Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Minne laittaa kuvansa myyntiin?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Henna, 21 Maaliskuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    40 euroa hyvä hinta? Mistä? On kunnon kehyksistä ja paspiksista A4-koon kuvaan. Eikä tällä ole mitään tekemistä onko apuraha vai ei.

    En ymmärrä noita heittojasi, jotain antipatiaa apurahataiteilijoita kohtaan? Jos perusasiat kehystyksestä on hienostelua, niin olkoon sitten niin.
    Jos antipatiasi on noin kova, niin lopeta veikkaaminen ja lottoaminen, sieltä ne rahat tulevat.

    Opetat kai oppilaitasi pelkästään näpelöimään kitaraa, ilman sen suurempaa viimeistelyä korville?

    Käyttömusiikkia hissiin ja vaatekauppoihin. Turha on sävelillä hienostella.

    kapa
     
  2. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Sepä se olisikin, kun saisi näpelöimällä elantonsa. Valitettavasti Suomessa ei kukaan näpelöijä saa tällä hetkellä elantoansa vain näpelöimällä. Kaikki opettavat tai tekevät muita hommia. Ei riitä apurahat näpelöijille.
    Kyllähän ulkomailla maalataan muotokuvia liukuhihnalta turisteille elannon saamiseksi.
    Suomessa ollaan niin korkeakulttuuria, ettei sellainen tule monille edes mieleen.
    Ehkäpä joku tekee, mutteivat kovin monet.
    Se on sellaista kuvataiteilua työkseen.
    T Jukka
     
  3. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Sinä et kai kannusta oppilaittasi hyvään lopputulokseen musiikin saralla? Ehkä katusoittajiksi, toivottavasti edes siedettäviksi?  Valokuvataiteen puolella, mitä olen opettajana ollut, niin minulle moinen ei ole riittänyt.

    kapa

    p.s.
    Toreja en väheksy, hyvät sellaiset ovat aina iloinen asia.
     
  4. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin.
    T Jukka
     
  5. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Ei. Enkä kai ole mennyt enempään kuin tuo, vai? :

    "Apurahan saajilla on vara hienostella ja vaatia lumppupaperia ja hienoja kehyksiä.
    T Jukka"

    kapa

    p.s.

    Tuosta kommentistasi vielä, että puusepältä ja muurarilta vaadin tiettyä tasoa, kuten hammaslääkäriltäkin. Miksi meidän pitäisi olla poikkeus?
    Muusikoista en tiedä, kai se sitten on sama miten ja millä soittavat?
     
  6. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Tarkoitat tietenkin että asiakkaasi eivät saa vaatia säilyvää kuvaa. Koska haluat vaatimattomana vain vähän lisätienestiä, niin tuotekin on oltava huono.
     
  7. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Taatusti toteuttamatomia unelmia, kuin myös lapsellinen unelma abc:n myntipaikasta ja kymmenestä 40e:n kuvasta ;-)
     
  8. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Enpä tiedä, että millaista tasoa noilta sitten vaaditaan. Olen nähnyt puusepän, joka teki ulkoven, mitä ei voinut käyttää syksyisin. Olen myös nähnyt muurarin, joka muurasi kaakeliuunin, mikä lämmetessään rikkoi kaikki kaakelit. Olen myös vieraillut hammaslääkärillä, joka paikkasi kolme hammasta, joista kaksi lohkesi väärin laitetun paikan ansiosta. Olen myös tavannut muusikkoja, joilta menee välillä vähän tahti hukkaan ja valokuvataiteilijoita jotka kuvaavat joskus pelkkää p...

    Toki hienoa on, että on omistautunut työlleen ja haluaa kehittyä siinä mahdollisimman hyväksi. On myös hieman laiskempia ihmisiä, ja osittain sellaisia, joilla on tullut oman kehittymisen järjellinen raja vastaan. Osaavat he kuitenkin enemmän kuin ladon seinästä repäisty jätkä, joten miksi eivät he voi antaa hieman heikompaa panostaan maailmalle. Huono muurari voi muurata suoraa talonseinää ja huono puuseppä sorvata laatikon vetimiä. Huono hammaslääkärikin voi puhdistella hammaskiveä. Miksei siis huono valokuvaaja voi kuvata sisustustauluja. Tunnen kyllä useita muusikkoja, jotka soittavat epävireistä pianoa baarissa ja covereita juottoloissa.

    Niin ja... Tiedänpä vielä pätevyyden omaavan putkimiehen, joka laittoi osaamattomuuttaan kuuma- ja kylmävesiputket ristiin ja sähkömiehen, joka käytti nollajohtoa vaiheen kuljettamiseen.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Mitähän tämä tarkoittaa? En ihan käsitä.

    Minulla ei ainakaan tuollaista unelmaa ole....mihinkä nomad viittasi. Aika jännä näkemys että olisi. No jokainen saa nähdä asioita kuten haluaa.



    SITTEN VIELÄ:
    Monesti näissä henkilökohtaisuuksissa on hienovarainen ero joka on syytä huomata. Jos sanotaan "sinä teet.... jne" on henkilökohaista ja sitten sanotaan yleisesti "katusoittajat on yleensä ....". Kaksi eri näkemystä joista toinen on osoittava ja toinen yleistävä. Jos yleistävästä löytää itsensä ja kokee sen henkilökohtaiseksi on syytä sanoa että se on henkilökohtainen VOI VOI.
     
  10. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Ainoastaan SakkeM, minä ja JukeK ovat antaneet vastauksen kysymykseen.
    T Jukka
     
  11. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Miksei abc:eellä voisi myydä kuvia, kuten on tehtykin?
    Tuleeko kuvasta hienompi, kun se on kalliille paperille kalliissa kehyksissä?
    Eikö kuvan sisältö ole tärkeämpää?
    T Jukka
     
  12. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Samoin kuviaan voi saada näytille kahvilaan, jossa joku sattuu kuvistasi pitämään.
    Jos vaikka sama lintukuva liittyy vaimon tapaamiseen muistona.
    T Jukka
     
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Se on juuri tämä suomalaisten estoisuus, että ei niin voi eikä näin voi.
    Kyllä voi.
    T Jukka
     
  14. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Mulla on yks hyvä tuttu jolla on lahjatavara-/sisustusliike. Jos haluaisin myydä kuviani (eikä olisi omaa firmaa) niin 100 % varmasti voisin viedä sinne.

    Varmaan tekemällä muutaman hyvän näköisen kuvan ja menemällä johokin sentapaiseen putiikkiin vois myyntikanava aueta.
     
  15. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?


    Tottakin puhuen, ei tuo idea suinkaan huono ole. Tiedän yhdenkin huoltsikan jonka yhteydessä siisti lahjapuoti erillään, ja siellä on myös valokuvataidetta myynnissä. Myyjä kertoi että hyvin käyvät kaupaksi sellaiset joissa mukana jokin ajatusta herättävä runon pätkä.
     
  16. Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Kyllä varmasti käyvät kaupaksi noissa lahjatavaramyymälöissä ja sisustusliikkeissä. Mä kun asun täällä turistirysässä, niin teen aina joka kesäksi vanhoin menetelmin kuvia täältä ja laitan taustapahviin ja paspikseen, sitten nuo ilman kehyksiä muovipussiin ja kuvien taakse selostuksen kuvan kohteesta ja työmenetelmästä. Kun tekee vielä sopivan kokoista tuota 13x18 kokoa, niin menevät kaupaksi kuin häkä.

    Halvemmat mallit vielä ihan tavalliseen pohjukkeeseen ja niitä vasta ostetaankin.
     
  17. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?


    Tätä minäkin olen miettinyt, turhaan laittaa kehyksiä kun siistiin "pussiin" ja taakse selostusta. Myös kehystyksillä olevia toki voi olla, mutta tuo eka olisi helpompaa itselle.
     
  18. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Tuotahan minä tarkoitin.
    Ja hyvin menevät sisustusliikkeistä varsinkin canvas -taulut kaupaksi.
    Itsekin olen muutaman kerran katsellut sellaisia abstrakteja valokuvista tehtyjä canvas-tauluja, voisin jopa ostaa seinälle. Myös vaimoni on niistä innostunut.
    On ihmeellistä, että tuollainen kuvien käyttö aiheuttaa niin pajlon paheksuntaa.
    Itse en ymmärrä, mikä siinä on niin vastenmielistä?
    Ei se ole ollenkaan taidenäyttelyissä myytäviltä valokuvateoksilta pois, päin vastoin, saa ihmiset tajuamaan, että valokuvalla on tuollaistakin käyttöä.
    T Jukka
     
  19. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Varmaan, Jukka, teilläkin kotona vaimon kanssa soitellaan euron levyjä, mitä nyt on sattunut löytymään marketin ylijäämälaatikosta. Laadullahan ei ole väliä, kunhan ääntä tulee ja kauniita säveliä korville. Soittimistasi ja vahvistimistasi olet varmaan joutunut jotain maksamaankin, kun niitä ei vielä ole ABSin valikoimassa. Ruokahan noissa on sellaista, ettei ihmisen tarvitse parempaan edes tutustua.

    kapa
     
  20. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Minne laittaa kuvansa myyntiin?

    Kyllä meillä on euron levyjä,abc ruokailua vältämme,minulla on kotona 70 euron pikkuvahvistin jne.
    Kyllä korkealuokkaisella taiteella on paikkansa joka taiteen muodossa, mutta sen varjolla ei ole minkäänlaista, ei minkäänlaista, oikeutta väheksyä muiden tekemisiä - esim. kuvamyyntiä tuossa kertomassani muodossa. Monilla ei varaa sijoittaa taideteokseen 400 euroa, sen sijaan hyvä mieli moneksi vuodeksi voi tulla tavallisesta järvimaisemasta auringonlaskuineen, joka on maksanut läheisellä abc:llä 40 euroa, kuten Juvalla aikoinaan. Ne olivat hienoja valokuvia sarjassaan, todella hienoja, eikä meillä ole mitään oikeutta niitä väheksyä. Ei mitään.
    T Jukka
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.