Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä selain ja miksi?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Mirrored, 30 Marraskuu 2013.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Olen käyttänyt Firefoxia vuosikausia. Välillä ei toimi jotkin jutut kuten tuossa olevan linkin kuvan avaus suureksi.  Kuulemma pitäisi toimia suoraan kuvan päältä näppäämällä. Onko Firefox jäänyt kelkasta kehityksessä?  Toisaalta yleensä kaikki toimii.

2. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Vs: Mikä selain ja miksi?

Selaimia voit asentaa vaikka täyden tusinan ja vuorotella joka päivä eri ohjelmalla, joten asenna ne muutkin ja kokeile miltä sivut näyttävät.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mikä kuvankäsittelyohjelma ja miksi?
    Mikä näyttö ja miksi:)

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Googletin äkkiä selaimista ja kaikille löytyi paljon puhujia puolesta ja vastaan.
    T Jukka

5. Mirrored

23 779
    749
    113

Miksi on usein hyvä kysymys. Ei tietenkään aina.

Voisihan sitä jotakin muutakin kokeilla rinnalla. 

6. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Käyttämäänsä selainta ei pidä koskaan valita "tuossa olevan" asian perusteella, vaan ottaen huomioon mm.:
    * Kunkin selaimen tietoturvallisuuden.
    * Selaimen koetun käytettävyyden ja suorituskyvyn.
    * Tarpeen käyttää selaimen tarjoamia erityisiä toimintoja ja lisäosia.
    * Muut  henkiökohtaiset mieltymykset.

7. Mirrored

23 779
    749
    113

Tietoturvallisuudesta en tiedä miten sitä voisi arvioida ja olisiko siinä todellisia merkittäviä eroja.    Muuten sitten pitäisi viitsiä verrata jotta olisi vertailukohtaa.  Kaverilla kävin kylässä ja törmäsin Chromeen.  Piti luonnollisesti vähän ihmetellä missä on mikäkin miten.  Ja joitain Googlehommeleita siihen näytti liittyvän ja Firefoxissa on nimenomaan viehättänyt ettei se liity juuri mihinkään kaupalliseen.

8. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Tietsikoilla Firefox, siihen on tottunut.

9. Vs: Mikä selain ja miksi?

Safari, toimii moitteettomasti, näyttää värit niinkun pitääkin (mm. Cromen jäljiltä värit tulevat yli saturoituneeksi)*.
    * Olen kuullut muillakin olevan vastaavaa kokemusta.

10. Mirrored

23 779
    749
    113

Onkohan mulla jotain ihan omaa vikaavikaa ja te muut voitte avata linkkini kuvan Firefoxilla suureksi.  Itse onnistuin ylhäältä avaamaan sen vain näyttöni levyiseksi, mutta suoraan kuvan päältä kuulemma toimisi täysikokoiseksi.

11. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Chrome on ollut nyt ykkösselaimena, kun se integroituu niin kivasti gmaliin ja sitä kautta pysyy kaikki kirjanmerkit pilvessä muille koneille (ja vaikka nsa:lle). Saa saman toki Firefoxiinkin ja muihin. Useampien selaimien käytön hyötynä on esimerkiksi, kun käyttää Netflixiä, niin vaikka esim Firefoxissa on kansainvälinen plugari (näyttää siis ulkomaalaisetkin ohjelmat, mutta ilman tekstityksiä) ja Safarissa ei - eli erilaiset sisällöt saa eriteltyä tarpeen mukaan. "Ennen vanhaan" kun vielä teki www-sivuja, oli useampien selaimien ja jopa koneiden käyttö perusteltua ja suotavaa. 

12. olliR

olliR Member

469
    10
    18

Minulla hiiren kakkosnäppäimellä tuli kuvan päältä valikko, jossa vaihtoehtona "avaa täysikokoiseksi". Firefox avaa tuolloin ruudun levyiseksi. Kursori muuttuu "suurennoslasiksi, jossa plussa". Klikkaamalla kuva suurenee täysikokoiseksi.

Firefox 25.0.1,  MacOSX

13. Mirrored

23 779
    749
    113

Kiitos Olli.  Niinhän se toimiikin.  En minä ole tyhmä, minä vaan vaikutan siltä.  ;D

14. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 536
    351
    83

Firefox, varmaan siksi kun siihen on tottunut.
    Foxin värienhallintakin kohtuullinen ku jaksaa pari asetusta tarkistaa sielt about:config kautta. Jääny esim Chrome kokonaan testaamatta. Joskus asensin ja näytti aika sekavalta enkä jaksanu alkaa sitä tutkimaa..

15. masterakk

masterakk Member

208
    0
    16

Srware Iron = Chrome ilman vakoilua

16. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Chrome. Siksi.

17. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu 2019
  18. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Eikö Safari ole Firefox-variantti? Eihän Apple itse mitään tee?

19. arko

arko Member

789
    22
    18

Chrome sekä Exploder 10 tilanteen mukaan,jännä juttu muuten kun tuo Exploder antaa paremman nopeuden mittauksissa kuin Chrome mistä lie johtunee,kun ero on yleensä luokkaa 15-20 megaa..

20. Vs: Mikä selain ja miksi?

Tekee se just sen verran että pilaa tahallaan kaikki open source ohjelmistot ja sitten kertoo ostajille, että nää softat on ihan Steven omin käsin tekemiä joita ei muualta saa. Kaivakaas kuvettanne.