Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä salama Pentaxiin?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana p.greus, 27 Lokakuu 2008.

  1. p.greus

    p.greus Member

    439
    9
    18
    Eli olen tullut siihen päätökseen että vakio salama ei enään riitä.
    Olen hieman katsellut ja löytänyt kolme vaihtoehtoa:

    -Pentax AF-540 FGZ
    -Metz 58 AF-1
    -Sigma EF-530 DG super


    Kaipaisinkin näistä hieman lisätietoa ja mahd. kokemuksia.
    Kiitokset kaikille jo etukäteen!
     
  2. Vs: Mikä salama Pentaxiin?

    No hmm.. riipuen toki käytettävistä rahavaroista, kaikki on kolmanteen potenssiin parempia ku kameran integroitu.

    Itse ostin viime viikolla toisen salaman. Metziin (em. malli) olin päätymässä, mutta, onneksi paikallisesta löytyi vanha Nikonin salama
    satasella. EL Skyport vastaanottimen kanssa halvempi ku mainitsemistasi halvin - eli sigma :)

    Eli jos alkoi kiinnostaan salamajutut, ja miten halvalla hyviä kuvia, googletappa: strobist  (in english)

    ..tai vielä halvemmalla pääsee - 20v vanha Canonin salama isän kameralaukusta lainaan + 30 eur radiolaukaisin sille.
     
  3. Teme

    Teme

    15
    0
    0
    Vs: Mikä salama Pentaxiin?

    Itse olen käyttänyt pari vuotta tuota AF540FGZ:aa sekä Pentaxin K10D:ssä (P-TTL) että 645-kameroissa (TTL, mv-/diafilmi) ja hyvinhän tuo toimii, tehoa on mukavasti ja välähdyspää kääntyy pysty- ja sivusuunnassa. Kokemusta noista muista salamoista ei ole, joten vertailukohdat puuttuvat, mutta Pentax taitaa olla noita kalliimpi? Kohtuullisen jämäkkärakenteinen, järkevän oloiset säädöt. Vaatii monesti K10D:llä semmoisen +1 valotukseen, mutta enpä taas tiedä riippuuko tämä enemmän salamasta vai kamerasta. Langaton P-TTL toimii K10D:llä hienosti ainakin kahden salamani (AF 540 & 360 FGZ) kanssa.
     
  4. jms

    jms Member

    230
    0
    16
    Vs: Mikä salama Pentaxiin?

    Jos käytetty salama kelpaa niin multa löytyy huuto.netissä vähän ajettu Sigma 530 Pentaxiin. Myyn kun olen luopunut digijärkkäristä kokonaan. Siellä löytyy muutakin lelua Pentaxille.