Äskettäin kerrottiin uutisissa, että Ruotsi on hoitanut surkeasti maahanmuuttajien työllistämisen, oliko niin, että vain kaksi maata Euroopassa on hoitanut asiansa huonommin. Muistelen, että Suomi on hoitanut maahanmuuttajien työllistymisen selkeästi paremmin, oltiinko peräti aika kärjessä Euroopan mittapuun mukaan. Kysynkin, onko oikein ottaa maahanmuuttajia maahan ilman että voi suoda mahdollisuuden normaaliin elämiseen? En pidä Suomen pidättyväisyyttä pelkästään itsekkäänä toimintana, ei ole kiva päästä vieraaseen maahan kolmosluokan kansalaiseksi ja elämään avustuksilla ja kerjäämisellä.
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Aattelit sitten aloittaa aiheella josta äkkinäisemmät keskustelijat keräilee banaaniaamiasen ;D No, minäpä jään mielenkiinnolla oottelemaan jatkorepliikit
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Joo, niin voi käydäkin, mutta itse asiassa olen ihan vilpittömästi kysymässä mielipiteitä. Ruotsia on pidetty maahanmuuttajien ihannemaana ja Suomea on moitittu sulkeutuneisuudesta, mutta kumpi tapa on parempi ajatellen niitä jotka maahan oikeasti muuttavat, turhat lupaukset vai oikea mahdollisuus olla yhteiskunnan toimivana osana?
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Hyvä! Sanotaanhan, että kysyvä ei tieltä eksy. (Poikkeus tästä eksymättömyydestä on tietysti se, että henkilö vilpittömästi kysyy yhteiskunnallisista asioista tietoa ja viisautta kameraharrastusfoorumilla.)
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Virtasalmella on just oikea määrä somalialaisia.Olen tyytyväinen lukumäärään.
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Täällähän ei aikaisemmin ole kukaan koskaan haastanut keskusteluun asioista jotka eivät liity valokuvaukseen, eihän? Suosittelisin jäsen mvuori:lle oikeasti ottamaan sen henkilökohtaisen palovakuutuksen )
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Olet oikeassa, mutta onko oikein ottaa maahan vastaan niin paljon maahanmuuttajia, että heille ei kaikille voida järjestää elinmahdollisuuksia omilla voimin, eli heille ei löydy tapaa jolla he ansaitsisivat oman elantonsa ja asemansa yhteisössä. Minusta ylimitoitettu maahanmuuttajien vastaanotto on maahanmuuttajien pettämistä, ja siitä ei hyödy todellakaan kukaan.
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Ennen kuin keskustelu täysin riehaantuu, on syytä muistaa että esimerkiksi työllistymismahdollisuuksien mukaan maahanmuuttajat eivät suinkaan ole mikään monoliittinen ryhmä. Valtaosa muuttajista tulee tänne joko työn vuoksi tai perhesyistä (esim. avioliitto). Ulkomailla syntyneiden yleisimmät kotimaat ovat entinen Neuvostoliitto ja Ruotsi, kansalaisuuden mukaan Viro, Venäjä ja Ruotsi. Turvapaikanhakijoiden lähtömaiden kolme kärjessä (2012) on Kongo, Afganistan ja Etiopia. Maahanmuuttajia on kovin monenlaisia. Ei ole järkevää niputtaa yhteen jostakin rauhallisesta maasta tulevaa korkeasti koulutettua ammattilaista joka tulee asiantuntijatehtäviin firmansa Suomen konttoriin ja toisaalta henkinsä edestä pakenevaa meikäläisiin oloihin nähden huonosti koulutettua kielitaidotonta täysin vieraasta kulttuurista lähtöisin olevaa pakolaista.
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Näinhän se on, tosin itse ymmärsin uutisista, varsinkin kuvamateriaalin myötä, että ei ollut kyse pohjoismaitten välisestä liikenteestä, vaan kauempaa EU:n ulkopuolelta tulevien maahanmuuttajien tilanteesta. Olen melkoisen vakuuttunut siitä, että yleisesti ottaen suomalainen ei muuta Ruotsiin saadakseen sosiaalipalveluja, no joo Nalle ehkä, mutta ei suomalainen mene Ruotsiin saadakseen hieman paremman sosiaaliedun vain jäädäkseen ilman ystäviä Suomessa - minusta. Joten oletan, että kyse on nimen omaan toisista kulttuureista ja EU:n ulkopuolisista maista maahan muuttavista henkilöistä.
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Tästä vois taittaa peistä jo pitempäänkin, itse olen sitä mieltä, että pakoon lähtee ne kansalaiset joilla on varaa tehdä se, ne jotka apua oikeasti tarvitsevat jäävät kärsimään sinne missä sattuvat elämään, valitettavasti. Toisaalta asenne mm Suomessa on sellainen, että tänne sotaa pakoon tulleet hekilöt ovat valtion suojeluksessa, eli nauttivat hyviä sosiaalisia palveluksia ilman mitään vastapalveluksia apua antavalle valtiolle. Ne jotka tänne muuttavat ilman tuota pakolaisuuden antamaa kunniamerkkiä, saavat sitten hoidella omat olonsa niin kuin parhaaksi näkevät, ja siinä Suomi jostain syystä on hoitanut tilanteen paremmin kuin mm yksi surkeimmista, eli Ruotsi.
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Alkuperäinen DN:n uutinen ei erottele lähtömaita http://www.dn.se/valet-2014/integrationen-gar-framat-langsamt/ mutta toteaa kuitenkin varsin itsestäänselvästi: "Utrikesfödda är inte någon homogen grupp. Arbetsmarknaden skiljer sig åt beroende på en rad faktorer, till exempel födelseregion, vistelsetid och utbildningsnivå."
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Mihin tämä mielipide perustuu ? Naapurin persulta kuultuun höpöhöpöön ? Omaan kokemukseen vastaanottokeskuksesta vai mihin ?
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Luuk. 6:31: »Ja niinkuin te tahdotte, että ihmiset tekisivät teille, samoin tehkää tekin heille.» Tämä on tietenkin hankala lause, jos vihaa itseään...
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Jahas, Raamattu otettin esiin. Mites ajattelit, koskeeko tuo raamatun säe pelkästään valtaväestöä?
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? Raamatun määräys koskee tietysti vain heitä, jotka hyväksyvät Raamatun eettiseksi doktriksi.
Vs: Mikä on oikea tapa kohdella maahanmuuttajia? [QUOTE> [/QUOTE] Ilmeisesti maailman yleinen kulttuuriperintö ei ole liiemmin tuttu? Vastaavan sisältöinen lause löytyy lukuisista muistakin eettisistä ohjeistoista kuin Raamattu. Niistä monet ovat satoja vuosia Raamattua vanhempia. Kuten Kung-fu-tsen (551–479 eKr.), Buddha (n. 500eKr) tai Egyptiläisten "Kuolleiden Kirja" 3000 eKr. On tietty mahdollista että ei noudata mitään loogista etiikkaa vaan käsittelee joka asian aina erillistapahtumana niin että saa itse hetkellisesti maksimaalisen hyödyn.