Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Suomessa parempia hakaristipullia! ;-) http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288621918854.html
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Aika laaja ja hurjan määrän asiantuntijoita eri maista sitonut tutkimus pelkän viihteen takia, et varmaan ole tutustunut tuohon
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Jep. Albaniastakin oli itse Hoxha mukana. On se varmasti vakavasti otettava "tutkimus".
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Tästä ketjusta puuttuu vielä se nimimerkki "Maaseudun tulevaisuuden kestotilaaja", joka jaksaa aina valittaa, että suomalaisuuteen tai Suomeen liittyviä epäkohtia ei saisi mainita, se kun on epäisänmaallista ja kuvastaa vain valittajan omaa ahdistusta.... Markku joutuu nyt yksin puolustamaan tuota "muuttakaa muualle jos ei kelpaa" -näkökantaansa. Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, sanoi joku viisas aikoinaan. Tämän ketjun kaltaisen tarkastelun voi nähdä niinkin, että pitäisi tutkiskella, mitä kehittämistä, uudistamista ja muuttamista maassa voisi olla. Mitkä ovat ne syyt, että naapuri pärjää joillakin aloilla paremmin? Mitä olisi tehtävä, että pärjäämme kilpailussa? Onko se vain työnantajaliittojen vaatima palkkojken alennus ja eläkeiän nosto, vai onko muitakin kilpailutekijöitä? Suomalaisia vituttaa sangen yleisesti, masennus on melkeinpä kansallisvaiva. Siitä huolimatta, että Pisa-tutkimus näytti ihan hyvää 10 vuotta sitten (no, Pisakin pissasi kintuille uusimmassa veriossaan...). Mistähän se nyt sitten johtuu?
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Sinä vielä vähemmän ;-) Markun kanta tähän keskusteluun on sukua sille, että onko oma auto pärjännyt TM testissä paremmin kuin naapurin auto. Kauan eläköön kaikki Opelit ja Skodat!
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Ok, minä luovutan ja myönnän, että sinä olet selvästi luupäisempi kuin minä
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Vitutus, valitus ja alakulo on kiinteä osa suomalaista meemistöä. On hyväksyttyä marista ja nähdä kaikessa epäkohdat (ja olla silti tekemättä asioiden parantamiseksi mitään!) kuin olla vain tyytyväinen. Suomalainen sisukin mitataan yleensä vain kärsimyksellä ja kyynelillä. Suomalainen vastaa kymmentä ryssää (sitten kuolee?), perkele kun sisulla istutaan kusiaispesässä ja sitä rataa, käydään saunassa ja sitten -48 asteen ulkohuussissa ja pyyhitään tikulla ja kanervan rippeellä. Kossua vielä päälle perkele.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Niin no; ainahan voi todeta, että jos/kun Ruotsissa se hyvinvointi on jonkun verran korkeammalla tasolla, niin pohjahan on toki aikoinaan hankittu Suomea riistämällä. Helppohan siitä on sitten jatkoa rakentaa, vaikka suomalaiset lopettivatkin ruotsalaisten avustamisen jo 1809.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? No.... http://yle.fi/uutiset/20_hyvaa_ja_kauni ... ta/6936151"]http://yle.fi/uutiset/20_hyvaa_ja_kaunista_asiaa_jotka_hyvinvointivaltio_on_sinulle_tarjonnut__ja_516_muuta/6936151
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Mutta minä tajuan, kirjoitusvirheistäsi huolimatta: sinä et tosiaankaan tajua -kuten olet usein tosiaan itsekin todennut. Olet jopa sanonut, että ihailisin ruotsalaisia, vaikka niin en ole missään vaiheessa sanonut. Lisäksi olen luetellut lukemattomia asioita, joissa Suomessa on paremmin. Itse asiassa jo otsikkokin on sitä. Keskustelu ei siis ole muuallemuutosta, vaan asioista, joissa Suomessa on asiat paremin kuin Ruotsissa. Ei edes sinun vanhoista saksantuttavista, jotka varmaan puhuvat faktaa, ovathan aitoja ulkolaisia -eikä edes purjehduskokemuksistasi. Mitä enempää voit vaatia? Keskustelua polkupyöristä? ;-)
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? W-T-F? Makuasia tietysti, mutta mun aisteillani havainnoituna ruotsalaiset naiset on kyllä parempia. Hanko???
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Lisäksi jos palaamme Ruotsiin, niin siellä on byrokratia paremmin hallussa kuin Suomessa, vaikka erot eivät olekaan suuria. Lisäksi suomalainen huvi: virastokyykytys on Suomessa vähentynyt, mutta Ruotsissa se on aina ollut paljon Suomea vähäisempää.