Mikä on muovin osuus 500-800euron objektiiveissa kun eivät paina enää mitään ja klappia sovituksissa.Mietin että tuleeko minusta vanhojen objektiivien keräilijä kun ne tuntuvat niin neitseelisen tiukoilta ja säätäessä tuntuu aivolohkossa hyvältä.Teoriaa ja faktoja kaivataan mielenrauhan tasaamiseksi.
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa Katso Lensrenatalsin sivustolta. He tutkailevat (suurkorjaamona) usein erilaisia objektiiveja. Myös mm. uusia mikro4/3 -optiikka on purettu ja katsottu mistä ne oikein on tehty. http://www.lensrentals.com/blog/2013/01/a-peak-inside-the-canon-24-70-f4-is
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa Kiitti linkkivinkistä! Mielenkiintoinen purkuselostus.
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa Niin tuota...meinaat että klappi johtuu siitä, että linssit on tehty muovista?
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa Tuon linkin jälkeen olen entistä varmempi, että vanhemmat Minoltan ja Pentaxin ruuvitarkenteiset objektiivit on ikuisia verrattuna näihin nykyajan härpäkkeisiin ;D
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa Elämä on niin lyhyt että on kiva tuntea jotain ikuistakin.
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa Kumpi onkaan tärkeämpi, laite vai kuva? nimimerkki "käärinliinoissa ei ole taskuja..."
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa Kuva voisi ehkä olla ikuinen, mitä kamera ei voi olla.
Vs: Mikä on tilanne muovilinssien määrässä normaali objektiiveissa En silti puolusta vanhempia huonoja laseja, mutta joukosta löytyy helmiäkin. Juuri nyt olen hakemassa Minoltan AF 100mm F2,8 macroa ja nimen omaan D mallia. Hintataso on siinä 500€ kieppeillä hyväkuntoisina. Toisaalta köyhä kun olen, niin voinen sortua Tamronin SP AF 90mm:seen jota saa SimplyElectronics'ilta uutena 309€ kotiin kuljetettuna.