Vs: Mikä sähköposti? Älä ainakaan valitse mitään palveluntarjoaja/operaattorikohtaisia sähköposteja. Nettiliittymät tulee ja menee mutta sähköpostilaatikko saisi luvan pysyä... Gmaili on varmaan hyvä (itse käytän sitä tosin vain Google Play Storesta ostettujen softien ostokuittien inboxina ja se paljon parjattu Hotmail vaikuttaa nykyään pätevämmältä kuin joskus aikoinaan.
Vs: Mikä sähköposti? Tuo on erittäin hyvä pointti. Itse just viime aikoina tullut tätä mietittyä kun aikoinaan tuli jämähdettyä welhon mailiin. Tosin silloin hotmail oli vielä ihan kuraa ja gmail vasta tullut markkinoille.
Vs: Mikä sähköposti? Minkä operaattorin liittymällä käytät internetyhteyttä? Sähköpostiosoite ja sähköpostipalvelu (=sähköpostilaatikko) ovat eri asioita ks. esim. IKI ry Minä käytän sekä operaattorini että gmailin tarjoamia sähköpostilaatikoita, molemmat näkyvät samassa postiohjeman (thunderbird) käyttöliittymässä.
Vs: Mikä sähköposti? Ja gmailin saa valjastettua hakemaan myös muista postilaatikoista postit. Mulla ne vanhan sonera-sähköpostilaatikon postit tulee samaan inboxiin kuin gmailitkin..
Vs: Mikä sähköposti? ...ja gmailiin tulevat voi ohjata edelleen, jos haluaa. Vaikka ensisijaisesti käytän operaattorini postilaatikkoa niin "vieraissa" WLANeissa ei postin lähettäminen onnistu operaatorini SMTP-palvelimen kautta. Siksi läppäri on konffattu lähettämään postit Gmailin SMTP-servun kautta, siksikin gmail-tili on hyödyllinen.
Vs: Mikä sähköposti? Minun sähköpostiosoitteeni on periaatteessa duunin vaikkain vain minun käytössä, en siis voi jatkaa sen käyttöä lähtiessäni eläkkeelle. Oliko sinulla muita vittuilun aiheita?
Vs: Mikä sähköposti? Joskus tosi kauan sitten otin rinnakkaissähköpostin vaimon Sonera sähköpostiin, vaimolla siis pp.inet.fi ja mulla pp2.inet.fi, tuolloin oli ongelmana sähköpostin liian pieni tila, koko ajan piti olla poistamassa isompia tiedostoja, No, se on mennyttä aikaa ja liittymätkin on edelleen vanhassa pöytäkoneessa, jota ei olla käytetty kymmeneen vuoteen, tosi säästetty edelleen, koska siellä olevat kuvat pitäisi saada talteen ja ehkä osa tärkeistä sähköposteistakin (josko edes mahdollista?). Eli, sähköpostilaatikon tulisi olla "rajoittamaton" kooltaan ja osoitteen soisi säilyvän "ikuisuuteen".
Vs: Mikä sähköposti? Ota gmail. Siinä piisaa tilaa ja kuten edellä jo todettu, on ominaisuuksiltaan monipuolinen.
Vs: Mikä sähköposti? Hieman aiheesta sivuun, eli olisiko syytä keksiä mitään sanomaton osoitenimimerkki, vai onko yhtä turvallista pistää vaikka sukunimi osaksi nimimerkkiä?
Vs: Mikä sähköposti? Tämä on yksi hyvä ominaisuus, mutta voisiko se olla niin fiksu, että hakisi jopa vanhat pp2.inet.fi postini?
Vs: Mikä sähköposti? Vittuilinko minä, lähinnä totesin. Viimeisen lauseen jälkeen unohdin laittaa sarkastisen hymiön. ;D
Vs: Mikä sähköposti? Mikäli ne ovat vielä siellä postilaatikossa (palvelimella) Jos kirjaudut soneran web-mailiin (mail.inet.fi) ja siellä on viestejä, ne kaikki tuodaan gmail-postilaatikkoon ja automaattisesti sitämukaa kun sinne tulee uusia. Ne näkyy myös gmailissa omana kansionaan.
Vs: Mikä sähköposti? Mutta luonnollisesti, jos luopuisi Sonerasta, ei ne periille tulisi vaikka muut kuinka olisi konffattu moisille osoille.
Vs: Mikä sähköposti? No, vielä on Soneran nettiliittymä, sekä hyvässä että pahassa, ehkäpä tuosta sähköpostista johtuen hyvä että edelleen on
Vs: Mikä sähköposti? Ymmärrän toki, että jos vaihdan nettioperaattoria, niin menetän mahiksen siirtää sähköposteja Soneran sähköpostista, mutta siitä ei nyt olekaan kyse, vaan siitä, että saan ne vanhat sähköpostit uudelle sähköpostille ja sen jälkeen ei tarvetta siirtoon enää ole.
Vs: Mikä sähköposti? Yksinkertaisimmillaan; menet vanhaan sähköpostiisi ja uudelleenlähetät viestisi uuteen sähköpostiisi...