Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Se mitä olen vertailua nähnyt digikameralla reprottuja V700 skanneriin, digikamera näytti paremmalta. J Vuokolla oli sellainen esitys sivuillaan. Joten eipä taida mikään 500€ skanneri riittää vaan reproaminen on järkevämpää.
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Ei noilla epsoneilla tosiaan mitään tee... mutta kyllä 500e saa jo ihan hyvän keskariskannerin: http://www.ebay.com/itm/POLAROID-SPRINTSCAN-120-35mm-Medium-Format-Slide-Film-Scanner-Sprint-Scan-/120993588559 Noita voi näkyä halvemmallakin kun jaksaa kärkkyä... Epson on juuri hyvä esimerkki siitä miten tärkeä toi skannaus vaihe on, jos skannerissa on muovilinssi niin mitä järkeä kuvata täydellisellä optiikalla? Reproomisen ongelma taas on hyvin pieni tiedosto joka ei riitä tulosteisiin ilman interpolointia (tai tietty riippuu kuinka suurta printtiä hakee), tosiaan jos sen tekis siten että reprois negan osissa.. sillon se vois olla järkevää. Mutta jos sä saat 6x7 negasta alle 12megapixelin (a700?) tiedoston, ei ole vaivan arvoista kuvata 6x7:lla. Sillon saisi alle 36x24cm kokoisen printin @ 300dpi. Meinaan alle siksi, että 6x7 kuvasuhde kinariin sovitettuna meinais myös rajausta max resosta. 6x6:sestaha jäis jäljelle 24x24cm printti.. eli 4x suurennos.
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Tähän olettamukseen perustuu meikäläisenkin "haaveet", eli ensin reprokokeilu K110D superilla, palkeella ja käännetyllä normaaliobjektiivilla (ne on olemassa), jos näyttää toimivan, mutta laatu ei ihan riitä 6mp:n takia, mutta lopputulos jo lähellä ok, niin sopiva objektiivi A700 varten, ja sitten reprokokeilu sillä. Tarkoitus on päästä halvalla liikkeelle ja noita keskarisettejä harkitsen vakavasti vasta kun homma vaikuttaa toimivan. Toisaalta jos eteen sattuu "halvalla" setti, niin vekotinhulluus saattaa ottaa niskalenkin ja hankin jo ennen kuin olen varmistanut reproamisen toimivuuden. Noita suosituksia kysyinkin siksi, että on mielenkiintoista käydä "ikkunaostoksilla" netissä kun suunnilleen tietää mitä katsoo/hakee.
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? RB67 osia ja objektiiveja tuntuu saavan todella "halvalla", mukana mm 50mm f4,5 joka 6x7 koossa on jo ihan kelpo laajakulma. Onko noissa eroja eri malleissa, vai kaikki samantasoisia optiikaltaan? En oikein osaa hahmottaa 6x6 ja 6x7 laajisten kuvakulmaa, miten nuo korreloi kinarin 24-35mm kanssa?
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Vanhimmat RB:n optiikat olivat aika surkeita. ProS:n aikoihin esiteltiin vihreä C-sarjan optiikoita joissa oli parempi toisto. Uusin KL-sarja onkait yhtenevä RZ-mallien optiikoiden kanssa ja ovat parhaita. Mulla oli 50-millistä lukuunottamatta C-laseja ja kohtuullisesti toimivatkin. vanhalla 50-milliselläkin sain paljon terävämpää jälkeä kuin Hasselin mustalla 60-millisellä Distacon T*-roppanalla.
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Noita mamiyan objektiiveja hakiessa olen ihan ymmällä, mitkä on oikeat merkinnät juurikin RB67 runkoon. Tuntuu siltä, että vastaavia kokoja on eri runkoihin ja ehkäpä eri nega kokoihinkin tarjolla. Tämä lienee RB67:aan sopiva:http://viewitem.eim.ebay.fi/MAMIYA-SEKOR-C--50mm-45-wideangle-lens-for-RB67-pro-s/350586080309/item Tosin sitten kun lukee mm tällaisen arvostelun, niin alkaa mietityttämään, että onko tuon objektiivin laatu mitä sattuu (hyviäkin arvosteluja olen lukenut): Submitted by David Munson a Expert from Cleveland, OH Date Reviewed: April 17, 2001 Strengths: Easy to focus, lots of depth of field to work with. Also, it'll focus ridiculously close at full bellows extension. Weaknesses: This lens, at least the one I had, is unacceptably soft. Even enlarged only to 8x10, pictures taken with this lens are *very* soft and, if my lens is at all indicative of others of it's type, I'd be tempted to say just stay away from this lens altogether. I've heard that there are a few sharp ones floating around out there, but unless you can get your hands on one of those, I suggest you try to find an alternative optic. Also, contrast is only so-so. Bottom Line: If you can find a sharp example of this lens, go for it. Otherwise, I would stay away. I've heard *much* better things about the KL 65mm (intend on buying one once I get the 50mm returned), and if you can live with a not-so-wide angle of view, I would go with it. Given the price and performance, this lens is not a good value. Expand full review >> Duration Product Used: 6-10 years Price Paid: $950.00 Purchased At: KEH Camera Brokers Similar Products Used: Mamiya KL 127mm Mamiya KL 250mm Both of these lenses are very sharp and exhibit very good image characteristics. Type of photography: Outdoor Onko kommentteja?
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Kerrotko tarkemmin noista mallieroista ja mitkä noista uudemmista hyvistä objektiiveista sopii vanhempiin runkoihin? Jos muistan oikein, niin RZ versio 50mm F4,5 objektiivista oli maksettu jopa USD1900, eli aivan liian kallis meikäläisen kannalta. Oisko Pentaxin 6x7 50mm kuitenkin turvallisempi ostos???
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Mamiya RB67-infoa löytyy täältä. Kaikki lasit menevät kaikkiin runkoihin, paitsi L-sarja, joka sopii ainoastaan Pro SD-runkoon.
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Field Of View Table Camera Type : Film 6x7 Sensor Size : 57mm x 69mm Focal Length X Size Y Size 40 70.945° 81.562° 45 64.700° 74.958° 50 59.371° 69.216° 55 54.789° 64.203° 60 50.819° 59.802° 65 47.355° 55.920° Field Of View Calculator Valmis taulukko 66 koolle, vertikaali- horisontaali- ja diagonaalikinovastaavuudet: Hasselblad Historical - Focal length comparisons Neliön vertaaminen kinariin on aika äärimmäistä muotoeron takia. Itse kuitenkin ottaisin lähtökohdaksi kinon horisontaaliin vertaamisen vaikkakin kun kuva on yhtä korkea kuin leveä sillä on tietyllä tapaa laajempi vaikutelma. (Samaan tapaan 67 vs 66 vertaisin pitempää sivua, jolloin 67 on yhtä laaja vähän pitemmillä millimetreillä.)
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Tässä hieman mietittävää suhteessa RB ja RZ objektiiveihin: I have had both. I returned three different examples of the RB 50mm before buying the 65mm instead because it was just unacceptably soft all the time, at all distances and apertures. In stark contrast, the later version RZ 50mm lens was one of the most brutally sharp lenses I've ever used. Onko kaveri hieman liian vaativa vai puhuuko asiaa?
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Tässä teknistä tietoa RB versiosta: C 50mm f/4.5 •Angle of View: 82 deg •Construction: 11 elements/8 groups •Filter Size: 77mm •Minimum Focus: .13 ft •Weight: 780g •Floating Element: This lens has a floating element which is moved by a seperate ring marked with green numbers, located in the front of the shutter speed ring. Most lenses, like this one, are designed to have the best sharpness when focused at infinity. Other lenses, like many macro lenses, are designed to have the best sharpness when focused closely. The floating element allows you to get the best sharpness at a range of focusing distances. •Notes: Acceptable results can be had by setting the floating element ring at infinity. This will give acceptable focus from about 7 feet to infinity. Setting the ring at 3.3 feet gives acceptable result from 3.3 to about 7 feet. If focusing closer, set at 3.3 feet at stop down as much as possible. •Using: To use the lens, first focus with the bellows focusing. Second, use the focusing scale on the side of the body or a tape measure to find the focusing distance. Third, align the floating element ring so that the green number matching the distance lines up with the red dot on the depth of field scale Siis tässäkin kelluva elementti, mikä ero tällä on uudempaan RZ ULM versioon? Osataanko tätä vanhempaa objektiivia käyttää oikein, eli johtuuko jonkun kaverin hätäiset haukkuvat arviot "käyttövirheistä"?? Tällainen noviisi on ihan pihalla(
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Näyttää siltä, että 50mm objektiivia ei ole kuin kahta versiota ja ne lienee optisesti samanlaisia, vai onko tämä info liian vanha huomioidakseen uudemmat konstruktiot: Lenses |
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Mikä helvetti tämä on?: http://www.bhphotovideo.com/c/product/154472-REG/Mamiya_212_314_Super_Wide_Angle_50mm.html Edit: toisaalta mitä nämä on: http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_nkw=Mamiya-Rz67-50mm-ULD-
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Ei sillä versiolla väliä, hinnat on niin halpoja, että kannattaa ostaa vähintään pro-s tai pro sd runko vaikka yhdellä perällä ja vähintään c-sarjan optiikka tai kl, ne ovat uusimmat. Mamiya rb runko on kestävä, soitin ammattihuoltajalle, joka sanoi, että siinä ei montaa rikkoutuvaa ja kuluvaa osaa ole. jos periiin tulee valovuotoja, varsinkin vanhempiin, niin niiden korjaaminen on aikaavievää (kallista). Itse pidän tuosta rb-systeemistä enemmän kuin Hasselista eikä mitään ongelmia tuon Rb:n kanssa ole ollut. Se mahtuu hyvin isoon kamerareppuun, linsseiksi laitan lähes poikkeuksetta 65 ja 127 optiikat, 90 ja 180 jätän kotiin. Mulla on noita 90 kaksi kappaletta. T Jukka
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? En tiedä mihin perustuu väite siitä, että C-sarjaa edeltävät lasit olisivat aika surkeita. Ei ainakaan esimerkiksi flickrin mamiya-ryhmissä pahemmin kuulu valitusta 50-millisestä minulla ei ole kokemusta, laajiksena minulla on RB:ssä C-sarjan 65 johon olen hyvin tyytyväinen. 90-millinen on minulla ainoa ei-C, ainoa puute jonka olen huomannut on herkkyys vastavalolle kuvattaessa ilman vastavalosuojaa. Markku 55:lle suosittelisinkin että vierailet vaikka flickrissä mamiyarb67-ryhmässä Mamiya RB67 ja seuraat hetken ajan sitä, kyselläkin siellä saa
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Tämä on juuri se ongelma. Vertaile eri laseilla otettuja kuvia niin voit vetää itse omat johtopäätöksesi. Kievaholic on testannut liudan laajiksia (ja muitakin laseja), katsele vaikka sieltä alkuun.
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? No niin, nyt olen sitten tehnyt sen halvimman ratkaisun, eli ostan KIEV 60 rungon ja sen yhteydessä 80mm F2,8 normaaliobjektiivin. Jatkossa katsotaan mistä löydän edullisen ja kohtuu hyvän 45 - 50mm laajiksen. Ensin pitää vielä kokeilla noilla omistamillani laitteilla reproamisen (K100D Super, palje ja normaaliobjektiivi käännettynä) ja jos näyttää hyvältä, niin sitten jatketaan jollain pikselihirmulla parempia tuloksia etsien;-))
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Halvin taitaa olla 45mm f/3.5 Mir, mutta eivätpä nuo Zeissin 50mm f/4 flektogonitkaan kalliita ole, jotain 100-200e kustantaa riippuen kunnosta ja mallista. Halvin monikalvopinnoitettu näytti olevan eBayssa 150e tuntumassa.
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Flektogonia löytyy näköjään eri versioita, MC merkittynä valkoisella ja MC merkittynä punaisella ja oisko vielä ilman MC:tä. Mites tuon Mirrin osalta onko päällysteitä lainkaan ja miten ne on merkitty jos on?
Vs: Mikä kamera/laajakulmaobjektiivi 6x6 tai 6x7 kokoon? Jos on niin sitten lukee että MC, jos ei niin sitten ei.