Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

mikro 4/3 -kamerat

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana angulex, 8 Lokakuu 2010.

    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Otin pitkästä aikaa PL-1:n käyttöön ja kuvasin sillä yhden reissun ajan. Kameran nappulatekniikka (nelivalikon aktivoiminen ennen kuin pääsee vaihtamaan aukkoa/aikaa) vitutti edelleen, mutta 17mm pannarilla ja optisella etsimellä tolla oikeastaan pirun mukava kuvata.
     
  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Aha....  no  mitä se ruikutus edellä sitten koski?
     
  3. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Sitä että PL-1:ssä, jossa on sisäänrakennettu salama (jolla voi vaikka liipaista orjat), voi salaman kanssa käyttää VF-2 etsintä. PL-5:ssa salaman kanssa ei VF-2:sta voi käyttää.
     
  4. Schind

    Schind Member

    493
    1
    18
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Ja huojuva sellainen...

    Mua riipoo tuo OM-D:n kohdalla tehty ratkaisu jättää yhdysrakenteinen salama pois. Eikö siihen prisman tilaan olisi sitä voitu kuitenkin mahduttaa, kuten Nikonin rungoissa on tehty? Sitten se olisi aina paikkaamassa jos todella tarvitsee pientä salamaa jossakin tilanteessa.

    Rungon mukana seurannut salama on muutenkin sellainen rimpula, ettei sitä uskalla pitää kiinni kamerassa kuin silloin kun sitä todella tarvitsee. Hyvä kun uskaltaa matkassa kuljettaa.

    PC-synkkaportti olisi kans kiva, kun kuitenkin (semi-)ammattijärkkäriksi nimitellään.
     
  5. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Siis Nikonin amatöörirungoissa.  Ei ammattimalleissa.
     
  6. Schind

    Schind Member

    493
    1
    18
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Niinpä tietysti.

    Silti.
     
  7. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Halvemmat radiolaukaismet tuottavat häiriötä kuvaan joissakin kameroissa, jos laukaisin on suoraan kameran päällä... m43-kamerat tulevat 5d mkII:n ohella nyt ensimmäisenä mieleen.  Muitakin varmasti on.
     
  8. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Meinaatko amatöörimalleja D700 ja D800? Olen noilla kyllä ihan oikeita töitä tehnyt.

    kapa
     
  9. Kolli

    Kolli

    13
    0
    0
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Olen tässä hetken aikaa miettinyt uuden kameran ostoa ja pähkäillyt erilaisten vaihtoehtojen kanssa jo pari viikkoa. Olin jo päättänyt pyhästi, että en tule ostamaan kameraa, jossa on vaihdettava objektiivi, mutta nyt on alkanut tuntua, että josko sittenkin hommaisin Olympus Pen EP-3:n. Kysymykseni on nyt se, että vieläkö kyseinen kamera on järkevä hankinta? Kameran kenno ei kuitenkaan ole ihan uusinta mallia, ja olen lukenut ettei kameran kuvanjälki olisi täysin priimaa suurimmilla iso-herkkyyksillä. Onko siis EP-3:lle myynnissä jo parempia vaihtoehtoja? (OM-D on jo vähän liian kallis) Entäs sitten onko ep-3:n kuvan laatu mitenkä paljon parempi/huonompi verrattuna esim Fujifilm X100:seen?
     
  10. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Muistakaas, että nämä kamerat ovat vain hätävarana kuvailijoille, ei siis mitään pääkameroita, vaikka potka näin kertoisikin..
    90% näitten omistajista on myös se oikeakin kamera..
    Potkahan kuvaa näillä yhtenään kuulemma, mutta niitä huippuotoksia en ole vielä tähän mennessä nähnyt tälläkään foorumilla, mistä noitten kameroitten ylivertaus tulis esille.. Sama paska pienemmässä koossa, entä sitten? Meikäläisen nakkisormilla jo D4 näppäimet hirmu pieniä, lähes olemattomia..
    Raha ratkaisee mainostaessa...
    Helpompi kulettaa.. Tarvitset vain aavistuksen pienemmän kameralaukun.. Onneksi noissa on kuulemma hyvä kuvavakain, muutaman sadangramman painoilla, meikäläisen käsi vatkaa ainakin melkoisesti..
     
  11. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    (Jos objektiivin vaihdettavuus tuntuu hankalalta, sen voi aina liimata kiinni, niin on yksi huoli vähemmän.)
     
  12. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat


    Mikä ettei. Olen minä nähnyt taksinakin Fordin.
     
  13. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Hmm... Mulla on Pen ainoana diginä, eli usein ns. pääkamerana. Onneksi kuvista harvemmin näkee millä digillä ne on otettu ;)

    Veikkaan, että 95% pen-omistajista se on juuri se ainoa kamera, pääkamera. Ellei ohessa ole kännykkäkameraa.
    Järkkäriharrastajat ison rahan kanssa voivat olla oma ryhmänsä, ehkä heillä on joku muu kamera ja m43 pikkukamera vain kulkee ohessa.
     
  14. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Totta, digien laatu erottuu mutta ne eivät erotu tosistaan ;-)
     
  15. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Kaiken voi kokea monella tavalla. Tästäkin kuvavuosta erottuvat eri digikameroilla kuvatut toisistaan toki helposti, kuten myös filmikuvat digeistä... Vai erottuvatko?
     
  16. htc

    htc Member

    133
    1
    18
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    No just. Pitää muistaa tuo; "ei pääkameroita" ;-)
     
  17. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu 2019
  18. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: mikro 4/3 -kamerat

    En kyllä erottanut. Palkilla kuvatut erottuivat osittain sillä, että oli käytetty siirtoa? Muuten kyllä hyvin samanlaista kuvausta. Teknisessa mielessähän noita on turha vertailla näytöllä.

    kapa
     
  19. Vs: mikro 4/3 -kamerat

    Juu, se on ammattikuvaajillakin iso juttu, ja hankala asikkaalle, kun keikalla pitää tyystin lopettaa homma ja alkaa miettimään mihin genreen sijoittaisi kameransa.