokuvaa kenenkään seinällä, muunlaista valokuvaa kyllä paljonkin. En tiedä mihin myydyt kuvat menevät, mutta esille niitä ei yleensä laiteta, ei näköjään edes firmojen auloissa.

    Minusta juuri tästä syystä "taide" sanana on saanut viimeisten parin vuosikymmenen aikana muiden kuin sisäpiirin korvissa äänen jossa kaikuu selvästi taustalla sanat "omituinen" "käsittämätön" "sekava" ja "ruma". Sellaisella taiteella harva näkee mitään muuta funktiota kuin tietyn sisäpiirin keskinäisen onanoinnin.  Ja osalle porukasta keinon snobbailla että on niin "sivistynyt" että "ymmärtää" sitä. Eli että keisarilla ei ole vaatteita....

    ABC:n valokuvat taas ovat todennäköisesti juuri niitä aivan toisenlaisia. Ne yrittävät sanoa jotain ymmärrettävää, niissä on sanomaan liittyvää estetiikkaa, ne herättävät tuntemuksia tavallisessa ihmisessä jne. tai ovat yksinkertaisesti kauniita katsella eli ovat noiden postmodernien galleriatöiden melko täydellinen negaatio. Eivätkä maksa tuhatta euroa. Siksi niitä ostetaan ja siksi niitä näkyy ihmisten kodeissa. Siksi niillä on merkitystä.

    [/quote]

    Minulla on kodissani kolme valokuvaa seinällä. Kaksi ehkä omituista, käsittämätöntä, sekavaa ja rumaa. Tuollainen oma on kuitenkin eksynyt seinälle. Sellainen on esimerkiksi myytävänä Jyväskylän taiteilijaseuran taidelainaamossa, mutta ei 40 euron hintaan. Jo pelkät kehykset maksoivat 70 euroa. Että anteeksi.

    kapa
     
  18. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Mistä sinä tiedät että kirjoitan itsestäni? kerroin siitä mitä olen havainnut, itsestäni en puhunut mitään.

    Tästä ei voida päätellä mitään muuta kuin että ppotka ja minä liikumme hyvin erilaisissa piireissä.

    Kansan mausta kumpikaan otanta välttämättä kerro mitään. Joskin arveluja johonkin suuntaan voi esittää...  ;D
     
  19. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Mutta sinä puhut nyt selvästi ihan itsestäsi. Se ei kyllä todellakaan kelpaa esimerkiksi mistään yleisestä.
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.