Monilla merkeillä on nähty "käteistä takaisin" -kampanjoita. Mikä on sellaisen idea? Miksei samaa tarkoitusta eli myynnin lisäämistä ajaisi kampanja jossa on alennetut hinnat? Laina Verkkokauppa.com: Osta tämä objektiivi, niin saat 25 euroa takaisin Sonyltä!
Vs: Miksi cashback on olemassa? Muun muossa siksi, että valmistaja/maahantuoja tietää kuka tuotteita ostaa. Muutama muu - ja varmaan joissain tapauksissa parempikin - syy löytyy vaikka täältä: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rebate_(marketing)
Vs: Miksi cashback on olemassa? * Markkinapsykologia: annetaan houkutteleva tarjous, mutta ei sotketa mielikuvaa tuotteen oikeasta hinnasta. * Jälleenmyyntiketjun suhteet: ei tarvitse uudistaa sopimuksia, koska kampanja toimii ketjun normaalikuvion päällä. * Myyntiketjun mahdollisuudet: antaa jälleenmyyjälle vapauksia sotkematta jälleenmyyjän omaa kampanjointia. * Uutisarvo: vain silloin tällöin toteututettua herättää huomiota. * Houkutin: on aina hienoa saada jotain, eikä vain saada halvemmalla. * Jne... Muutenhan se on kamalan kankeaa ja kallista myymistä eikä sovellu jatkuvaan käyttöön.
Vs: Miksi cashback on olemassa? Osassa ainakaan ei palauteta rahaa ulkomaille, eli jos esim. venäläinen turisti ostaa jotain, niin jää saamatta rahansa takas
Vs: Miksi cashback on olemassa? Joo, esim. Nikonilla on ihan kaikki maat aina eroteltu ja niissä on omanlaisensa cashback -kampanjansa, jos ylipäätään edes on. http://campaign.nikon.fi/xmas/faq
Vs: Miksi cashback on olemassa? Tämä oli minun ensimmäinen ajatukseni myös ja nyt olen sitten kuullut muutaman muunkin syyn. Kummallinen on maailmamme.
Vs: Miksi cashback on olemassa? Lisäksi aina on asiakkaita, jotka eivät jaksa täytellä ja askarrella usein työläiden lippulappusten kanssa ja postitella niitä.
Vs: Miksi cashback on olemassa? Kyllä tämä on se pääsyy, muut ovat vain johdannaisia. Firma saa korotonta ja vakuudetonta lainaa, tosin lyhyttä, mutta se voi olla kallista firmalle.
Vs: Miksi cashback on olemassa? Samaa mieltä ja toinen hyvä syy on tietenkin se, ettei hintakuvaa romuteta kyseisen mallin kohdalta.
Vs: Miksi cashback on olemassa? Varmaankin myyntiä halutaan edistää rasittamatta vähittäismyyjän tai maahantuojan katteita. Tää on aika turha ketju ja pohdinta, koska cashback kuitenkin on kuluttajalle etu. Miksi pohtia asiaa, jota ei ymmärrä ja joka on kuluttajalle etu?
Vs: Miksi cashback on olemassa? Joo, kuluttaja voi tehdä myös pientä tienistiä. Ostetaan työnantajan piikkiin täydellä hinnalla ja pistetään cashback omaan lompsaan. Pitäisikö tuosta palautetusta rahasta maksaa tuloveroa? Tilanne vastaa tehdyistä työmatkoista kerrytettyjen lentopisteiden käytöstä vapaa-ajan matkustukseen.
Vs: Miksi cashback on olemassa? On aika pohtia jotain täydellisen turhaa (filosofiaa). Ja varsinkin sitä, mitä ei ymmärrä, on aina aika pohtia! Onko se kuluttajalle todella etu? Tulee mieleen vähän samansukuinen kuluttajan eduksi markkinoitu järjestelmä: kauppojen etukortit. Plussaa, ässää, Teboilia. Nikonkin lähettää Mastercard kortin. Kuulostaa kalliilta.
Vs: Miksi cashback on olemassa? Cashback-kampanja on tiettyjen tuotteiden kohdalla suhteellisen edullinen tapa saada selville, ketkä tuotteita ostavat.
Vs: Miksi cashback on olemassa? On muuten helvetin kallista lainaa, joka maksetaan kohtsillään takaisin 50 euron erissä kukin erä eri vastaanottajalle. Siinä on muutamia konttoritätiä päätoimisesti puuhaamassa. Työvoimakin maksaa jotain.
Vs: Miksi cashback on olemassa? Cashback-kamppiksen voi nykyään laukaista suoraan joistakin toiminnanohjausohjelmistojen lisämoduuleista nettipalvelimen kautta. Asiakas täyttää nimi, ikä, sukupuoli, biorytmi, viikonloppuharrastukset -tyyppiset kyselyt itse ja lopuksi saa luvatun palkkion evästettynä, että pyrimme maksamaan 180 päivässä palvelinruuhkasta huolimatta. Maksu lähtee sitten, kun ne vapautetaan maksuun. Tietotekniikka on kätevää
Vs: Miksi cashback on olemassa? Tämä on vähän lentopisteisiin ja hotellibanareihin rinnastettava työkalu markkinoinnille. Pienemmissä Yrityksissä tarkka yrittävä saattaa ottaa moiseen manööveriin myös kantaa jopa ennen kuin verottaja ehtii
Vs: Miksi cashback on olemassa? Tulee mieleen tämä urbaanilegenda tyypistä, joka jonain päivänä hoksasi että työajalla ulostamisestahan saa ikäänkuin palkkaa. Tämän jälkeen sunnuntait olivat sitten yhtä tuskaa, kun piti pidätellä ettei tarvitse ilmaiseksi tehdä.