Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Sinänsä "hauska" juttu, että on oikeasti vaikeaa sanoa mikä olisi paremmin. Olen oikeasti hieman huulet ympyräisenä, näikö syvällä tämä alemmuuden tunto on? En olisi uskonut...
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? En halua tottua sokerisinappiin, se oli vahvaa mitä kokeilin, en vaan nähnyt lukea tuoteselostetta Mun mielestä Ruotsissa on monikin asia paremmin kuin täällä, sen kummemmin niitä nyt yksilöimättä, mutta uskon vahvasti, että ajan kanssa Suomikin kehittyy. Onhan tämä nytkin ihan eri maa kuin esim. 70-luvulla, silloin ei tietenkään ollut rasismia juurikaan kun oikeastaan kukaan ei ollut nähnyt kuin pellavapäitä Suurin syy siihen, että en ole vielä lähtenyt mihinkään on puutteellinen kielitaito, puhun kuitenkin melko paljon ja käytän suomen kieltä mielelläni.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Melko suomalaista. Tyydy paskaan tai muuta pois! Kaiken on sinusta oltava luksusta! ;-) Kuka nyt saksalaisa kuuntelee, muuta Saksaan? ;-) Göteborin ympäristössä on kallioita joita suomalainen ei pysty edes kuvttelemaan, ja Virossa maisema muuttuu myös yllättäen aika toiseksi -liuskekivineen, jyrkkine rantajyrkänteineen ja vesiputouksineen, ei ole suomalaisella mitään vastaavaa tarjottavana. Järvet ja saaretkin täällä aika pieniä joulukaloiksi, verrattuna jättimäiseen Viroon ;-)
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Quikero nyt ymmärtää kaiken, jos ei ihan päinvastoin, niin ainakin väärin. Oisko sulla jo aika miettiä maasta muuttoa, et taida olla kovin tyytyväinen Suomen tarjoamiin nautintoihin. Sulla menee illan mittaan kirjoitustaitokin huonoksi, mulla ei, koska en ota mitään kuten ilmeisesti useimmat sinun lisäksi juurikin perjantaisin. Pahin sinun kirjoittama lause oli tämä: Tyydy paskaan tai muuta pois! Kaiken on sinusta oltava luksusta! ;-) Tuossa kornissa lauseessa ei edes hymiö perässä pelasta mitään, oot sä vaan simppeli kaveri.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Ruotsalaiset on ihan hyviä tyyppejä ja rakkaita naapureitamme. Ainoastaan kaukalossa muuttuvat vihollisiksi, VERIVIHOLLISIKSI. Ainut mikä minulle tuottaa ongelmaa on se kieli. Miettikääs vähän: Englantilainen, suomalainen ja ruotsalainen kilpailivat siitä, kenen kieli on kauneimman kuuloinen. Valittiin runo, jonka jokainen lausuisi omalla kielellään. Englantilainen aloitti: "island, island, grassy island, grassy island's bride." Suomalainen jatkoi: "saari, saari, heinäsaari, heinäsaaren morsian." Ruotsalainen lausui: "o, ö, hö-ö hö-öns mö." Revi siitä sitten
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Ruotsissa on suurin osa asioista paremmin ja ihmisetkin monesti sivistyneempiä (jos se on mikään mitta). Suomalainen on aito, juntti ainakin.. Mutta parempaa meillä on vaikea keksiä, kun luontokin on aika samantasoinen naapurilla, mutta ehkä juuri mainittu Sauna on meillä oikeasti parasta ja ihan omassa sarjassaan. Pitkät kesälomat toinen hieno juttu, sekä se että ei ole pakko olla niin sosiaalinen kuin ruotsissa. Ruotsissa jos et kuulu ryhmään, olet enemmän ulkona kuin yksinäiset sudet suomessa. Suomessa saa olla erakko ja itsenäinen, pysyä omissa oloissaan, eikä sitä kukaan kummastele, muualla maailmassa ehdottomasti ei.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Ruotsalainen teräs on paljon parempaa kuin suomalainen teräs, joka on välillä aikamoista räkärautaa.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Et taida olla perillä suomalaisista teräsinnovaatioista ja tarjonnasta, mielipiteesi perustunee vanhaan käsitykseen Sandvikin ylivoimaisuudesta. Kaikkien tuntemat Mora-puukot oli niitä surkeimpia puukkoja joita yleisesti myytiin, juurikin terän pehmeydestä johtuen, kestihän ne pitkään, koska olivat siteästä teräksestä tehtyjä, mutta se ominaisuus kun ei ole mitenkään pääasia terävälle ja hyvin leikkaavalle puukolle, Suomessa sentään puukot osataan tehdä kunnolla.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Voi voi, anteeksi vaan, kun ei paremmasta tiedä.. kyllä suomessa teräaseita tehdään, mutta kaukana ne ovat laadukkaista, ihan roskaa ovat pääasiassa suomalaisten veitsien ja puukojen laatu. Tässä me todella ollaan vielä lähes kivikaudella... Japaniin, espanjaan vaikka aluksi, jopa kiinalaiset pieksää meidät mennen tullen..
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Ehkä Suomessa osataan tehdä, mutta ei malteta käyttää kunnon materiaaleja. Senverran on tullut käytettyä ruotsalaisia käsityökaluja, suomalaisia ja ruotsalaisia maatalouskoneita joissa suomalainen valitettavasti ei oikein loista kestävyydellään.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Jpu: Oletko koskaan kokeillut Rosellin ylihiiliteräksistä puukkoa? Kahvan ja tupen muotoilusta en tosin anna pisteitä. Kapa
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Mulla puukojen käyttö on vastoin kaikkia käyttöohjeita, yleensä ne katoaa jonnekkin...joskus löytyy (heinikosta, pellosta ym.) ja ovat silloin ihan ruosteessa. Halpa hinta on painotettu puukon hankinnassa ;D
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Olen kyllä, mutta oletko itse kokeillut japanilaista käsin taottua veistä? Sellaisen jälkeen ei nää laaduttomammat enää kiinnosta, ero on niin itkettävän suuri. Siis silloin ku nveitsellä pitää leikata. Jos puukko on rakennusapuväline, niin Mora ja Fiskarssin puukko menee rintarinnan komiasti, eikä ole väli meneekö poikki väärinkäytön seurauksena.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? Katkeraa, katkeraa. Suomalaista! ;-D Emme tosin harmittelisi, vaikka koittaisit joskus pysyä aiheessa, ikuisen ihmisten kommentoinnin sijaan. Edith, muutamia kovasti etelässä vihattuja typoja.
Vs: Mikä Suomessa on paremmin? En ole, valitettavasti. Haluaisin sellaisen keittiöön. Kun vain jostain löytäisin. kapa