Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mikä objektiivi?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Jussi.J, 25 Joulukuu 2006.

    Vs: Mikä objektiivi?

    Äläs nyt. 50/1.8 hinta/laatu-suhde on erinomainen. Se, onko se sovelias käyttäjälleen kuvakulman osalta, on kokeilun paikka. Oli niin tai näin, kannattaa niin hyvää optiikka (ja vielä halpaa) pitää laukussa mukana vaikka käyttäisinkin muuten suttuzoomeja ;-)
     
  1. heksa

    heksa Member

    541
    0
    16
    Vs: Mikä objektiivi?

    Enhän mä sen hinta/laatu-suhteesta mitään sanonutkaan, vaan polttovälin käyttökelpoisuudesta. Kun nyt kysyjä kerran "yleismallin" objektiivia haki.
     
  2. Vs: Mikä objektiivi?

    filmiaikaanhan aina suositeltiin että osta 85millinen. kätevä sisällä lasten kanssa ja ulkoa auringonlaskuissa.
     
  3. nk

    nk

    1
    0
    0
    Vs: Mikä objektiivi?

    Onnittelut hienosta lahjasta, taitaa olla suhteet pukkiin kunnossa :)

    Itse sain kesällä 350D:n kittiobjektiivilla (se 18-55) varustettuna, ja nyt pukki toi lisäksi vielä 50mm:n lasin. Tuo kittiobjektiivi on kyllä laadultaan melkoisen järkyttävä, mutta jos vain löydät sen muutamalla kympillä käytettynä (tai on kaveri jolta lainata), kannattaa kyllä hankkia se ensin, niin ei tule tuhlattua rahaa mihinkään tarpeettomaan. Jos kuvaa ja lukee tarpeeksi, parissa kuukaudessa jo oppii huomaamaan, mitä oikeasti tarvitsee, silloin voi jo valita paremman objektiivin oman käytön mukaan.

    Tuo 50-millinen on sitten hirmu kätevä ihan tavallisten perhealbumikuvien ottamisessa, valovoima riittää vähemmälläkin valolla, mikä on Suomen talvessa ihan kiva juttu :) Kitillä tulee samoissa olosuhteissa pelkkää suttua. Itse en olisi alunperin osannut laskea tätä mukaan kameran käyttötarkoituksiin, mutta totuus on se, että perhe vaatii kuitenkin kuvia kaikista juhlista tms. :) Mutta sen 50-millisen tai muun ehtii ostaa myöhemminkin, jos huomaa sellaista tarvitsevansa.
     
  4. Vs: Mikä objektiivi?

    Hyvät vinkit tuli loppussa.

    ..ja käytännössä kaikki on oikeastaan yleiskuvausta.