Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana DurX, 5 Maaliskuu 2007.

  1. DurX

    DurX

    2
    0
    0
    OLYMPUS µ[mju:] 700 191€, SONY Cyber-shot DSC-W50 192€ vai FUJI FinePix S5600 Zoom 195€?


    Mikäs näistä on testien tai itsenne mielestä paras vaihtoehto?

    Olen keskiverto kuvaaja, enkä kyllä ole kauhean haka niissä manuaali säädöissä, mutta kyllä opin varmasti jos tulee järjestelmä kamera eteen pikkasen ajan kuluessa.

    Jos on jokin sivu, tai jokin hyvä lehti missä olisi kameratestejä niin sanokaa ihmeessä.

    KIITOS!​
     
  2. Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    Jaa,a. Oma kamera on paras jos ei lasketa muita huomattavasti kalliimpia kameroita.
    Määrittele paras. Minun paras ei olisi kuitenkaan sama kun meillä on erilaiset määritelmät sille parhaalle.

    Kameratestejä ja niihin muuten keskittyviä sivuja on netissä jonkin verran.
    Aloita vaikka näistä.

    Digital cameras repository with reviews, views, news and information - DCVIEWS
    Sharky Forums
    Steve's Digicams - Digital Camera Reviews, Camera News, and Photography Information
    Digital Cameras, Digital Camera Reviews - The Imaging Resource!
    Digital Photography Review
    LetsGoDigital reviews and news

    Sitten löytyy vielä tiettyihin kameramerkkeihin keskittyviä sivustoja missä tietysti juuri se kamera on paras. Suomeksi noita on toki vähemmin. Mbnet on joitain testannut ja nettijatkoilta saattaa löytyä jotain ja pikseli-lehti tekee myös ympäripyöreitä testejä.

    Perustietoa parhauden määrittelyyn löytyy täältä http://www.pikseli.fi/digifaq/0_sivusto.html
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    Onko jossakin kameralaukussa linkkilista missä nämä vertailuosoitteet on? Aika usein niitä kysellään jos ei ole niin oisko syytä laittaa. Ja muitakin linkkejä mistä saa tietoa.

    Joku tietty heti sanoo että onhan sellanen tuossa. Näyttäkääs vanhalle missä. Olen joskus etsinyt. Nyt koneen suosikeissa on osa noista.
     
  4. Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    En ole täältä semmoista linkkilistaa etsinyt. Tuolla toisella foorumilla sellainen on, mutta kuten huomaatte, se paisuu helposti niin suureksi, että kovin nopsaan ei haluamaansa löydä. Mulla on kanssa omalle koneelle tallennettu linkit epämääräisen kategorioinnin mukaan. En muista enää lajitteluperusteita :)

    Tuo ensimmäinen mainitsemani eli dcview on siitä kätevä, että kun sorttaa sieltä haluamansa kameran niin se luettelee kaikki saitit missä se on testattu ja missä on keskustelufoorumeita yms kyseisestä kamerasta.
    Siellä on näköjään myös jonkinlainen luettelo järkkäreiden lasitavarasta, esim.
    Kameroiden teknisten tietojen vertailuun löytyy dpreviewin puolelta sidebyside. 
    Näistä kameratesteistä katson parhaaksi imaging-resource:n tekemät testit ainakin mitä tulee pokkareihin. Mielestäni melko perusteellisesti tutkitaan kameran ominaisuudet, esim . Järkkäripuolella ne testit on parhaita mitkä kehuu minun kameraa  :)

    ps. Mielipiteet on omiani. Jos jollain on samat niin syytönhän minä siihen olen ;)
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    Kamerawiki: http://kameralaukku.com/kamerawiki/index.php/Etusivu

    ja lisää saa kirjoittaa ihan itte!
     
  6. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    No kyllä mä ton kameravikin löysin mutta etippä sieltä jos et tiedä mitä etsiä. En osannut....kerro miten ja mistä?

    Digital cameras repository with reviews, views, news and information - DCVIEWS
    Sharky Forums
    Steve's Digicams - Digital Camera Reviews, Camera News, and Photography Information
    Digital Cameras, Digital Camera Reviews - The Imaging Resource!
    Digital Photography Review
    LetsGoDigital reviews and news

    Tämä lista on jo riittävä. Ehkä ite lisäisin tuohon vielä.
    Welcome to OpticalLimits!

    Näillä pärjää alkuun.

    Mutta löydäppä tämä lista sitten kuukauden päästä. Mikähän se aiheen otsikko oli? Joten sen takia linkit linkkeihin.
     
  7. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
  8. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    Vau...hienolta näytti...kiitti itteni ja kaikkien alottelevien puolesta.
     
  9. DurX

    DurX

    2
    0
    0
    Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    Mikäs on halpa/halvin paikka mistä löytyy kameroita?
     
  10. Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    Kirpputori? ;)

    Itse ostan paikallisesta "kivijalkakaupasta", mutta on jotkut tilanneet saksasta saakka. Suorita vaikka haku niistä ketkä huutelee suomenkielisen manuaalin perään niin selviää mistä ovat tilanneet laitteensa.
     
  11. grep

    grep

    92
    0
    0
    Vs: Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?

    Vahvasti digikuvaukseen siirtyneiden sukulaisten ja ystävien kaapinperukat. Parhaillaan "romurautaa" saattaa saada pitkäaikaiseen lainaan eli käyttöönsä ihan ilmaiseksi... Kovin pitkään seisseet rungot saattavat kyllä vaatia säätö-, voitelu- ja puhdistushuoltoa, maksaa esim. Mustonen & Laineella n. 100 euroa.