Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä kamera?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana samuonparas, 25 Heinäkuu 2005.

Semmosta kyselisin ,että mikä kamera minun kannattais ostaa ,kun en ole kauheen paljon kuvaillut? Että millä kameralla olisi hyvä harjoitella kuvaamaan? Kuvaisin aikapaljon lumilautailua ja skeittausta..

1. jos vähän tarkemmin heittelisit vaatimuksia? esim. hintaluokkaa ja muuta sellaista.

ainakin Digital Photography Review voi käydä kurkkimassa mitä markkinoilta löytyy ja mikä vaikuttas kiinnostavalta.

2. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Ja nopea jatko vitan postaukseen, hinnoista saa osviittaa helposti: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/
    Tänä päivänä näitä digivimpuloita on niin paljon, että suosituksiakin on vaikea tehdä.

3. Hintaluokka sais olla jotain 800-1300 euroa.. :) Joku digijärkkäri olis aika hyvä..

4. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Ne on kaikki noi digijärkkärit ihan hyviä. Osta minkä tykkäät. jätä sen verran varaa että saat ostettua tarpeeksi ison muistikortin (n. 100e), ja jonkin objektiivin (maallikkokielellä linssin). Skeittauksessa ja snoukkauksessakin usein tulee kaivanneeksi nimenomaan laajakulmaista linssiä (polttovälin alin luku on pieni, luokkaa alle 25mm).

Siitä sitten.

5. Kiitti tiedoista!

6. Paljonkohan jotkut objektiivit maksais johonkin canonin digijärkkäreihin?

7. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    80e - 110 000e. Hintahaitari on näet aikas laaja. Kerros vähän minkälaista objektiivia ajattelit tarvitsevasi? Laajempaa vai telempää? 300D ja 350D kiteissähän tulee perusobjektiivi mukana joilla pärjää ainakin aluksi ihan kohtalaisen hyvin.

8. MJK

MJK

1 436
    0
    0
  9. Joko näitä alkaa näkymään täälläkin? Eikö dk.net riitä? Mulla on reilu seittemän tonnia mummon markkoja, mitään en valokuvauksesta tiedä, minkä kamera mä ostaisin? Vai oliko tämä trolli?

10. Jotain laajista hakisin.. :D

11. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    ---> www.digicamera.net sivuilla on varsin paljon aiheesta puhetta.

Kuten ylhäällä todettiin niin aika saman tekevää minkä rungon ostat. Suosituin taitaa olla kuitenkin Canon. 350d ja sen mukana tulee kittilinssi. Jolla pääsee hyvin alkuun. Myöhemmin voi harkita noita laajempia putkia ja niistä onkin juttua varmasti enemmän edellä mainitussa paikassa.

Yleinen toivomus olisi että mieluiten kysymys tarkemmin muodostetaan. Ja mieluiten myös käytetään päätä ja käydään vaikka kameraliikkeessä katsomassa kameroita ja tunnustelemassa. Ja sitten voi kysyä erimerkistä mielipiteitä. Käsität varmaan. Hyvä poika. Noin sitä pitää. Saat namin. ;)

12. Joo kyllä tajuan.. ;) kiitos tosta osotteesta!!

13. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Oleppa hywä. :)

14. dhat

dhat

229
    0
    0
    Profiilissa lukee harrastuksissa että "jonkin verran valokuvaus" eli mun mielestä voisi alotella vaikka jollain canonin powershot A sarjan vehkeellä, joista voi oppia säätöjäkin vähän, niihinkin saa laajakulmalisäkkeitä noihin skedekuviin jne. Säätömahdollisuus olisi hyvä, ettei tarvi sitten myöhemmin paremmilla vehkeillä pelkkää automatiikkaa käyttää kun ei tajua mitään kameran todellisista mahdollisuuksista.

Tosin jos on rikas iskä niin mikäs siinä ostaa 20d, niinkuin nykyään on tapana.

Tosin tuossa iässä (jonka oletan olevan alhainen) minä en saanut edes koskea meidän filmipokkariin. Ajat muuttuu, ja kyllähän minä katkera olen. :)

15. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Samaa vikaa täällä. Pihtasivat prkl aina niitä N-alkuisia vehkeitään, kostoksi omistan lähisuvun ainoat C-alkuiset.. monikossa ja diginä. Hajotkoot siihen =D

Ja takaisin aiheeseen, pitäisiköhän se "MIKÄ KAMERA MULLE?!?11?" FAQ kuitenkin kirjoittaa? Voisin tehdä sen ajankuluksi jos tarvetta on.

16. Minäpä olen vieläkin katkerampi. Nykyäänkään ei ole pistää puoltatoista tonnia sellaisen harrastuksen aloitukseen, josta en mitään tiedä :)

Jos ostais vaikka golf-mailoja ja bägin parilla tonnilla. Ei kai se haittaa, että en ole golf-kenttää nähnyt kuin auton ikkunasta. Osaisko joku kerto mitä mun pitäisi ostaa? Siis se sellanen kiva pyöreä laukku kai ainakin, ja onks niitä jotain puumailoja ja rautajotain? montaks niitä pitää olla? missä niitä myydään?

17. kannatetaan :)

18. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Puhutte asiaa kyllä. Kieltämättä hivenen vituttaa ja kateelliseksi saa fiiliksen kun lukee noita minkähän kameran ostais. Riittäsköhän mulle markki? Ja sinne päin, hitsi. Surkutisurk... :(

Joka tapauksessa Mikko vois raapustaa sen "MIKÄ KAMERA MULLE?!?11?" FAQ ihan hyvin. Se vois olla muutenkin aika hyvä pohdinta muutenkin. Jep, jep..