Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Onneks Herra Nokku kirjoittaa aivan asialinjalla..
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Ei mulla oo sulle mitään sellaista sanottavaa, jota en tässä vois sanoa. Sanoinhan mä perään, ettei saa ottaa vakavasti. Jos et ymmärtänyt pointtia, niin ei liene mun ongelma. Jos tahdot mun kanssa yksityisesti jotain tilittää, niin anna tulla vaan. Kieltämättä helppo tapa lopettaa keskustelu mihin ei ite osaa sanoa enää mitään järkevää.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Mun mielestä kukaan ei voi oikeasti väittää, että jommalla kummalla formaatilla ei oppisi kuvaamaan. Kummallakin oppii, kameroita ne kai molemmat on, oli sitten tallennusformaatti digi tai filmi. Eikä se hintaerokaan nyt niin iso aina välttämättä ole, mutta se on tosiasia, että kyllä manuaalitarkenteisena saa halvemmalla valovoimaisia objektiiveja. Mietä on moneen junaan, jotkut tykkää äidistä, toiset tyttäristä, sama pätee digiin ja filmiin. Minä ainakin kuvaan just sillä millä huvittaa ja annan piu paut muiden mielipiteille Eiköhän sovita, että kummallakin on mahdollista oppia kuvaamaan ja aivan yhtä helposti
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Jarin digikoulu kestää tunnin ja saa myös diplomin. Miksi vaivautua Lahteen? Tiukat karsinnat ja kaikkee...
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Ikävät pääsykoetehtävät Lahteen julkistettiin muuten tänään
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? En ole mollannut digin näyttöä jolla voi katsoa kuvan osia (zoomia = polttovälin vaihtoa, joka toimii kuvan oton jälkeen, en ole digin näytössä vielä nähnyt) mutta vastaan silti. Kinon pinnakkaisista kuvia katsellaan loopilla. Pinnakkainen toimii myös hakemistosivuna filmiarkistossa. Ei myöskään ole vaikeaa opetella katsomaan kuvaa suoraan negalta valopöydällä, loopilla. Dian katsominen on vielä helpompaa, halvempaa ja projisoituna komiampaa. Dia on vieläkin ylivertainen hinta-laatusuhteeltaan jos haluaa katsoa kuviaan isossa koossa. Dialle kuvaamisessa oppii myös eri vuorokauden aikojen valon värien vaihtelun, toisin kuin automaagin jälkeen, oli se sitten negaprintterissä tai digirungossa.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Kun nyt rupesit sanastoa opettamaan, niin kerrotaan yleisölle sitten sekin, että kuvia katsellaan lupilla (ruotsin lupp). Loopilla (englannin loop, silmukka, lenkki, ehkäisykierukka) tehdään ihan muuta ja se laitetaankin eri paikkaan, ei silmään, ainakin viimeksi mainitussa tapauksessa...
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Kiitos korjauksesta. Suomen kielessä käytetään sekä muotoa luppi että luuppi.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Naurettavaa saivartelua, jolla yrität dissata esitetyn kannanoton. Samaa sarjaa kuin itsensä nostaminen auktoriteetiksi muodollisen pätevyyden perusteella, so. listasi Kuvallisen ilmaisun tutkintolautakunnan jäsenistä.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? WAH! hirveemmät kun viimevuonna. Aina ne osaa kiusata.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Taisin laskea filmipirun irti, tässä saa näköjään purkaa kaikki patoutumat mitä on tullut kun vuosikymmenten tahkoamisen jälkeen digi aloitelijat on tullut ensin rinnalle ja sitten ohi horisonttiin? Edit X 10000000
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Aivan... tästä päästään itse aiheeseen: "Millä perusteella voisi alottelijalle tyrkyttää filmikameraa?" Joku tuossa puhui eläkeläisistä hieman ironiseen sävyyn. Mutta todellisuushan on, että ei tämä Suomen kansan keski-ikä ole laskemaan päin, ja eläkeläisiä on hetken päästä melkoisen paljon. Eläkeläisille suunnattuja harrastekursseja on melkoisesti ja varmasti tulevat lisääntymään. Jari tuossa sivuutti persaukiset opiskelijat sillä, että keskituloisella työssäkäyvällä ihmisellä on varmasti varaa ostaa digikamera. Eläkeläisillä myöskin osalla on rahaa, ja lähes kaikilla halua tehdä jotain vapaa-ajallaan. Hieman "varttuneemmalle" väestölle kun tuo tietokoneen käyttökin on usein melko haastavaa, niin onko siis heillekin pakosta tyrkytettävä digiä, jos filmiä on kerran täysin typerää ehdottaa??
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Juu kannattaa olla varovainen. Agitoit liikaa ja keskustelu taisi nyt ylikehittyä. Tai makuasia, jotkut tykkää jyrkemmästä.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Hehhhehehehehehehhehehehheehhehhehehe! Totta pirussa on olemassa täysiä alottelijoita digillä jotka ovat perkeleen paljon parempia kuvaamaan kun minä. Samoten löytyy nuoria filmikuvaajia, jotka muutaman kuukauden harjottelun jälkeen tekevät aivan uskomatonta jälkeä filmille. Näillekin häviän 10-0. Aina ei voi voittaa, mutta itsehän olet onneksi täydellinen ja vielä ylivoimaisen digikalustosi ansiosta päihität kaikki oikeasti luovat ja VALOKUVAUSTAIDETTA tekevät kuvaajat.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Se taisin olla minä. Eikä ollut todellakaan tarkoitus loukata ketään, jos näin kävi, niin pahoittelen. Tässä kun vain on seurannut sivusta muutamien vanhempien ja vähän nuorempienkin sähläämistä tietokoneen, digipoksin, dvd -soittimien yms. kanssa, niin voin vain kuvitella miten helppoa ja hauskaa digikuvaamisen opettelu on. Ja niin, en mäkään osaa tuota uutta tallentavaa-poksia vielä osaa käyttää. Änkyrä kun olen, niin enpä oikein edes tahdo oppia.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Kovin tuntuu olevan provosoivaa kirjoittelu ja provosoituvaa arvoisa kameraväki. Asia mulle kuulu pätkääkään, mutta miettikääs nyt kokeneet ja kaikentietävät hetki tykönänne, että mistä ja miksi tämä keskusteluketju alkoi... ja sen jälkeen miettikää vielä sitäkin, millaisen käsityksen valokuvauksesta ja varsinkin valokuvauksen harrastajista saa just aloitteleva kuvaaja, joka haluaa seurata itseään pätevämpien ja fiksumpien sivistynyttä keskustelua, ihan vaan vaikka oppiakseen, kummalla kalustolla nyt oikeasti kannattais aloittaa. Onko tällä porukalla oikeasti joku ylläpitäjä jolla riittää valtuudet puhaltaa peli poikki silloin, kun nilkoille potkiminen alkaa oikeasti vituttaa, vai saako täällä melskata kuin keskiolutkuppilassa konsanaan?
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Ei tässä ketjussa ole oikeastaan muuta kuin kerrottu väkevästi omia näkemyksiä ja auottu jonkin verran päätä (saunan taakse uhkailu, jonka ymmärsin tarkoitetun vitsiksi, vaikka ei ketään naurattanutkaan). Minusta lukolle ei ole ollut paikkaa ja kukin vastaa itse puheistaan, miksi mielipiteitä pitäisi moderoinnilla rajoittaa? Ainakaan modena ei voi ottaa kantaa filmin tai digin puolesta, tai vastaan. Yksityisesti voisi, mutta minusta on ihan sama kummalla kuvaa, tai opettelee. Ymmärrän kummankin välineen hyviä puolia ja rajoituksia, mutta kai "fiilis" on pääasia, millä valinta kannattaa tehdä.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? Joidenkin mielestä on olemassa tähän absoluuttinen vastaus, aloittelijasta riippumatta. Mielestäni ei. Joidenkin mielestä myös toinen tapa menee ohi horisonttiin kilometrejä edellä, mutta näin asia tuskin on.
Vs: Millä perusteela voisi aloitelijalle tyrkyttää filmikameraa? fiiliksestäkin voi keskustella,eräs foorumilainen jossain tokasi että ei ollut Nikon d200 kanssa kiva mennä nukkumaan(tai hypistellä yleensäkin) kuin vaikkapa hasselin,ja se on totta ,vanhat järeät pataraudat ja keskikoon kamerat pesee jonkun markun 6-0,miun mielipide