Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä mättää?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.HBach, 9 Heinäkuu 2009.

1. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16
    Kuvasin ensimmäisen mv -filmin evör, kehitytin kuvat Eirikuvalla. Eli kysymys kuuluu, mikä mättää? Moisia jälkiä on 1. ruudusta 10. ruutuun, loput ok. Itse kehitetyissä kuvissa tuon nyt ymmärtäisi, mutta että liikkeessä tuollaista jälkeä? Vai voiko tuo johtua kamerasta.. (kuvaajasta).

P.S. Vasemmalla oleva pska kivien päällä on sitä itseään, oikealla näkyvät niitä jotka aiheuttavat harmaita hiuksia.

Käyttämäni kamera http://www.ozcamera.com/photo 16/1647.jpg

- Kiitos

2. hsm

hsm Member

852
    0
    16
    Vs: Mikä mättää?

Vaikuttaisi, että jotain siihen on rähmitty. Näkyykö negan pinnassa jotain ylimääräistä?

3. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Samanlaisia "naarmuja".. Aivan kuin joku ois hangannu sitä. Ei kuitenkaan mitään sormella tuntuvaa skrabaa. Paperikuvissakin oli jotain kärpäsen pskan paloja, eli epäilys kyllä herää ammattitaidottomuudesta.

4. Vs: Mikä mättää?

-Koititko mikrokuituliinalla pois noita?

5. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Nyt koitin, ovat tulleet jäädäkseen. Voiko itse filmirullassa olla jo valmiiksi tuollaista valmistusvirhettä tms? Mielenkiintoista. Täytynee ammuskella toinen testirulla ja yrittää kehittää itse.

6. Vs: Mikä mättää?

juuri toisinpäin. eiri ei kyllä ole niitä huonoimpia mutta oon mä sieltäkin paskaa saanut.

7. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Se lienee ainoa selitys.. kesäaika on muutenkin harjottelijoiden kulta-aikaa, näkyy joka alalla ja joka puolella.

8. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Vähempi niitä kiinnostaa sun negojen laatu liukuhihnalla, kuin itse tehdessä ;). Ei muutakun omaa tankkia ostamaan ja parit litkut kylkeen, siitä se lähtee :D. Tosin ei se automaattisesti täysin tuota ongelmaa poista... välttämättä. Mutta on helppo korjata virheet kun tietää kuka on tehny ja mitä.

Parilla kikalla ne jäljet häviää helposti, eli kehitetyt ja pestyt negat voi huuhdella käsisuihkulla tms. ja sitten loppupesuaine vaan ja kuivaamaan rauhassa.

9. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Juu omat hommasin tässä muutama päivä takaperin, ei malttanu olla ostamatta. Piti vain eka satsi varmistaa "ammattilaisilla" että kamera on ok. Vanhasta lipastosta kun sen löysin. Ja se kyllä varmasti pitää paikkansa, että itse kehittää ne rakkaudella ;)

10. Vs: Mikä mättää?

Tuota kannattane koittaa nytkin. Saa hyvää harjoitusta omien ammattitaitoisten jälkiensä poistoon...

11. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Kiitos kaikille tiedoista! Tästä on hyvä jatkaa.