Vähän on sekamelska, ei oikein saa kiinni mistään jutusta kun on kaikkee niin paljon ja yhteinen tekijä jutuissa on taas pelkästään katsojan mielikuvituksen varassa.
Yläosan kaveri joka katsoo ylöspäin. Se yksinään ja muuten kuva täysin musta ja pimeä. Jotain sellaista olisin hakenut mieluumin, helpompaa katsottavaa siis. Nyt tämä on hiukan liian surrealistinen. Vaikka Vesa oletkin helvetin pimeä kuvien suhteen niin olet aika makee tyyppi.
Otsikosta tuli mieleen 'Office Space' (Konttorirotat, 1999) -elokuvan pirtsakka kohta: Toivotaan nyt kuitenkin parempaa uutta vuotta.
Totta kai se on sekamelska. Kysehän on terveestä hulluudesta ja elämän sekavuudesta eikä järjestyksessä olevasta psykopatiasta.
Nokku.. Office Space osui kyllä maaliinsa kun sen näki. Ja osuu vieläkin. Matilla on tietynlainen 'lahja' lukea näitä mun montaaseja/käpistelyjä. Osui aika lähelle omia ajatuksiani tuo. Terveestä en tosin tiedä mutta sekavuudesta, sekopäisyydestä, sisältä kumpuavasta huudosta ja ulkopuolen paineista tuossa on kyse. Ehkä 'vähän' ahdistuneisuutta seassa. Eli Sami & co, ei tuota kovin selkeäksi ollut tarkoitus tehdäkkään. Kuvankäsittelyn hallitsemisesta sitten taas voi olla montaa mieltä. Kuten näkyy ei näitä ole nyt niin saumattomasti liitetty yhteen tai edes yritetty tehdä realistista, vaan enemmänkin astua mielen sisälle jolloin mikään ei ole kuten normimaailmassa (jossa kasvaa silmiä kämmenistä esim). Kiitoksia mielipiteistä. Se että ainakin muutama tästä piti (ymmärsi mistä oli kyse) oli jo lohdullista ja piristävääkin. Paukutelkaa, juokaa viinaa, saunokaa.. Mutta älkää teloko itseänne tai ainakaan näköänne. Emerik. Kiitos. Tuo yksittäinen hahmo (minä tietty itse) on kuvattu toukokuussa.. En ole sitä aiemmin päässyt käyttämään sen kummemmin kun en pitänyt itse kuvasta. Ehkä hänet voisi tuoda omaankin kuvaansa täysin. Vesku
Voisitko selittää vähän laveammin että tyhmempikin (minä) tajuaisi? Nyt jää silleen hiukan silleen vajaaksi kuin mieleni. Vesku
Minusta tää on ihan kertova enkä voi kyllä kuin toivottaa edes vähän parempaa uutta vuotta. Sä oot Vesku oppinu ton photarin aika hyvin kyllä.
Silälailla että esim noi sun selvänä näkyvät kasvot alaspäin ja kaikki noi kohteet keskemmällä. eli tiiviimmin ja tyhjää sinistä reunoille
Kiitos. Tosin näyttää kyllä siltä että huonompi vuosi on edessä. Se voi olla että toiveet synkemmistä kuvista toteutuvat sitä myötä. Voihan sitä laittaa uskonsa vaikka galactiseen murmeliin jos tapahtuisi 'something wonderful' ja kaikki muuttuisi paremmaksi. Vesku
No purat ne fiilikset kuviin ja koetat löytää sitä kautta kuvalliseen ilmaisuun ajatuksia. Kannattaa vain rohkeasti edetä tuolla ilmaisun voimalla. Vaikka synkkiä kuvat on niin omalla tavalla ne voi kertoa myös toivostakin, tietysti se riippuu katsojastakin kun me näemme asiat hirmuisen paljon omalta kantilta asioita. Tarkoitan sitä et luot kuvista kuitenkin kauniita, ahdistaviakin ne on ja sehän se koskettaakin. Tietysti olisi mahtavaa että oikeassakin elämässä tapahtuu sitten parempia asioita jotka sitten ehkä voivat kuvastua kuvalliseen ilmaisuun. Mutta mun mielestä esimerkiksi Nick Caven biisit mitä ne oli joskus surullisia ja sellaisia masentaviakin niin se kosketti ja oli mahtavaa. Mutta kun hänen elämässään ilmeisesti sitten tapahtu hyvää ja viime vuosina on biisit muuttunut enemmän iloisiksi ja positiivisiksi niin niistä on samalla kadonnut se mitä teki kyseistä laulajasta niin Jumalaisen. Mitäkö ajan takaa? Jotain saamme mutta samalla menetämme jotain, vaikka emme sitä tiedä aina.
Saako tätä lainata joskus tarvittaessa? Noin äkikseltään tuntuisi että tossahan on kiteytettynä pessimistisen realistin maailmankuva, höystettynä minulle ennestään tuntemattomalla myyttihahmolla (joka kuulostaa varsin sympaattiselta) ja mahdollisuus peräti häppy endiin - joka aina saa kuitenkin kyyneleet nousemaan silmiin. Kuvasta: värimaailma ja tunnelma on parasta. Fotosoppi on hansikkaassa ja rohkeesti visioit persoonallisia kuvia.
Itse en kysellytkään järjestyksen perään, vaan eri osissa jonkinlaisesta jutusta mikä jollakin tavalla kuitenkin yhdistäisi kyseisessä kaaoksessa... joka on eri asia kuin "järjestys"... Kuten myös se, mikä on pääjuttu kuvassa? jää itselleni ainakin aika epäselväksi.
No on paljon tavaraa, hieman liikaakin mun makuun.. Tuntuu että käsittely menee jo kaiken muun ohi tässä tapauksessa. Toimii kyllä esimerkkinä siitä mitä kaikkea kiva kuvankäsittelyllä saa aikaan. Itse pidän enemmän sellaisesta pienimuotoisemmasta ja vähemmän näkyvästä käpistelystä. Luulisi että tälläisen kollaasin voisi toteuttaa hieman hillitymminkin ja asiakin tulisi helpommin ymmärretyksi. Joku ihasteli kuvankäsittely tekniikkaakin tässä kuvassa, mutta olen sitä mieltä että esim jonkun häiritsevän elementin poistaminen kuvasta huomaamatta on paljon vaikeampi toimenpide kun lätkiä tasomaskeja ja tasoja päällekäin. Sekä väännellä tasojen "peittävyyttä" vai mikä se suomi versiossa olikaan. Anteeksi kun tuli taas tota teknistä paskaa, mutta kun näen tämän kuvan vain teknisenä suorituksena niin sinnehän ne jututkin kallistuu..
Varmasti. Monet asiat voi kuvata hillitymmin tai räikeämmin. Ja mielipiteitä on moneksi. Mikä on vaan hyvä asia. Siksipä sinunkin mielipidettäsi, vielä hyvin perusteltua, arvostan. Vesku