Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

mikro 4/3 -kamerat

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana angulex, 8 Lokakuu 2010.

    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Pitää muistaa - varmaan siksi mulle nämä sopivatkin varsin hyvin kun en kuvaa lainkaan päitä.
    Tässä yksi niistä päättömistä kuvistani.
     
  1. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    E.He?
     
  2. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Bull.S.Hit?
     
  3. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu 2019
  4. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Juupa.
     
  5. Faeleri

    Faeleri Member

    197
    2
    18
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Valokuvaajat on kameroiden orjia syystä tai toisesta. Mikä tahansa kamera käy. Pitäisi aloittaa downshiftaamaan ja keskittyä välineisiin, jotka minulla jo on.
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Mulle ainakin nykyiset kamerat riittää hyvin, mutta yhtäsuntoista muuta valokuvauskamaa tarvittis lisää.
     
  7. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    OT. mutta Turussa on pääterveysasema :)
     
  8. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    On tämä joillekin jopa oikea ongelma. Ilmeisesti on asiakkaita, jotka toivovat kuvan olevan kinokoon kennolla (koska uskovat sen olevan silloin paras) eivätkä tahdo ottaa todesta esim. juuri keskustelun aiheena olevia m43-kameroita.

    Netistä löytyy aika monta blogikirjoitusta aiheesta, että mitähän tässä tekisi että asiakaskin uskoisi kuvien olevan yhä samaa laatua vaikka kamera onkin pikkukennoinen.
     
  9. htc

    htc Member

    133
    1
    18
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Mut siis kannattaa muistaa, ettei "pääobjektiiviksi"...
     
  10. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Ne metatiedot voi poistaa, jos epäilee, että on idioottiasiakas. Fiksu asiakas tyytyy kuviin, tai sitten asiakassuhde katkeaa.

    kapa
     
  11. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Perjantaina Olympuksen Oskari esitteli ko. obiskan ym. uutuudet Kouvolan Näppärissä. Jos harrastaisin ihan oikeaa makroilua niin olishan tuo se must-linssi. Näihin mun perhoskuviin pitää olla n. 150-200 millinen. Tämä on otettu E-30 +Sigman 70-200 mm HSM Apo Macro.
     
  12. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
  13. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Ylemmässä kuvassa tolkuton ylisaturaatio ja vihreä on keltaista. Muuten kuvassa on ihan valokuvamainen kuvanjälki. Jälkimmäisessä on jo paremmat värit, mutta yliterävöitystä on häiritsevästi kaikilla reuna-alueilla. Siinä määrin häiritsevästi, että valokuvamaisuus kärsii jo selvästi.
     
  14. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    ?

    Mitä on valokuvaimuus?

    kapa
     
  15. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Jatkuvat smoothit sävyt.
     
  16. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Ilta-auringon viimeiset säteet olivat aikalailla kuvan väriset. Laitan kuvat aina AdobeRGB-väritilaan, pitää katsoa Safarilla siinä on värihallinta. En ota vastuuta muiden näytöistä.
     
  17. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Mulla Bridge näyttää, että kuvassa on sRGB-profiilit mukana. Ohdake tuossa vieressä saa ainakin hajavaloa ihan kivasti, joten näen kuvassa edelleenkin voimakkaan keltaisen väridominantin. Siiven reunat ovat paremmat ylemmässä, mutta on siinäkin etureunassa yliterävöitystä. Alemmassa näyttää, ettei kennon antializing-softa toimi lainkaan tai sitten on ihan hemmetisti terävöitystä päällä. Perhonenhan näyttää siltä kuin se olisi leikattu pahvista toisen kuvan päälle. Softa on leiponut siiven reunoihin oikein kunnolla valkoisia ja mustia pikseleitä reunaefektin parantamiseksi. Eikö sun mielestä? Mun näytöllä tuo näyttääö ainakin melko pahalta. Vähän niin kuin 90-luvun ensimmäiset ammattidigit (ennen kuin Canon näytti uuden suunnan =P).
     
  18. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli. Näytä yksikin parempi kuvaamasi lentokuva perhosesta. Ei ole ihan helppo laji. Kuva on minulla A3 koossa seinällä, sekä on ollut useammassakin valokuvanäyttelyssä, mutta tänne sen joutui pienentämään tosi rajusti ja pakkausastekkin on melkoinen. Mutta eihän tämän palstan pilkunnussijat muuta tee kuin pikseleitä viilaa. Kuvia sinullakaan on tuskin nimeksikään, et ainakaan niitä kehtaa näyttää.