Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Millä astuksilla Nikon D700 kamerassa RAW:lla puskuriin käyttöohjeen lupaamat 26

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana JJJJ, 14 Helmikuu 2016.

  1. JJJJ

    JJJJ Member

    398
    4
    18
    Hei.

    D700 Nikon kameran käyttöohjeessa sivulla 423 luvataan FX-kuvakoolla puskurin kooksi jopa 26 kuvaa.

    Vaikka kuinka kameraa säätää niin puskuriin sopii enimmillään vain 18 kuvaa. Miten loput 8 kuvaa saadaan puskuriin.

    Sivulla 424 alareunassa kohta (3) mainitut asiat on otettu huomioon.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
  3. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Millä astuksilla Nikon D700 kamerassa RAW:lla puskuriin käyttöohjeen lupaamat 26

    Tätä minä en ymmärrä.
     
  4. JJJJ

    JJJJ Member

    398
    4
    18
    Vs: Millä astuksilla Nikon D700 kamerassa RAW:lla puskuriin käyttöohjeen lupaamat 26

    kortilla mitään merkitystä ole. Vasta sitten jos sopii vaikka 8 kuvaa niin puskurikin on sitten 8 kuvaa. Ei muuta.

    Jos kortilla olisi merkitystä, niin miksi koko bufferi olisi kamerassa?


    Niitä asetuksia minä kaipaa. Ei mitää asias vierestä olevaa nettikeskustelua.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Millä astuksilla Nikon D700 kamerassa RAW:lla puskuriin käyttöohjeen lupaamat 26

    Kuten tuossakin sanottiin: Since Nikon uses the fastest available cards for measuring buffer capacity at the time when a product is announced, the data might look different when newer and faster cards are used (as long as they are supported by the camera hardware and firmware)

    Kyse on siitä että samalla kun bufferi alkaa täyttyä, kirjoitetaan myös kortille.  Siksi sarjatulinopeudella ja kortin nopeudellakin on väliä.

    Kun bufferi täyttyy, lakkaa kamera kuvaamasta.  Näin minä tuon olen ymmärtänyt, onko muita?


    (Mikä se kortti on ollut D700 ilmestymisen aikaan, jonka kanssa speksit on kerrottu... ei hajuakaan miten nopea kortti se on ollut... voi olla vaikka niinkin nopea josta nopeampi ei enää nosta D700 kirjoitusnopeutta. Jos JJJJ:n kertomaa 18 kuvaa vertaa taulukkoon, lähelle osuu RAW uncompressed 14-bit.)
     
  6. brunberg

    brunberg Member

    34
    0
    6
    Vs: Millä astuksilla Nikon D700 kamerassa RAW:lla puskuriin käyttöohjeen lupaamat 26

    Luultavasti kyseinen 26 kuvan puskuri saavutetaan 12-bit pakatulla rawilla. Ihan normaali käytäntö.