Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

mikä fisu tai laajis canon eos 450D :ehen

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana pantteri, 21 Syyskuu 2009.

    TERVE! elikäs olen vielä melko alottelija tämän harrastuksen parissa (valokuvauksen) ja ajattelin kysäistä sitten täältä, jotka tietävät asiasta enemmän kuin minä. 
      Siis kameranani toimii Canon eos 450D ja kuvaan paljon ihmisiä,maisemia sekä skeittausta. Ja olen tässä jo pitkän aikaa ajatellut hankkia fishey linssiä pääasiassa, mutta erinlaisia laajakuva linssejäki käynyt mielessä tässä muutamat mitä olen ajatellut

    Sigma 10mm F2.8 EX DC Fisheye HSM
    Peleng 8mm f3.5 Fisheye Lens

    Sigma 15mm F2.8 EX DIAGONAL Fisheye
    ps. ehdotelkaa ihmeessä hyviä laajakuvalinssejä.

      Olen kuullut asiallista palautetta hinta/laatusuhteelta tuolta pelengin fisusta, mutta silti vähän epäröi kun kyseisen linssin hinta on todella EDULLINEN. mitä mieltä olette kyseisetä linssistä?
    budjettini olisi about: 400e. 

      Ja kaikkea saa suositella! kiitos jo etukäteen vastauksistanne!
     
  1. lautturi_

    lautturi_ Member

    962
    1
    18
    Vs: mikä fisu tai laajis canon eos 450D :ehen

    kyllähä skeittausta on kiva kuvata ihan perus 35-50mm:lla polttovälillä!
    Peleng on hyvä ilman croppia..paha sanoa sun rungolla. Tohon hintaan ei oikein saa muuta eli sigmaa vaan kehiin :) zoomia en suosittele kun tarvii kuitenkin valovoimaa kuvatessa...lyhyt kesä meinaa ;) kaverilla murtui kyynerpää just viime maanantaina.
    tarkoitin siis tietenkin tota 10mm:sta!Onko sulla pelkkä kitti ennestään?
     
  2. Vs: mikä fisu tai laajis canon eos 450D :ehen

    Juuri hakemassa itselleni sopivaa optiikkaa, olen lukenut paljon arvosteluja aiheesta.
    Suosittelisin niiden perusteella ehdottomasti Tokinan 11-16 f/2.8 -putkea, sellaista olen itse nyt ostamassa. Uutena tulee kotiovelle 459 eurolla, jos Lontoo taipuu.
     
  3. Vs: mikä fisu tai laajis canon eos 450D :ehen

    Itse olen nyt katsellut tuota uutta Samyang 8mm fisua (myös nimillä Bower, Falcon, Polar ym). Vaikuttaa Pelengiä laadukkaammalta, eikä maksa uutena posteineen kuin 200 puntaa. Kattaa ilmeisesti croppikennon nurkasta nurkkaan.

    Mikä kauppa kyseessä? Kiinnostaisi Nikoniin.