Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Minkämoista on ruotsalainen telakkateollisuus? Vaikka suomalaiset ovatkin myyneet ne ulkomaille eikä tilauksiakaan paljon ole, aika hienoja laivoja ovat rakentaneet. Jotain metalliteollisuuden koneita tehdään Suomessa, mitä Ruotsissa ei enää valmisteta. Kahvi on edelleenkin makuasia. Se että Suomessa juodaan erillaista kahvia kuin muualla, ei tarkoita sitä että se olisi muualla yhtään parempaa.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Mikä on hupaisa ero suomalaisilla ja ruotsalaisilla, on varustelu ja kunnossapito. On asia mikä tahansa. Jos suomalainen tekee/ostaa talon, hän päätyy aina siihen mihin ei oikein varat ritä, ja itse asuminen jää halpakaman ja muun hötön jalkoihin. Jos rahaa muka jäisi, silloin se panostetaan auton kokoon tai mediahuoneeseen. Ruotsalainen saattaa tyytyä pienen taloon, kunhan se toimii, ja se kunostetaan mukavaksi, ja huinekaluihin ja välineisiin panostetaan. Auto: ostetaan pienempi auto, mutta paremmilla varusteilla. Sama pätee tietenkin veneisiinkin. Ruotsissa arvostetaan puuveneitä, ja veneet on hyvässä kunnossa ja hyvin varusteltuja. Suomessa ostetaan aina se uusin malli, ja iiiisoompi kuin naapurilla, mutta mielelään puolivalmisteena, jotta saada ihan itse tehdä se sitten joskus ...puolivalmiiksi ;-)
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Makuasia, ja myös muita mittareita on: suomalaisessa kahvissa on paljon enemmän kofeiinia, joten se on parempaa: hermostuttaa nopeammin, kädet tärisevät nopeammin, raajat kylmenevät nopeammin verenkierron heikentyessä -ja, koska kahvi on laihaa, sitä voi juoda paljon maistumatta kovinkaan paljon.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Jostain pääsin semmoseen käsitykseen, että suomalaiset maksavat nopeammin asuntovelkansa. Ruotsissa ei kaikilla ole tarkoitus koskaan niitä maksaakaan.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Juu, vähän eri systeemit, lisäksi vuokralla asumnen on sielä ihan normaalia, eikä mikään: "ai oot köyhä" -juttu.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Suomalaiset ovat vilpittömämpiä, kuten tästäkin keskustelusta käy ilmi. Jos Suomi olisi parempi kuin Ruotsi, Suomen pitäisi olla silloin maailman paras ruotsalaisten mielestä.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Tuolta löytyy aika paljon -> Veitset.fi | Keittiöveitset - Veitsen teroitus - Keittiövälineet | Mac veitset. Global veitset. Victorinox veitset. Kokkiveitset. Keraaminen veitsi. Veitsilaukku. Veitsenteroitin. Kokkiveitsi. Veitsisarja. Ran damascus. Arcos veitset. Paistomittari. Ruotopihdit. Fileointiveitsi. Pihviveitsi. Veitsipussi. Japanilainen veitsi. Kyocera veitset. Keraamiset veitset. Sitten ebaystä myös, jos se kelpaa. Sieltä voi hakea esim. 'Tanaka' nimellä hinta-laatusuhteeltaan oikein hyviä japanialaisia taottuja veitsiä. oma input tähän ketjuun: työelämässä kanssakäyminen Suomessa on kyllä huomattavan paljon suoraviivaisempaa, täällä sitoudutaan asetettuihin tavoitteisiin helpommin ja nopeammin. Suomalainen kun sanoo että OK, sovittu, se tarkoittaa just sitä. Kun ruotsalainen sanoo sen, tarkoittaa se monesti että diskuteeraaminen on vasta alkamassa.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Heh, sitä ruotsalaista postiivisuutta kuva-arvosteluihin on toivonut moni muiden ulkomaillelähtöä ehdottanutkin ;-)
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Parempi F1 edustus nykyään Suomella -tai sanotaan Suomen kansalaisilla.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? No mutta markku55, älä nyt sekoita asioita. Ei minulla mene ollenkaan huonosti vaan päinvastoin hyvin. Miksi minä Ruotsiin lähtisin? Olen suomalainen, elän Suomessa ja teen työtä Suomen hyväksi. Merkillistä logiikkaa sinulla.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Ruotsi on (pääosin) ihana maa! 1970 - 1980 -luvuilla se oli lähes täydellinen.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Olet taas väärillä jäljillä, en vihaa ruotsalaisia, vaikka 60-70 lukujen taitteessa olinkin pari kesää Volvolla duunissa ja sain lukea sen ajan graffiteja mm "JÄVLA FINNE, GÅ ÅT HELVETE" tai jotain tuohon suuntaa, suomalaiset asui alueilla joissa asui VAIN maahanmuuttajia, ne oli erikseen rakennettuja lähiöitä pitämään maahanmuuttajat erillään kunnon ruotsalaisista. Minua harmittaa suomalaiset joilla on kaikki päin persettä, ja ollaan kateellisia ruotsalaisille, minä kun en näe mitään syytä kateellisuuteen tai Ruotsin suuntaan haikailuun. Harmittaa myös niiden puolesta, jotka pitävät Suomea joka suhteessa huonompana paikkana elää kuin Ruotsia, ja silti heidän jostain ihmeen syystä pitää tyytyä tilanteeseen vaikka tietävät Ruosin olevan paremman paikan elää. Harmittaa myös sillä hekumointi, että kertoo yksiselitteisesti Ruotsin olevan paremman maan ja samalla tavallaan lyö itseään raipalla selkään, en ymmärrä tuollaista masokismia. Minä ainakin olen terveesti ylpeä kotimaastani, jokainen yhteiskunta tekee virheitä, ei vain suomi, mutta virheetkin huomioiden rakastan Suomea. Ps.Toivoisin, ettei Jari taas ota esille jotain persujuttua tähän perään, en kuulu persuihin
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Eikös ne Suomessa käytetyt teräkset olleet ihan perseestä, mitenköhän ne jäänmurtajat oikein kestää, taitaa olla vaan huhu puheita samoin kuin ne muka loistavat laivadiiselit jne.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Olen pahoillani puolestasi kun joudut elämään kakkoslaatuisessa maassa vaikka KAIKISSA suhteissa parempi maa onkin ihan naapurissa, vai oisko taustalla sittenkin joku asia mikä saa sinut asumaan ja nauttimaan elämästäsi Suomessa, et vaan osaa sitä tiedostaa?
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? On kyllä taas ihmepaskaketju, joka alentaa koko kameralaukun kokonaisuutta. T Jukka
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Toimitko sinä kuten suomalaiset vai ihannoimiesi ruotsalaisten tavalla? Eli onko mm sinun Folkkari isompi kuin naapurin auto vai pienempi mutta runsaasti varusteltu?
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Heh, hauskemmaksi menee koko ajan Olet pahoillasi itsellesi täysin tuntemattoman ihmisen puolesta? Höpsis. En tietenkään _joudu_ elämään täällä, etkö ole kuullut vapaasta liikkuvuudesta? Miten niin kakkoslaatuinen? Suomi on hyvä maa ja niin on Ruotsikin. Hauskaa että tiedät etten tiedosta miksi asun täällä Ajattelet ilmeisesti, että jos esittää asuinmaataan kohtaan kritiikkiä, niin pitää sitten muuttaa siihen maahan joka on niiden asioiden kohdalta paremmalla tolalla? Voihan noinkin ajatella. Hauskaa lauantai-illan keskustelua
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Mistä ihmeestä sä tuollaisen yhteenvedon olet tehnyt, vai oletko todella tuota mieltä? Jos ihannoit japanilaista elämää, pidät Japania KAIKIN tavoin parempana maana kuin Suomi, niin harkitsisin kyllä sinuna elämäsi parantamisen puolesta muuttoa, mutta ei sinun silloinkaan PIDÄ sinne muuttaa, sen voit kyllä päättää ihan itse, siinä mielessä Suomi on edelleen vapaa maa, onneksi