Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä perusputkeksi Canonin croppikennoiseen?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Tuttiritari, 30 Huhtikuu 2011.

Tiedän, etten ole ensimmäinen joka tätä kysyy, mutta kysympä kuitenkin. :) Elikkäs, mikä olisi teidän mielestänne paras korvaaja canonin perus 18-55 kittiputkelle? Itselläni sattuu olemaan vieläpä kuvanvakaajaton vanhempi malli, jota olen kestänyt ihmeen kauan ja päivityksen tarve alkaisi olla. Rahaa ei kuitenkaan ole käytettävissä rajattomasti (rahaton opiskelija plaaplaaplaa, rahaa jäätävä myös ruokaan plaaplaaplaa...), joten hintaa saa korkeintaan olla 1000 e.

Esimerkiksi Sigman 17-70 F2.8-4, Tamron 17-50 F2.8 sekä Sigma 24-70 F2.8 ovat olleet mietinnän alla. Ainuttakaan näistä en ole käytännössä päässyt testaamaan, joten kokemukset olisivat paikallaan. Lähinnä valovoiman perusteella olen noita miettinyt, joten muita saa (ja pitää!) tulla ehdottamaan.

Kamerana tällä hetkellä 500D, täyskennoisen hommaan kun rahaa on riittävästi (eli noin 45 vuoden kuluttua, eli tuskin ihan heti). Laukusta löytyy 80-200 zoomiputki sekä 10-20 laajakulma, joita uuden putken ei tarvitse korvata.

1. Teemuk

Teemuk

30
    0
    0
    Vs: Mikä perusputkeksi Canonin croppikennoiseen?

Olin itse samassa tilanteessa ja valitsin noista tuon tamronin, ilman kuvanvakaaja hinnan perusteella. Olen edelleen tyytyväinen valintaani.

2. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Ehkä tuo vakaaja kannattaa ottaa mukaan, nykypäivää. Se sulkee pois paljon vaihtoehtoja.
    Toinen tärkeä on valovoima, f2.8. Tämän jälkeen on kolme vaihtoehtoa.

Canon EFS17-55 2.8 IS, Tamron 17-50 2.8 VC ja Sigma 17-50 2.8 OS.
    Canon kallis, Tamronin vakaajallisen piirto heikompi kuin muilla,
    Sigma vastaa Canonia kuvanlaadullisesti ja on edullisempi, mutta voi joutua
    säädättämään jos sattuu maanantai kappale, mutta se on maksuton (edit: siis säädätys..).

Päädyin SIgmaan ja en ole katunut.

3. Lanmas

Lanmas

16
    0
    0

Mulla on 550D:ssä yleislinssinä Canonin 17-55mm f/2.8 IS, ja tosi tyytyväinen olen ollut. Hintavahkohan tuo on, kun maksaa melkein kaksi kertaa enemmän kuin itse kamera, mutta kannattaa katsoa Hintavertailusta, niin voi säästää jopa 200-300 euroa.

4. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Sigman 24-70mm HSM on kaikkien kritiikkien mukaan hyvä objektiivi ja se kelpaisi sitten myös täyskennoiseen, jos sellaista joskus haluat.