Mikä olisi paras mahdollinen laajakulmaobjektiivi max. tonnin hintaan? Järkkärikuvaajana olen vielä aloittelija, mutta haluan alusta lähtien panostaa harrastukseen sen vaatimalla vakavuudella.
Vs: Mikä laajakulmaobjektiivi n.1000 eurolla? - Canon 60d Aina tätä kysytään... Eikös Tokina 11-16mm ole aika hyvä? Eikä maksa edes tonnia.
Vs: Mikä laajakulmaobjektiivi n.1000 eurolla? - Canon 60d Erikoinen, mutta positiivisesti erilainen: Sigma AF 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM. Hinta mahtuu reilusti budjettiisi, tekee suoraa jälkeä jo 12 mm:n polttovälillä - seikka mihin useimmat laajakulmazoomit eivät suinkaan pysty. Kts "VERDICT" mairitteleva loppulausunto: Sigma AF 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM - Lab Test / Review http://www.photoreview.com.au/reviews/cameraaccessories/sigma-af-816mm-f4556-dc-hsm-lens.aspx http://www.ephotozine.com/article/sigma-8-16mm-f-4-5-5-6-dc-hsm-interchangeable-lens-review-15537 http://www.lenstip.com/index.php?test=obiektywu&test_ob=246 ...ja lenstip-artikkelista aiheellinen lainaus korostamaan tärkeää asiaa: "(....) You must remember about one more thing, though. A lens with such wide angles of view is a very specific device. You must like that range and you must know how to use it. When these conditions are met, the Sigma 8-16 will repay with really sharp, well done shots.(....)"
Vs: Mikä laajakulmaobjektiivi n.1000 eurolla? - Canon 60d Siksi ehkä kysytään jos asia kiinnostaa, eikä halua merkkisidonnaisia mielipiteitä liikkeistä. Jos turhauttaa vastailla, niin voi jättää väliin. Ja varsinkin jos on asian tiimoilta suoraan pystymetsästä niinkuin minä, niin kysyn mieluummin täällä josta saattaisi saada puolueettomia vastauksia. Mutta kiitos tuon vaihtoehdon esilletuomisesta, alan penkomaan tietoa siitä.