Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Millaisia eroja canon eos 400 d ja 40d ja 30d välillä?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana E.Gabler, 8 Marraskuu 2007.

    Eli olen hankkimassa canonin digijärkkäriä (joka on samalla ensimmäinen digijärkkärini) ja kyselisinkin kun itse olisin varmasti tyytväinen tuohon 400d, mutta minulle on nyt useamman kerran suositeltu sen sijasta tuota 40d  ja näin aloittelevana valokuvaajana en oikein ymmärrä mitä eroa niillä on ja millaisissa asioissa sen huomaa? Minulle suositeltiin myös mieluummin tuota canonin 30d(, jota käsittääkseni ei edes valmisteta.) Mikä siis tekee tuosta canonin eos 400d huonomman kuin 30d ja 40d? Mikä tekee siittä vähemmän ammattimaisen ja miten se näkyy kuvissa? Miten kuvatessa? Jos joku vielä osaisi vääntää nämän tiedot rautalangasta niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.  Kiitos!
     
  1. Vs: Millaisia eroja canon eos 400 d ja 40d ja 30d välillä?

    Eli 30D on huonoin kun siinä on vain kahdeksan pikseliä?

    Ole hyvä ja anna käyttäjätunnus sekä salasana kirjautumiseen


    En ole canonisti. Mutta vähän isommalla ja painavammalla kameralla saa tietysti tärähtämättömät kuvat, eli 400D:n jalustakierteeseen kannattaa ruuvata vähän lisäpainoa...

    Käsisäätäjällä on kivaa kun voi säätää aukot ja ajat omista rullistaan. 400D:ssä on vain yksi rulla. Joku Canonisti saa luetella mitä kaikkea #0D:ssä saa säätää suoraan pyörällä kun ##0D:ssä joutuu kahlaamaan valikoiden uumeniin. Tai voit tavata dperviewin käyttöliittymätutkailuja.

    Kuvanlaadussahan ei juuri liene eroa.

    Näitkö jo Pakkasen puremaa?
     
  2. Vs: Millaisia eroja canon eos 400 d ja 40d ja 30d välillä?

    Aivan niin mutta kun tuolla on jaoteltu ihan keskustelualueetkin noiden mallien mukaan. Siellä siis löytyy todellista kiinnostusta runkkaamiseen.