Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana markku55, 20 Kesäkuu 2015.

  1. markku55

    markku55 Active Member

    Tytär on ruvennut kinuamaan uutta tietokonetta, "tuo nykyinen on jo melkein kolme vuotta vanha, ei sillä tee mitään".
    Toiveet olisi seuraavanlaisia: "Mulle tärkeintä on noissa tableteissa- ja tietokoneissa ollut niiden helppokäyttöisyys(eli että on kevyt, ja suht pieni, eli helposti mukaan otettava), kamera, hyvä akunkesto, nopeus ja laitteen monipuolisuus erilaisissa toiminnoissa, esimerkiks just tossa kamerassa ois kiva jos olis vaikka panoraama ja ajastettu kuvaus.

    Ulkonäköönkin sen verran haluisin panostaa, että tykkään just erityisesti noissa iPadeista ja niiden ulkonäöstä, koska niissä on alumiininen takakansi ja lasia sitte edessä. Jotain sen tyyppistä, värillä ei niinkään ole väliä, mutta hopea,valkoinen tai kultanen/rusehtava on osottautunu mieleisiksi."

    Että tällaista ja hinnan pitäisi vielä olla kohtuullinen, korkeintaan 500€, koska tytär on nyt iästään huolimatta saanut kesäduunia ja tuollainen summa on aivan maksimi hänen palkoillaan.
    Kiitos rakentavista vihjeistä jo etukäteen, tiedän, ettei yhtälö ole mahdollinen, mutta jotain tuon suuntaista tarttis löytää.
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
  3. markku55

    markku55 Active Member

  4. samux0r

    samux0r Member

    182
    2
    18
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Oletko nyt ihan varma, että on oikea foorumi tälle keskustelulle?
     
  5. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  6. samux0r

    samux0r Member

    182
    2
    18
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Oletpa  hauska mies. Mielestäni huomautus on erittäin adekvaatti, jos olemme valokuvausfoorumin digikuvaus -osiossa, ja siellä kysellään läppärisuosituksia tyttärelle.
     
  7. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    On täällä paljon pahempiakin ohijuoksuja aiheissa ollut😀
     
  8. samux0r

    samux0r Member

    182
    2
    18
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Sen olen kyllä huomannut :D
     
  9. samux0r

    samux0r Member

    182
    2
    18
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Ipadia harkitsisin vasta sitten, kun on varma omista käyttötarpeista. Jos esimerkiksi tarvii paljon kirjoittaa, niin ostaisin suosiolla ihan läppärin. Tämä menee nyt hieman tietysti yli hintahaarukasta, mutta jos puhutaan oikeasti toimivista sekä hyvistä laitteista, joissa on hyvä akkukesto jne, itse sortuisin esim. Applen macbook airiin. Toki jos pitää jotain valokuvaa sillä saada aikaiseksi, niin iPad on varmasti parempi vaihtoehto siihen.
     
  10. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Huomasit, jos luit koko tekstin, että toiveena oli jopa panoraamakuvausominaisuus ja vieläpä timelapse, minusta aika lähellä kameroita liippaa;D
    Tietokoneilla käsitellään myös kuvia, joten oisko tuo kyssärisi hieman turha?
     
  11. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Kokemukseni  ovat Android -vehkeistä.  Toiveena mainitut ominaisuudet riippuvat enemmänkin käytetystä kamerasoftasta kuin käytetystä raudasta. Kamerasovelluksia taas löytyy lukemattomia Google-playstä ja varmaan myös Applen lataamosta.
     
  12. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Suosittelisin kyllä ihan perinteistä vihkoa ja lyijykynää.
    Voi kirjoittaa, pelata ristinollaa ja kirjoittaa runoja.
    Ihan noin kannanottona nykyajan tekniikkakeskeisyyteen.
    T jukka
     
  13. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 383
    1 757
    113
  14. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Tarpeista riippuen joko iPerhe tai sit Android. iKoneet on rajoittuneita liitäntöjen osalta, ja useimmat androit laitteet on avoimempia muistikorteille ja muillekin ulkoisille liitännnöille. Mut myös muut oheislaitteet... puhelin, pöytäkone vaikuttavat kokonaisuuteen. Kuvaamiseen noi on jokatap. onnettoman koomisia.

    Esim. Samsung Galaxy Tab S 8.4" voisi olla ok. Jos ei välttämättä halua iPadiä.

    Mutta tarpeet tietää parhaiten itse ja kokeilu auttaa asiaa.

    Omalta osaltani olen käyttänyt iPad mini (se uudempi versio) ja sit Samsung Galaxy TabPro 8.4". iPad ei ollut minun juttu, mut uskoisin että suurin osa tykkää jouheasta ja huolettomasta toiminnasta (rajoituksista huolimatta). Niin ja vaimon iPad Air on tullut tutuksi kun ongelmia esiintyy ;)
     
  15. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  16. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Juu, rajoitteet on suhteellisia. Nillitin asiasta ja poika (myynyt/huoltanut työkseen iTuotteita vuosia) totesi etten vaan osaa. Eli rajoitteet on pitkälti tässä päässä ;)

    Mut jokainen taaplaa... jne.
     
  17. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Puhelimella tuli tuollainen panoraama tehtyä taannoin ja täytyy kyllä sanoa että yllätyin miten hyvää jälkeä saa aikaiseksi. Toki puhelimella on muutenkin enemmän rentoa fiilistä kuvaamisen suhteen. Tabletti tuntuisi aavistuksen turhalta isolta kuvaamiseen.

    Itse menen Applen läppärillä, eli nuo tabletit ei ole minun juttu. Mukavampi nettailla ja kirjoitella näin perinteisesti, sekä tietysti kuunnella musiikkia. Toki nuo tabletit on mainiota pelejä ja jos ei ihan hifistele, niin kuviakin saa varmaan editoitua.
     
  18. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  19. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  20. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Miniläppäri tai tabletti nykynuorelle

    Tytöllä on IPhone 4, luulisin, joten se lienee koko ajan mukana, tuskin hän tästä haluaa laitteen joka olisi aina mukana, eli se kuljetettavuusvaatimus ei tarkoita taskuun mahtumista, vaan paremminkin pieneen laukkuun.
    Jos noihin IPhone ja IPadeihin saa kuvaohjelmia millä kuvataan panoraamoja ja jopa timelapseja, niin sehän on hieno juttu, taitaa olla niin, että noita saa runsaammin näihin kuin Android laitteisiin - vai?

    Onko tuo Gigantin tarjous joku joka on toimitettu koteihin mainoksena, netistä en sellaista heti löytänyt?

    Edit: No löysin Gigantin tarjoukset ja siellä tosiaan maanantaiaamusta klo9:00 alkaen 249€.
    Meillä ei tarjouslehtykäistä ole, joten en näe mitä ehtoja tarjoukseen liittyy, vaikkapa, saako tilata netistä, vai pitääkö olla fyysisesti liikkeessä ostamassa ja jos pitää, niin mistä myymälöistä noita löytyy? Minua lähinnä on Tammisaaren Gigantti.