Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Hiljainen kansa

Discussion in 'Yleistä keskustelua' started by Kimo, Oct 3, 2012.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12,415
    1,066
    113
    Kävin tällä viikolla kaksi kertaa uimassa tikkurilan hallissa.Saunassa istuin 15 min per kerta.Saunassa istui 5-15 ihmistä.Valehtelematta kukaan ei puhut ensimmäistä sanaa keskenään.Meilläpäin saunassa on  tuntemattomatkin turiset niitä näitä.En halua arvostella,"suurkaupungeissa"vaan ollaan omissa oloissaan.

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23,779
    749
    113
    Vs: Hiljainen kansa

Iso kolkohko sauna on erilainen kuin "lämpimämpi" vanhempi.  Se ympäristökin vaikuttaa.  Tikkurilan hallin aluekin on aika ... miten sen nyt sanoisi.  Kolkko ainakin.

Sisällä olen käynyt noin 20 vuotta sitten, joten ihan viimeisintä tietoa minulla ei ole.

Siellä pesuhuoneessa juuri taisi Tapio Rautavaara liukastua. Löi päänsä eikä siitä enää tokentunut.  Tällaista muistan kerrotun.   

3. keegan

keegan Well-Known Member

8,630
    1,537
    113

Sauna onkin pyhä paikka eikä mikään kameralaukku.com jossa höpötetään (mikä tässäkin viestissä tulee todistettua) aivan mitä sattuu pelkästä pään aukomisen mielihyvästä.

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23,779
    749
    113

Mistäs tiedät mitä olisi käynyt jos olisit halunnut sanoa jotain..  ts. olisi sanonut jotain?    Juttelee ken haluaa?

Kyllä suomalaiset hiljaakin osaa olla, jos ei ole puhumista ja jos ei ole tuttuja. Ei aina vakiokävijöitäkään yhtä aikaa.  Vaan yhtälailla vastaavissa paikoissa kyllä kuulee puhettakin aina välillä.

Teepä testi stadin yleiseen saunaan.  Sellaista varsinkin tarkoitin vanhalla. Siis saunaan, ei uimahallin saunaan.

On niitä uimahalleja sitten kanssa erilaisia.  Vieläköhän on Siltamäen pikku halli olemassa?  Varmaan Helsingin pienin, taisi olla 20m allas.  Asuttiin siinä lähellä ja kyllä muistan ihan muuta kuin hiljaisuutta löylyssäkin.  Paitsi kun oli kunnon löylynheitot päällä.

5. Kimo

Kimo Well-Known Member

12,415
    1,066
    113

Meinasinkin sanoa mutta tulikin mieleen että pysyn tarkkailulinjalla.Itse olen jopa liiaksi avoin:) .Vanha juttuhan tämä on,bussissa tsi metrossa sama homma.

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12,415
    1,066
    113

olen juuri siltamäessä töissä,tiedän hallin.

7. Vs: Hiljainen kansa

Tikkurilassa on harrasta Tapio Rautavaaran muistoksi ;-)
    Minusta sauna on paikka, jossa on parasta, jos siellä ollaan kuin kirkossa. Minusta parempi, kuin nykysuuntaus, että kirjastokin on kuin tunisialainen basaari.
    Sinänsä sauna on kyllä minusta paikka, jossa ideat nousevat kuin höyry suosta,
    mutta nitänäitä ei minusta ole se syvällisyyden taso.

Pari kesää sitten naurettiin Roomassa, kun palattiin Ostiasta junalla, että pahus, puolitäys vaunu oli aivan hiljaa, vain kaksi jöröä suomalaista piti pörinää päällä ;-)

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14,683
    233
    63

Kannataa mennä Yrjönkadun uimahalliin. *Muistelee* Siellä puhutaan ja ollaan ystävällisiä.

9. Vs: Hiljainen kansa

Oltiin perheen kanssa Kalevan uimahallissa Tampereella. Vaimo oli harmittellut koko aamun lopahtaneen kuoroharrastuksensa perään. Pojan kanssa mentiin miestenpuolelle jossa piti saunailtaa joku mieskuoro. Lauloivat saunassa Eelikselle. Seuraavalla viikolla Rouva aloitti uudessa kuorossa.