Tai milllaisessa yhteydessä kuva esitetään ja varsinkin mitä sen kuvan on tarkoitus kertoa, se olisi hyvä näkyä, eli että viesti menisi perille kanssa oli se satunnainen kuvan katsoja kuka tahansa.
Niin tekee. Nimellä tosiaan voi rajata kuvaa. Jos antaisin tuolle nimeksi "Hiirenkorva" tai "Oksa" tai "Seitti", nimi painottaisi jotain kuvan elementeistä. Voisin antaa sille nimeksi myös "Kevät", jolloin se kuvaisi luonnon heräämistä. Tai voisin yrittää jotain erikoisempaa, kuten "Kolmiot", jolloin korostaisin kuvasta löytyvää geometriaa, johon muuten ei kiinnittäisi huomiota. Nimettömänä se ei tyrkytä mitään. Minulle se on mukava pikku kuva, jossa viehättävät herkät vihreät sävyt ja hento seitti, ja lisäksi se on muisto erityisen mukavasta kuvausreissusta. En kuitenkaan pidä tuota taideteoksena, siihen siinä ei ole riittävästi munaa.
Vaikuttaa siltä, että kysymyksiisi ei kannata vastata, koska sinulla on kuitenkin oikea vastaus. Kannattaakin jatkossa tehdä näin: Lähetä viesteissäsi oikea vastaus ja kysy sitten vastaukseen perässä muilta, mikä voisi olla vastaukseen sopiva kysymys.
Aiheelinen kuittaus herra Vuorelta. Pahoittelen että tarpeeni väitettä on kova ja se ei taida sopia täläisen foorumin luonteeseen. Olen verhonnut väittely haasteet kysymysten muotoon ja kysynyt asioita joihin ei ole oikeaa vastausta. Tämä lienee aiheuttanut paljon ärtymystä ja pyydän sitä anteeksi. Paranan tapani.
Seuraavaksi voitaisiiinkin pohtia, miksi nisäkäs on tällä saitilla jostain syystä paremi kuva kuin matelia.
Jari, onko näissä ketjuissa oikeasti tarkoitus päästä johonkin johtopäätökseenkin? Meinaan vaan, että lukiessa noita sinun kummallisia tekstejä tahtoo se punainen lanka kadota sen sileän tien.
Totta. Mutta kai se nyt on vähän niinkin että kanssa keskustelijoilla on myös roolinsa jotta keskustelua syntyisi. Jos vain pyritään vesittämään keskustelu heti alkuun. Johtopäätökseen on sinäänsä mahdoton päästä sillä ei ole oikeaa vastausta. Loogisesti kuitenkin kuvat ovat saman arvoisia. Mutta niistä keskustelessa voisi saada ideoita ja sisältöä kuvaamiseen.
Jakille Asia rupesi minua häiritsemään ja lukaisin tämän ketjun uudestaa. No minusta ihan näytti keskustelulta jossa keskustelijat eivät Kadoittaneet lankaa. No näistä keskustelee ne joita asia kiinostaa.