Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Ei ole ensimmäinen threadi jossa "K" kärtyää aivan tyhjästä!?
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" En ota kantaa henkilökysymyksiin, mutta sen tiedän, että hinta on oikea kun tavara käy kaupaksi. Jos joku poloinen nostaa samaa ilmoitustaan 10 kertaa peräkkäin, niin syytä tälle asialle ei tarvitse kauaa miettiä. Jonkun harvinaisen tavaran myyminen Suomen pienillä markkinoilla saattaa toki kestää hetken, mutta yleensä syynä on kyllä hinnoittelu, ei mikään muu. Esimerkiksi jotain Fujin peilittömiä täällä myydään täällä kalliimmalla pyyntihinnalla kuin mitä uusia saa tarjouksesta. Ebayn hinnoitteluun en hirveästi tuijottaisi. Siellä(kin) kohtuullisesti hinnoiteltu tavara kiertää nopeasti samojen ylihinnoiteltujen yrittäjien tukkiessa myyntipalstat.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Ymmärrän kyllä hyvin kyllä tuon Kimon huolen tavaroiden hapuudesta, ei se raha kasva puissa täälläkään. Aika loogiselta tuntuu tuo tarjottu selitys pienistä sisämarkkinoista pienessä maassa, joka hintaa alentava tekijä. Kameralukussa kuitenkin harvinaisen vireä tavaranmyyntiosio ja täältä löytää harvinaisempaakin tavaraa välillä. Taitaa olla porukka monesti pitemälle ehtinyttä harrastajaa. Onneksi täälä tavara kiertää. Itsekkin monet hyvät kaupat foorumilla tehneenä, tosin olen vaan hamstrannut lisää.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Hei Keni, Miltä Ruotsin portaaleilta hankit yleensä laitteistosi? T: Tomi
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Kenin puolesta en tietenkään voi vastata mutta itse olen ostanut aika paljon näistä kahdesta: http://www.tradera.com/ samantyyppinen kun meidän huutonet http://www.blocket.se/ Ruotsin versio Tori.fistä
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Jep, Tommy vastasikin juuri oikein. Blocketin kautta olen eniten hankkinut. Voi vielä lisätä Fotosidan.se:n myyntipalsta, jokunen tullut senkin kautta. Tarkistus osoitti että yksi oli unohtuntut laskuista, yhteensä 11 kameraa on tullut Ruotsista hankittua. Niistä ainoastaan pari on myyty, loput käytössä minulla ja tyttärelläni. Voin melkein luvata että pysyvästi.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Noin muutaman sadan myynti-ilmoituksen kokemuksella sanoisin, että kyllä täällä harrastajat tuntevat omiensa ja toistensa vehkeiden arvon, ja hintataso on aika lailla järkevä. Itselläni kokeilunhalu ruokkii aina hankkimaan erilaisia vehkeitä mitä vastaan tulee ja toisaalta kun en ole keräilijäluonne enkä nauti niiden omistamisesta, aika nopeasti ne päätyvät kierrätykseen. Myymisen motiivi on aina sama: on vehje, jota en katso tarvitsevani, ja josta haluan päästä eroon. Markkinat määrävät sen hinnan millä siitä eroon pääsee, ja sillä teen kaupat. Viikkokausia mun ilmoitukset ei täällä roiku, ja hiukan ihmettelen niitä jotka jotain hilavitkutinta roikottavat myynnissä ja satunnaisesti nostelevat kuukausia, jopa vuosia. Tällaisella kaupankäyntimetodilla joskus voittaa, joskus häviää - paitsi digivehkeissä joissa häviää aina - mutta se kuuluu homman luonteeseen ja se kannattaa vain hyväksyä. Elantohan näissä ei ole kiinni, ei ostoissa eikä myynneissä. Pienenä poikana tein kauppaa työkseni ja silloin jo opin että (ainakin jos volyymi unohdetaan) voitto tehdään ostaessa, ei myydessä. Yhtään ehjää kameraa ei ole jäänyt myymättä (jotain tilpehööriä kylläkin), ei edes Fedejä, aina ne jollain hinnalla menevät. Ellei täällä, jossain muualla. Tuo Olympus OM AF-setti taitaa kyllä olla vahvasti tarjolla ensimmäiseksi joka jää käsiin, 2 ehjää ja siistiä runkoa ja 5 optiikkaa eikä kahdeksallakympillä kelpaa.... Toisaalta ainoa kamera (tai kamerat) joiden myyntiä olen katunut ovat ne pari - kolme Rolleiflexiä jotka kulkivat käsieni kautta ja joista luovuin liian nopeasti. Hinta ei sureta, mutta samanlaisia yksilöitä ei tule joka päivä vastaan. Muuten ei vanhat kamerat maailmasta heti lopu eikä niihin kannata liikaa kiintyä, imho.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" viimeaikoina on kauppa oikeasti ollut hitaampaa. liekö löysäraha tiukemmassa. vaihtotarjoukset ovat tulleet päivään muidenkin kuin minun toimesta. ihmiset on köyhiä näin lama-aikoina.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Suhteellisen edullisesti tuolla olisi nyttenkin 50 summilux ja 35 cron asph... Miten heidän kanssaan on maksu/toimitukset menneet, postförskott kai jollain tapaa toimii?
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Ruotsalaiset ovat tunnollisia ja rehellisiä kauppakumppaneita kuten suomalaisetkin. Kaikki kaupat sujuneet ongelmitta. Jotkut ovat jopa halunneet lähettää tavara etukäteen tarkistettavaksi, useimmat haluavat luonnollisesti maksun ennen kuin tavara liikkuu. Postiennakkoa on varmasti olemassa, mutta en ole sitä käyttänyt. Luottamus on syntynyt puolin ja toisin kun keskusteluja on käyty. Traderassa on palautejärjestelmä kuten eBayssä.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Luultavasti täälläkin tuotteille löytyy lopulta se "oikea" hinta. Mielikuva "halpuudesta" voi johtua vertailun puuttesta. Tai vaikkapa siitä, että esim. eBay ei ole enää sama, kuin se oli 5-10 vuotta sitten. Silloin kaikki tekivät hyviä kauppoja, sekä yksityismyyjät että ostajat. Nyt koko systeemi on täynnä pienempiä tai suurempia jobbareita, eikä oikeastaan yhtään huutokauppaa ole enää edes tarjolla. Kaikille romuille on järjetön buy it now/sofort kaufen hinta. Niihin verrattuna laukun hinnat näyttävät aina halvoilta. Toisaalta, alkaa olla se tilanne, että marginaalinen filmitavara ei enää kiinnosta riittävän monia. Tässä on tapahtunut selvä muutos viime vuosina. Sovitettavat objektiivit ovat taas armottoman ylihintaisia. Ja digiä saa Rajalasta niin halvalla, että käytetyttyjen hintatoiveet ovat usein uutta kalliimpia. Laitetaan päälle vielä sellainen pikku juttu, että koko manner, jollei pallo, on aika syvässä lamassa, niin eihän palstalla mikään näytä liikkuvan. Toisaalta, ostajan markkinat, jos vaan olisi jotain mielenkiintoista ostettavaa K PS. Ruotsalaisissa markkinoissa on sellainen hyvä puoli, että siellä ei kauheasti päivitellä, mitä tuli aikanaan maksettua mistäkin romusta. Hintayynnit on jopa halpoja, myyjät iloisia ja transaktiot melko helppoja. Ja tavara sotaakäymätöntä, riippumatta iästä
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" www.fotofynd.se sattui joskus silmiini kartoittaessani tietyn kaluston tarjontaa. En ole itse ostanut sitä kautta. Toiminta vaikuttaa suppeammalta kuin fotosidanilla. Useimmat tarvitsemistani käytetyistä valokuvaustarvikkeista olen hankkinut täältä ja maksanut sen, mitä on pyydetty. Ongelmia ei ole ollut. Huuto.netin kautta jotakin. Olen tehnyt kaikki isommat kaupat nokakkain. Vain yksi toimintaa estämätön korjattavissa oleva laatuongelma on tullut esiin jälkeenpäin. Jenkeistä olen ostanut KEHiltä tulppia yms tarvikeluontoista sälää kerran, ei ongelmia, tullit tietty tulivat päälle. Myyntilaidalla en ole ollut. Joitakin kamerapaketteja, mitä en yksinkertaisesti ole ennättänyt käyttämään riittävästi, saattaisin myydä. Se tietysti on kätevää, että nyt tarvikepöydälle mahtuu aina joku uusi komponentti, joka ei herätä muiden huomiota perheessä Ostokiima minulla ei juuri nyt ole päällä, kai, mutta seurailen maisemakuvaukseen soveltuvaa kenttäkelpoista LF-tarjontaa ekosysteemissä tarvittavine tillbehöreineen, joka sopisi hitaaseen maisemakuvaustyyliini. Aikaa, rahaa ja tilaa ei ole nyt kuitenkaan järkevästi irroitettavissa, mutta yritän kartuttaa ymmärrystäni hiljalleen, tarpeeni ei ole vielä jäsentynyt.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" En ole koskaan ymmärtänyt, miksi näillä foorumeilla on pyritty laskemaan käytettyjen hintoja.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Mielenkiintoinen pointti! Pitäisi muodostaa sen sijaan kartelli. Nythän hätäiset sekä nämä "harrastuksen pitää maksaa" tyypit polkumyyvät. Rajalassa on ainakin kunnon meno, kun käytetty maksaa yleisesti 80-90% uuden hinnasta.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Pisteliäästi laitoit. Ottakaamme kiltisti oppia isoveljeltä.
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Oon vähän samoilla linjoilla. Hinta on se, jonka joku tuotteesta reaalisesti maksaa. Hintapoliisi yms. on kummallista, miten jotku jaksavat kaivellakin ikuisesti hintoja. Jos jotain tekee mieli, senkun ostaa pois, tai on ostamatta. T Jukka
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Samoja kokemuksia kun Kenillä. Tähänastiset kaupat ovat onnistuneet hyvin. Tämä kauppias jäi edellisestä viestistäni. Täältä olen myös jotain pientä osanut ongelmitta. Classic Camera
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Tori.fi:ssä menee uudempi peruskameratavara selvästi nopeammin ja paremmalla hinnalla kuin täällä... Higg
Vs: Miksi kameralaukussa tavara on "halpaa" Hintaromahdus vain jatkuu. Tietenkin, voisi todeta, vaikka muutamia vuosia sitten sitä vielä jotenkin ajatteli, että kun digimurros on kunnolla ohi, lakkaa klassiset laskemasta. Uusimpana hämmästyksenäni oli 20/2,8 Nikkor jota ebayssa näkyy vaihtaneen omistajaa viime aikoina yleisimmin alle 200 eurolla. Vielä puoli vuotta sitten näytti siltä, että se on kalliimpi kuin Af-D versio. Itse ilman muuta valitsisin manuaaliversion sillä automaatista ei ole kuin haittaa noin lyhyillä polttoväleillä ja lisäksi mekaniikka on myös ihan toisella tasolla manuaaliversiossa. Samoin jatkuvasti tasaiseen tahtiin alenee hinnat ison koon optiikoissa. Sillä hinnalla millä sai 60-luvun version muutama vuosi sitten, saa jo viimeisimpiä. ed. Voi olla että viimeisimmissä havainnoissa vaikuttaa selvästi myös yleinen taloustilanne!